Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Aston Martin V12 Vantage GT3 se jako závoďák jen netváří, zní tak (videa)
19.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Stokusová edice nejultimativnějšího silničního Vantage je téměř vyprodaná. To nám však nebrání poslechnout si neskutečný soundtrack titanového výfuku.
Teprve včera jsme vám nejnovější verzi Astonu Vantage mohli představit v plné parádě se všemi podrobnostmi, které poukazují na to, jak moc se u Astonu snažili o redukci jeho hmotnosti a zapojení závodního programu do vývoje. Výsledných 1 565 kilogramů - v případě, že objednáte i karbonovou střechu a plastové zadní okno - není s ohledem na jeho velikost dechberoucí hodnota, ovšem vezmeme-li v potaz šestilitrový atmosférický dvanáctiválec vpředu spojený se zadními koly přes sedmistupňový robotizovaný manuál, pak nejde ani o výsledek hodný hanění.
Přesné technické parametry si automobilka nadále nechává pro sebe a pro její exkluzivní zákazníky, není však velkým tajemství, že GT3 dostalo zhruba 600 koní a 625 Nm, což ve výsledku znamená zrychlení stovku za zhruba 3,5 vteřiny a maximálku kolem 300 km/h. Lepší dynamice však nepomáhá jen výkonový přírůstek, důležité je především ona dietní kúra a podstatně větší přítlak. Inženýři Astonu dokázali z výchozího V12 Vantage S oholit 100 kilogramů, a to použitím spousty karbonu a dalších technologií a materiálů ze závodního stroje.
Vůz tedy dostal karbonové panely přední části karoserie včetně kapoty, hořčíková kola, lithium-ionovou baterii, hořčíkové sání motoru s novou geometrií, která pomáhá i zvýšení výkonu, kompletně titanový výfuk s keramikou potaženými koncovkami nebo hořčíkovou trubku kardanové hřídele. Značně přepracovaný je nakonec i podvozek, interiér a pochopitelně i základní cenovka, která se odráží v přepočtu od sumy 9,1 milionu korun za každý ze stovky kusů.
To jsou všeobečně známé informace, nás by však samozřejmě zajímalo, jak takové auto jezdí. Moc rádi bychom věděli, nakolik bude lepší nebo horší než Porsche GT3 RS, Ferrari 488 Speciale, popřípadě McLaren 675 LT, ale zatím můžeme díky dvojici nových videosnímků pouze nakouknout, kolik akustické parády nadělá jeho titanový výfuk s keramikou potaženými koncovkami. Poslechněte si ho sami, daleko k závodnímu vozu rozhodně nemá...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
Inteview s Markem Reichmanem ve voze
Aston Martin V12 Vantage GT3 může vzhledem evokovat jen závodními prvky nazdobené auto, ve skutečnosti ale skrývá i značně vylepšenou techniku, díky níž by mohl i velmi dobře jezdit
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
dnes - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- První majitel ročník 1926 schoval nejetou legendu Opelu, kterou téměř do jedné sežrala rez, teď ji docela levně prodává
před 6 hodinami - Lotus zajel třetí absolutně nejrychlejší čas nejnáročnějšího okruhu světa, celý výkon je ale tak trochu levá
před 8 hodinami - Dvě nejexkluzivnější SUV světa od Ferrari a Lamborghini si to konečně rozdala ve sprintu, o vítězi rozhodly centimetry
před 9 hodinami - Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
před 11 hodinami - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
dnes
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.28. 21:31 - Stepan
- Politický koutek 04.28. 21:24 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.28. 21:02 - Brus
- Elektromobily a vse kolem nich 04.28. 20:01 - Stepan
- Onboard videa 04.28. 14:31 - brnenska.odchytova
- VZKAZY 04.27. 16:45 - řidičBOB
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 09:49 - Snowman000
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus