Audi S6, S7, S8 a RS6 dostanou jediný motor v řadě naladění

18.6.2011 | Petr Miler | 1 příspěvek

Tak trochu jako chlouba současných trendů přijedou nová ostrá Audi řad A6, A7 a A8. Všechna se dočkají přeplňovaného osmiválce o objemu 4,0 litru a výkonu od 440 do 600 koní.

Tvrdí to alespoň německý Auto Bild, kterému se prý dostaly do rukou specifikace chystaných ostrých modelů Audi S6, S7, S8 a RS6 a ví i to, kdy můžeme čekat jejich příchod na trh.

Jako první se z této čtveřice má představit světu již letos ve Frankfurtu nová S8, tedy (v rámci možností) ostrá verze luxusního sedanu A8. Tento model měl vždy trochu problém s identitou, neboť si poněkud „lezl do zelí” s dvanáctiválcovou A8 L 6,0 W12 quattro a situace se zřejmě bude opakovat. Současná A8 W12 disponuje motorem o objemu 6,3 litru s dvanácti válci ve čtyřech řadách a výkonem rovných 500 koní. S8 má podle německých kolegů dostat nový vidlicový osmiválec o objemu 4,0 litru se dvěma turby, který se má v jejím případě postarat též o 500 koní výkonu. Jakkoli obě auta nabídnou jistě odlišné naladění, zájem zákazníků o ně se bude zřejmě částečně překrývat i tak.

Největší novinkou další generace S8 bude právě motor, který ctí nejvyšší hodnoty současného automobilismu - úsporu nákladů a nízkou papírovou spotřebu. S menším objemem a přeplňováním bude prý o 20 procent méně lačný po palivu než dosavadní atmosférický pětilitrový desetiválec, zcela jistě to ale bude platit jen při klidné jízdě. Při ostřejším svezení totiž starší motor v naladění, v jakém měl pro S8 (450 koní) nebyl vůbec náročný na palivo, což u přeplňovaného čtyřlitru bude platit jen stěží. Vůz bude vzhledem k vyššímu výkonu pochopitelně o něco rychlejší, o přesun všech koní na kola se postará osmistupňový automat Tiptronic a stálý pohon všech kol.

A kde je ona úspora nákladů? Úplně stejný motor mají podle německých kolegů dostat i další ostrá Audi vyšších tříd, akorát v jiném naladění. Na pozdně letošním autosalonu v Los Angeles se prý ukážou přiostřený sedan S6 a S7, o nichž se nedávno spekulovalo v souvislosti s použitím naftového motoru. V jejich případě má být motor naladěn na 440 resp. 470 koní a přenos výkonu mají mít na starosti opět čtyřkolka a automat.

Konečně posledním modelem s novým osmiválcem má být RS6. Konkurent čerstvě představené nové M5 má s výkonem zamířit k hranici 580 koní a německého konkurenta tak alespoň na tomto poli předčít. Ani v tomto případě se pochopitelně nevyhnete kombinaci quattro + tiptronic.

Jen čas ukáže, jak moc jsou informace Auto Bildu přesné, vypadají ale smysluplně a věrohodně. Potvrzení té první zmiňované bychom se mohli dočkat již za pár měsíců ve Frankfurtu.

Audi S6, S7, S8 a RS6 dostanou jediný motor v řadě naladění - 1 - Audi A6 2011 nove 71Audi S6, S7, S8 a RS6 dostanou jediný motor v řadě naladění - 2 - Audi A6 2011 nove 72Audi S6, S7, S8 a RS6 dostanou jediný motor v řadě naladění - 3 - Audi A6 2011 nove 73Audi S6, S7, S8 a RS6 dostanou jediný motor v řadě naladění - 4 - Audi A6 2011 nove 74Audi S6, S7, S8 a RS6 dostanou jediný motor v řadě naladění - 5 - Audi A6 2011 nove 76Audi S6, S7, S8 a RS6 dostanou jediný motor v řadě naladění - 6 - Audi A6 2011 nove 39
Současné Audi A6 podle všeho dostane ve svých obou ostrých verzích motor 4,0 V8 biturbo

Zdroj: Auto Bild

Petr Miler

Diskuze 1 příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše