Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Britové se vrací ke spolupráci s BMW, postaví zas něco jako motor McLarenu F1?
1.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
McLaren spolu s BMW a čtyřmi dalšími partnery zapracují na novém hnacím ústrojí. Čekat máme více koní a méně emisí.
Značku McLaren máme zafixovanou jako ryze britskou. Na první pohled by se tedy mohlo zdát, že aktuálně ohlášená spolupráce s německým BMW zavání svatokrádeží. Nicméně stačí krátký pohled do historie a už jsme doma. Obě automobilky totiž pojí mnohaleté pouto, neboť vůbec první silniční model McLarenu, legendární F1, poháněl dvanáctiválec S70/2 z produkce mnichovského výrobce určený původně pro mnichovské Ferrari jménem BMW M8.
Na tuto éru oba výrobci hodlají navázat také zcela novou „ef-jedničkou“, která by se měla objevit v roce 2019. Stejně jako originál přitom počítá s koncepcí interiéru 1+2 či motorem usazeným uprostřed. Nebude se ovšem již jednat o dvanáctiválec, nýbrž stejně jako u zbytku soudobé produkce o osmiválcovou jednotku. Tak jako kdysi pak vznikne 106 exemplářů, přičemž všechny jsou již rozebrané.
Ona ohlášená spolupráce ovšem nemá spojitost s tímto konkrétním vozem, místo toho navazuje na loni představenou strategii Track22. Ta počítá s příchodem 15 novinek během příštích šesti let, mimo to se ovšem dočkáme také nemalé hybridizace. McLaren totiž počítá s tím, že do roku 2022 přinejmenším polovina celého jeho portfolia dostane kromě spalovací jednotky i elektromotor.
Hnací ústrojí má nabízet mnohem více koní než stávající agregát, v případě litrového výkonu půjde dokonce o dosažení vyšší mety, než je aktuálně vůbec možné. Stranou toho se ale dočkáme i nižších emisí, což je de facto logické, pokud je do hry zapojena také elektrická energie. Nic konkrétního se ovšem neví, tedy krom faktu, že v projektu se angažuje šest partnerů i britská vláda.
Motor nové generace by měl vyjít na 28 milionů liber (cca 888 mil. Kč), přičemž rovnou polovinu zafinancuje právě britská vláda skrze Advanced Propulsion Centre. Výrobu agregátu bude mít stejně jako nyní na starosti společnost Ricardo, tedy další z partnerů. Firma Grainger & Worrall je pověřena vývojem technologie odlehčeného lití, zatímco Lentus Composites poskytnou znalosti o struktuře kompozitů. Posledním článkem řetězce je pak Univerzita v Bathu, která se specializuje na zefektivnění spalovacích motorů.



Motor původního McLarenu F1 pocházel právě z produkce BMW
Nyní se chystá zcela nový motor, který nabídne více koní a méně emisí než stávající 3,8litrová jednotka
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 7 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 7 hodinamiVěříte Mercedesu byť jen slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
včeraFord upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
včeraProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včeraNová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 07.07. 14:53 - pavproch
- Cyklistické vlákno 07.07. 12:41 - Vrooom
- Video a Nordschleife, the best of 07.07. 12:30 - Vrooom
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan