Fisker Karma hlásí 3 000 objednávek a první dodávku pro Lea di Capria

Atraktivní Fisker Karma konečně putuje k prvním zákazníkům. Mezi nimi se nacházejí opravdu zvučná jména, třeba i slavný herec a také známý ekofanatik Leonardo di Caprio.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Fisker Karma hlásí 3 000 objednávek a první dodávku pro Lea di Capria

15.7.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek

Fisker Karma hlásí 3 000 objednávek a první dodávku pro Lea di Capria

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Atraktivní Fisker Karma konečně putuje k prvním zákazníkům. Mezi nimi se nacházejí opravdu zvučná jména, třeba i slavný herec a také známý ekofanatik Leonardo di Caprio.

Fisker konečně začne s dodávkami svého luxusní Karmy, které opakovaně odkládal. Prvním ze zákazníků se stane hollywoodská hvězda Leonardo di Caprio, která je proslulá nejen skvělým ztvárněním některých rolí, ale i tím, že doma hází šipky na terč s písmeny CO2. Karma je totiž čtyřdveřovým luxusním hybridem, a tak do značné míry hraje na notu přetrvávajících pseudoekologických nálad. Pokud ale pomineme tento image, jde o jistě pozoruhodný, který si prý v ničem nezadá s nejluxusnějšími sedany renomovaných automobilek.

Výrobce má podle svých již na 3 000 objednávek Karmy a čekací doba na jediný kus se prodloužila až do začátku roku 2012. Dalšími zákazníky pro Fisker je například bývalý viceprezident Al Gore (jaká náhoda...), jeden automobil se dostane také do rukou bývalého poradce pro národní bezpečnost Colina Powella.

Karma je dílem designéra Henrika Fiskera, který si založil svou vlastní společnost a jak se zdá, tak tento krok byl opravdu tím správným směrem. Karma je kombinací moderního hliníkového šasi, dvou elektromotorů a spalovacího agregátu o objemu 2,0 litru a výkonu 260 koní. Bateriové články jsou v případě sedanu Karma umístěny uprostřed vozidla.

Celkový výkon vozidla dosahuje 562 koní, což zahrnuje dvojici elektromotorů o výkonu 201 koní a 1 300 Nm točivého momentu. O „zbytek“ koní se postará přeplňovaný benzínový agregát. Zrychlení 0-100 km/h je 5,9 sekundy a maximální dosažitelná rychlost 200 km/h už tak úchvatné nezní, udávaný dojezd 483 km ale lze považovat za použitelný.

Produkce Karmy probíhá v Finsku a za den se v počáteční fázi vyrobí jen 5 kusů. V budoucnu malá automobilka počítá s produkcí 300 vozů týdně, což bude opravdu tvrdým oříškem. Fisker sám má zato, že produkce se rozdělí rovným dílem mezi opravdové automobilové nadšence a zákazníky, který prostě chtějí něco úplně nového.

Výrobce dále spřádá plány na uvedení kabrioletu řady Karma a také hatchbacku či kombi, více se ostatně máme dozvědět již na autosalonu ve Frankfurtu. Henrik Fisker v budoucnu také plánuje levnější model hybridu, který by mohl konkurovat novému BMW 3. Tento projekt již má reálné obrysy a jméno „Project Nina“. Finská firma je svými výtvory přinejmenším příjemným osvěžením na trhu a prorokuji ji nemalé úspěchy.


Fisker Karma hlásí 3 000 objednávek a první dodávku pro Lea di Capria - 1 - Fisker Karma produkcni verze 2011 01Fisker Karma hlásí 3 000 objednávek a první dodávku pro Lea di Capria - 2 - Fisker Karma produkcni verze 2011 04Fisker Karma hlásí 3 000 objednávek a první dodávku pro Lea di Capria - 3 - Fisker Karma produkcni verze 2011 05Fisker Karma hlásí 3 000 objednávek a první dodávku pro Lea di Capria - 4 - Fisker Karma produkcni verze 2011 06Fisker Karma hlásí 3 000 objednávek a první dodávku pro Lea di Capria - 5 - Fisker Karma produkcni verze 2011 07Fisker Karma hlásí 3 000 objednávek a první dodávku pro Lea di Capria - 6 - Fisker Karma produkcni verze 2011 08Fisker Karma hlásí 3 000 objednávek a první dodávku pro Lea di Capria - 7 - Fisker Karma produkcni verze 2011 09Fisker Karma hlásí 3 000 objednávek a první dodávku pro Lea di Capria - 8 - Fisker Karma produkcni verze 2011 10Fisker Karma hlásí 3 000 objednávek a první dodávku pro Lea di Capria - 9 - Fisker Karma produkcni verze 2011 11Fisker Karma hlásí 3 000 objednávek a první dodávku pro Lea di Capria - 10 - Fisker Karma produkcni verze 2011 12Fisker Karma hlásí 3 000 objednávek a první dodávku pro Lea di Capria - 11 - Fisker Karma produkcni verze 2011 13Fisker Karma hlásí 3 000 objednávek a první dodávku pro Lea di Capria - 12 - Fisker Karma produkcni verze 2011 15Fisker Karma hlásí 3 000 objednávek a první dodávku pro Lea di Capria - 13 - Fisker Karma produkcni verze 2011 16Fisker Karma hlásí 3 000 objednávek a první dodávku pro Lea di Capria - 14 - Fisker Karma produkcni verze 2011 17Fisker Karma hlásí 3 000 objednávek a první dodávku pro Lea di Capria - 15 - Fisker Karma produkcni verze 2011 18Fisker Karma hlásí 3 000 objednávek a první dodávku pro Lea di Capria - 16 - Fisker Karma produkcni verze 2011 19Fisker Karma hlásí 3 000 objednávek a první dodávku pro Lea di Capria - 17 - Fisker Karma produkcni verze 2011 20Fisker Karma hlásí 3 000 objednávek a první dodávku pro Lea di Capria - 18 - Fisker Karma produkcni verze 2011 21Fisker Karma hlásí 3 000 objednávek a první dodávku pro Lea di Capria - 19 - Fisker Karma produkcni verze 2011 22Fisker Karma hlásí 3 000 objednávek a první dodávku pro Lea di Capria - 20 - Fisker Karma Fisker Karma 03Fisker Karma hlásí 3 000 objednávek a první dodávku pro Lea di Capria - 21 - Fisker Karma Fisker Karma 04Fisker Karma hlásí 3 000 objednávek a první dodávku pro Lea di Capria - 22 - Fisker Karma Fisker Karma 05Fisker Karma hlásí 3 000 objednávek a první dodávku pro Lea di Capria - 23 - Fisker Karma Fisker Karma 06Fisker Karma hlásí 3 000 objednávek a první dodávku pro Lea di Capria - 24 - Fisker Karma Fisker Karma 07Fisker Karma hlásí 3 000 objednávek a první dodávku pro Lea di Capria - 25 - Fisker Karma Fisker Karma 08Fisker Karma hlásí 3 000 objednávek a první dodávku pro Lea di Capria - 26 - Fisker Karma Fisker Karma 10Fisker Karma hlásí 3 000 objednávek a první dodávku pro Lea di Capria - 27 - Fisker Karma Fisker Karma 11Fisker Karma hlásí 3 000 objednávek a první dodávku pro Lea di Capria - 28 - Fisker Karma Fisker Karma 12
Fisker Karma

Petr Štefek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.