Další škodovka s motorem TSI ukázala, že k působivé dynamice nemusíte mít logo RS

Škodovky s logem RS mají být a také jsou těmi nejrychlejšími. Jenže jsou i těmi nejdražšími. Dostupnější Karoq s motorem 2,0 TSI přitom zvládá stovku stejně rychle jako Kodiaq RS.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Další škodovka s motorem TSI ukázala, že k působivé dynamice nemusíte mít logo RS

21.6.2019 | Petr Prokopec

Škodovky s logem RS mají být a také jsou těmi nejrychlejšími. Jenže jsou i těmi nejdražšími. Dostupnější Karoq s motorem 2,0 TSI přitom zvládá stovku stejně rychle jako Kodiaq RS.

Před několika málo dny jsme si mohli posvítit na jízdní dynamiku jediného ostrého SUV mladoboleslavské automobilky. Svými výkony nás ale Škoda Kodiaq RS neohromila. Na sedmimístné SUV tedy data spojená s akcelerací na stovku či dvoustovku nejsou špatná, jenže tohle auto je RS, a to vyvolává očekávání. Ještě výše je pak šponují snahy Škody, jako ty spojené s rekordem Nürburgringu, a dieselový kolos jim zkrátka nedokáže dostát.

Že přitom prakticky stejným parametrům lze i zatleskat, dokazuje Škoda Karoq. Ta zatím v ryze sportovním provedení nedorazila, nicméně spřáhnout ji lze s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem naladěným na 190 koní a 320 Nm točivého momentu, automatem DSG a pohonem všech kol. V takové konfiguraci zvládá stovku za rovných 7 sekund, tedy prakticky na chlup stejně jako Kodiaq RS. V rámci akcelerace na dvoustovku pak sice již menší SUV za tím větším zaostává (42,8 s versus 37,26 s), bez loga RS mu to ale není těžké odpustit.

Bída Škody Kodiaq RS tím pokračuje, zatímco na běžný Karoq, jen osazený tou nejlepší možnou pohonnou jednotkou, jaká je momentálně pro tento model k dispozici, docela válí. I když je zjevné, že jeho převodovka je poskládána tak, aby upřednostňovala dynamiku hlavně v nižším tempu. Ona stovka za 7 sekund tak neukazuje celý obrázek, na stočtyřicítku auto potřebuje už skoro dvojnásobek času a ve vyšších rychlostech dynamila pochopitelně dále slábne.

I tak vozu zabere zrychlení z 80 na 120 km/h mu zabere jen 4,8 sekundy, což je velmi slušné. Karoq 2,0 TSI je tak po nedávném představení Scaly na Autobahnu další škodovkou s motorem TSI ukazující, že velmi slušné dynamiky se můžete dočkat i bez loga RS na masce. Dvoulitrový čtyřválec TSI je tedy v případě Karoqu spárován pouze s výbavou Sportline, s níž vyjde nejméně na 839 900 Kč. To není málo, výbavou je ale nabušená pomalu od podlahy po střechu a vedle Kodiaqu RS je to pořád přijatelná cifra - ten s cenou začíná skoro na 1,2 milionu Kč...


Další škodovka s motorem TSI ukázala, že k působivé dynamice nemusíte mít logo RS - 1 - Skoda Karoq 0-215 kmh 2019 videoscreen 01Další škodovka s motorem TSI ukázala, že k působivé dynamice nemusíte mít logo RS - 2 - Skoda Karoq 0-215 kmh 2019 videoscreen 02Další škodovka s motorem TSI ukázala, že k působivé dynamice nemusíte mít logo RS - 3 - Skoda Karoq 0-215 kmh 2019 videoscreen 03Další škodovka s motorem TSI ukázala, že k působivé dynamice nemusíte mít logo RS - 4 - Skoda Karoq 0-215 kmh 2019 videoscreen 04Další škodovka s motorem TSI ukázala, že k působivé dynamice nemusíte mít logo RS - 5 - Skoda Karoq 0-215 kmh 2019 videoscreen 05Další škodovka s motorem TSI ukázala, že k působivé dynamice nemusíte mít logo RS - 6 - Skoda Karoq 0-215 kmh 2019 videoscreen 06
Jízdní dynamika Škody Karoq je velmi slušná, SUV k tomu ani nepotřebuje logo RS

Petr Prokopec

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama