Fiat povtrdil výrobu crossoveru 500X i odvozeného Jeepu v Melfi, prázdniny končí

Nové modely se čekají až v roce 2014, do té doby musí Fiat investovat do 500 svařovacích robotů, nové lakovny, lisovny a montážní linky 24 miliard korun.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Fiat povtrdil výrobu crossoveru 500X i odvozeného Jeepu v Melfi, prázdniny končí

21.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nové modely se čekají až v roce 2014, do té doby musí Fiat investovat do 500 svařovacích robotů, nové lakovny, lisovny a montážní linky 24 miliard korun.

O problémech italského Fiatu víme již delší dobu. Stejně tak dobře známé jsou spekulace ohledně crossoveru 500X, který by mělo doprovázet dvojče s logem Jeepu. Doposud však nebylo tak úplně jasné, jak automobilka oba oříšky rozlouskne. Šéf koncernu Sergio Marchionne však tento týden přišel s rozhodnutím, které zabíjí obě mouchy jednou ranou.

Změnu na propadajících se evropských trzích samozřejmě Fiat sám o sobě vyvolat nedokáže. Vyřešit by se ovšem měla skomírající kapacita jeho továren, z nichž některé jedou jen na 50 % a některé dokonce mají prozatímní „prázdniny”. Marchionne totiž potvrdil, že výroba obou novinek bude probíhat v továrně Fiatu v italském Melfi.

Radost z toho jistě má italská vláda, které nepřibudou nezaměstnaní, pro koncern však zavedení nových montážních linek, lakovny, lisovny a nákup 500 svařovacích robotů vyjde na nějakých 24 miliard. Oba vozy by proto měly být setsakra úspěšné, neboť nezájem klientely znamená další krůček směrem k bankrotu.

Fiat proto hodlá s modelem 500X zamířit do vyššího segmentu trhu, kde již nebude tolik záležet na kvantitě, jako spíše na luxusu na palubě. Model Jeepu, o jehož názvu ještě nebylo rozhodnuto, pak bude prodáván jen s pohonem všech kol a bohatší standardní výbavou.

První modely by měly sjet z linky v roce 2014. Pro Jeep se přitom jedná o zcela nový segment, zatímco u Fiatu model 500X nahradí stárnoucí Sedici. O rok později by navíc na stejné lince měl vzniknout nástupce Punta postavený na platformě Fiatu 500L.

Podle Marchionneho je navíc kapacita továrny v Melfi dostatečná k výrobě čtyř modelů, v roce 2016 by tak měla dorazit další karosářská verze vycházející z platformy „Small Wide“. Obě novinky pak mají rovněž mířit na bohatou klientelu. Výroba mainstreamových modelů by přitom nadále měla pokračovat ve svém stěhování mimo západní Evropu, a to především kvůli levnější pracovní síle. Z toho důvodu se ostatně třeba model 500L vyrábí v Srbsku v bývalé továrně Zastavy.

Fiat povtrdil výrobu crossoveru 500X i odvozeného Jeepu v Melfi, prázdniny končí - 1 - Fiat 500X odhaleni video Perex
Fiat 500X se poprvé představil v červenci v Turíně, ovšem pouze takto

Zdroje: Autocar, Motor Authority

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze Přidat příspěvek

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše