Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari žene prodeje vzhůru, zisk za třetí kvartál je o 62 procent vyšší než loni
29.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ve třetím čtvrtletí roku 2015 dodali Italové zákazníkům rekordní počet aut a míří dříve naznačeným směrem. Cena akcií na to ale pozitivně nezareagovala.
Ferrari před několika dny vstoupilo poprvé ve své historii na burzu, přičemž prvotní zájem o akcie vedené pod symbolem RACE rozhodně nebyl nemalý. V jedné chvíli se jejich hodnota ocitla nad 60 dolary (cca 1 470 Kč), aktuálně však poněkud klesá. Momentálně se totiž prodávají pouze za 51,41 USD (1 260 Kč), tedy pod původní prodejní hodnotou 52 dolarů (1 274 Kč). Vše má přitom spojitost s obavami investorů, jež se týkají budoucnosti značky. Syn zakladatele automobilky Piero Ferrari a zástupce rodiny Agnelliů John Elkann totiž již oznámili, že chystají dohodu, díky které jim připadne většina hlasovacích práv.
Mimo to jsou zde zvěsti, jež souvisí s poklesem exkluzivity. Značka totiž hodlá navýšit roční kvótu 7 000 vozů, kterou zavedl bývalý šéf Ferrari Luca di Montezemolo, na devět tisíc exemplářů. K této expanzi by mělo dojít postupně do roku 2019, vyšších registrací se ale nejspíše dočkáme již letos. Dle zprávy za třetí čtvrtletí roku 2015 bylo totiž zákazníkům dodáno 1 949 vozů, o 21 procent více než loni. Podle odhadů by tedy k 31. prosinci 2015 měl odbyt narůst na 7 700 kusů.
Souběžně s vyššími dodávkami se zvětšil i čistý zisk, který činí 91 milionů Eur (2,465 miliardy korun). Tím ale pozitivní zprávy končí, dále tu máme i nějaká ta negativa. Ty souvisejí zejména s poklesem prodejů o 24 procent v čínském regionu, mimo to se meziročně o 17 procent snížil zájem o dvanáctiválcové modely. To je však dáno i faktem, že jak Ferrari FF, tak i F12 jsou na trhu již čtvrtým rokem, a proto zákazníci začínají vyhlížet modernizovaná provedení.
Zájem o Ferrari FF začíná s ohledem na delší působnost vozu na trhu klesat, zákazníci již vyhlížejí modernizaci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva