Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bratrovražedný souboj dvou VW skončil překvapením. Golf zradila věc, která mu měla pomoci
26.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Po teoretické stránce je Golf rychlejší než jeho menší a méně výkonný sourozenec. Jenže má také postarší techniku, a právě na tu nakonec dojel.
Před několika málo dny jsme si mohli posvítit na sprint Hyundai i30 N a Volkswagenu Golf GTI, který německý hot hatch prohrál. Ve výsledku to nebylo až tak překvapivé, koneckonců šlo o méně výkonný a také technologicky starší vůz. Ač je tedy nadále považován za měřítko v rámci tohoto segmentu, v mnoha ohledech již na své soupeře ztrácí. Co je ovšem překvapivé, porazit nedokáže ani svého méně výkonného sourozence, nebo alespoň ne lusknutím prstu.
Momentálně tu totiž máme souboj Golfu GTI s Volkswagenem Polo GTI. Oba vozy přitom spojuje pohonná jednotka, konkrétně pak přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který byl u většího a tedy i těžšího modelu naladěn v případě verze Performance na 245 koní. Menší hatchback si musí vystačit se dvěma stovkami, zároveň ale musí vláčet menší počet kilogramů (1 355 kg versus 1 416 kg). Disponuje pak i automatem DSG a systémem Launch Control, tak jako Golf GTI.
Po teoretické stránce by přitom cílovou pásku měl jako první protnout právě větší z rodu rychlých Volkswagenů, neboť sprint z klidu na stovku zvládá za 6,2 sekundy. Polo GTI je o pět desetin pomalejší, tedy alespoň na papíře. Nicméně ve skutečném světě nechává po většinu případů svého sourozence dalece za sebou. Ve čtyřech sprintech ze čtyř, jenž mapuje přiložené video, se Golf musel spokojit s rolí poraženého.
Za prohrou lze přitom vysledovat hned několik faktorů. Výkon či hmotnost bychom ale mezi ně neřadili, ty spíše srovnávají karty - Polo jistě část toho, co ztrácí po stránce motorové, dohání menším množstvím kil. Nicméně osazeno je novějším a daleko lépe reagujícím systémem Launch Control. A výhodou se ukázalo být i kratší zpřevodování šestistupňového automatu vedle sedmistupňového u Golfu - ten už musí příliš myslet na spotřebu a emise, což Polo z různých důvodů tolik netrápí. Při odpichu z místa tedy Golf zrazuje systém, který má naopak start činit co nejrychlejším.
Na českém trhu je přitom Polo k mání od 569 900 Kč, což je citelně nižší suma, než u Golfu GTI Performance, po němž musíte kvůli 245 koním sáhnout. Za ty a za automat pak dáte 752 900 Kč. Lze samozřejmě namítnout, že větší model disponuje větším zavazadelníkem i větším pohodlím uvnitř. Nicméně nové Polo je rozměrově již svému stárnoucímu sourozenci poměrně blízko. Bude tedy třeba vyčkat na novou generaci, aby propast mezi těmito vozy narostla a především aby dražší GTI bylo skutečně nadřazeno tomu menšímu. A nebo na nové verze jako GTI Clubsport, které s faceliftem vypadly z nabídky - v těch bude mít Golf jistě znovu navrch...
Volkswagen Golf GTI prohrál ve třech pokusech ze čtyř sprinty se slabším, levnějším a méně prestižním Polem GTI
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 4 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 6 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 7 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 9 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva