Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren má nový plán. Mezi spoustou novinek může být i elektrický nástupce P1
2.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové chystají výraznou hybridizaci svého portfolia, ve snaze o redukci emisní stopy ale zajdou ještě dále. A řeč není jen o downsizingu osmiválce.
Britská automobilka má za sebou nadmíru úspěšný rok, zejména díky odhalení nové základní řady Sport Series. Její poslední přírůstek v podobě McLarenu 570GT si aktuálně můžete prohlédnout v Ženevě a je celkem nepochybné, že po jejím příchodu do showroomů doznají již tak působivé prodeje ještě dalšího zvýšení. Není proto divu, že Britové navyšují počet směn i pracovních míst. Jen u krátkodobých plánů ovšem zůstat nechtějí, načež si můžeme představit i dlouhodobou strategii nazvanou Track22.
Jak asi již tušíte, plán pokrývá období od současnosti až po rok 2022. Během této doby chce McLaren zdvojnásobit svůj obrat a investovat jednu miliardu liber (cca 35 miliard korun) do vývoje. Daná částka je v podstatě stejnou sumou, jakou kupříkladu Mercedes dal v roce 2013 na oltář faceliftu třídy E, který je považován za nejdražší modernizaci vůbec. Investice u McLarenu by ovšem měla vést k odhalení hned 15 nových modelů.
Dané množství nepokrývá jen speciální verze, ale i regulérní novinky a především „jednu velmi zvláštní“ z řady Ultimate Series. Všeobecně se přitom má za to, že půjde o nástupce McLarenu P1. Do vínku by ovšem takový model nemusel dostat hybridní ústrojí, ale zcela elektrické. Dané spekulace již potvrdil i šéf firmy Mike Flewitt, dle kterého se značka aktuálně zabývá prototypem takového stroje. Na základě vývoje pak bude rozhodnuto, zda půjde o hybrid či elektromobil.
„Tato mula nám odpoví na otázku týkající se nástupce P1 - tedy zda půjde o ryze elektrický model. Aktuálně máme jisté pochybnosti, že takový vůz může být vyroben, nicméně i tak mu musíme věnovat veškerou pozornost a úsilí jako předchůdci. Musíme si zkrátka být jisti, že by se jednalo o pravověrný McLaren,“ dodává Flewitt s tím, že novinka by musela dostát dynamickým parametrům stávajícího hybridního modelu, který zvládne zrychlení 0-160 km/h pod 6 sekund.
Počáteční jízdní dynamika ryzího elektromobilu by ovšem mohla být ještě působivější, podle šéfa McLarenu není nereálným ani sprint na stovku za pouhé dvě sekundy. Jen u zrychlení v přímém směru se ovšem Flewitt nezastavuje. Další podmínkou převedení prototypu na produkční model je rozvinutí infrastruktury, která je prozatím v plenkách. A stejně tak se mluví rovněž o ceně, která by díky zlevnění komponentů nemusela narůst na více než 1 milion liber (35 mil. Kč).
Pokud by přitom elektrický hypersport byl schválen, pak nejspíše nebude disponovat elektromotorem v každém kole. I když elektrických pohonných jednotek by bylo několik, přičemž výkon by byl distribuován na obě nápravy. Velkým problémem je ale podle šéfa značky zvuk, respektive jeho absence. „Víme, jak potěšeně stávající majitelé reagují na zvuk našich současných vozů. Musíme tedy najít autentický způsob, jak toho dosáhnout i u nových generací.“
Množné číslo je přitom na místě, neboť McLaren do budoucna již nechce zůstat u jednoho vrcholného hybridu (či elektromobilu). Místo toho by na začátku nové dekády měla kombinace spalovací jednotky a elektromotoru pohánět hned polovinu portfolia značky, tedy i modely z řad Sport Series a Super Series. A co víc, stávající 3,8litrový osmiválec twin-turbo by měl být nahrazen „zcela novou architekturou pohonných jednotek“.
Dá se tedy předpokládat, že očekávat můžeme downsizing a nejspíše i celou řadu moderních fines jako třeba deaktivaci poloviny válců. Budoucnost to tedy možná není až tak veselá, pročež je nutné dnešní článek zakončit alespoň v trochu pozitivním duchu. Zmínit tak můžeme úvahy o zrodu nové divize LT, která by měla na starosti speciální okruhově zaměřené modely.
K danému kroku vede Brity enormní úspěch verze 675LT, která byla vyprodána během pár týdnů. Z toho se McLaren stále ještě nemůže vzpamatovat, evidentně však hodlá kout železo, dokud je žhavé. Jak je totiž známo, s jídlem roste chuť...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.
Nástupce McLarenu P1 (i jeho okruhové verze GTR) možná nedostane do vínku hybridní, ale zcela elektrické pohonné ústrojí
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 4 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před hodinou - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 2 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 4 hodinami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 5 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 08:59 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda