Hybridní Toyota GT 86 je mimo hru, neoslovila by dostatek zákazníků

Dráty, cívky či super-kondenzátor by navýšily cenu kupé na neprodejnou úroveň. Kvůli vyššímu výkonu tak bude třeba vytáhnout jiné eso z rukávu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Hybridní Toyota GT 86 je mimo hru, neoslovila by dostatek zákazníků

9.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Hybridní Toyota GT 86 je mimo hru, neoslovila by dostatek zákazníků

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dráty, cívky či super-kondenzátor by navýšily cenu kupé na neprodejnou úroveň. Kvůli vyššímu výkonu tak bude třeba vytáhnout jiné eso z rukávu.

O zvyšování výkonu Toyoty GT 86 již byla napsána celá řada článků. Na mysli přitom nyní nemáme počiny té či oné tuningové firmy, ale spíše tovární zásahy. V jejich rámci se spekulovalo o přeplňování, zvyšování objemu či hybridizaci. Dosud však vždy chyběl nějaký konkrétní pokrok. Nyní zde ovšem jeden máme, fanoušci drátů a cívek z něj ale rozhodně radost mít nebudou -Toyota totiž právě přítomnost elektromotoru pod kapotou zcela vyloučila.

Inženýři japonské automobilky přitom vývoj hybridní pohonné jednotky dotáhli takřka do konce, poté však přišly nesnáze s obchodní politikou. Automobilka totiž naznačila, že daný model by „neoslovil většinovou část zákazníků“. Kapesníky tak zjevně bude vytahovat jen pár lidí, jimž jako útěcha může posloužit fakt, že Toyota společně s BMW již jedno hybridní kupé vyvíjí. Tento vůz by přitom měl vycházet z technologie použité v Le Mans, namísto klasické kombinace spalovací jednotky a elektromotoru lze tedy spíše počítat se super-kondenzátorem. Stejný systém pod kapotu dostal i koncepční Yaris Hybrid-R.

Vraťme se ale zpátky ke kupé GT 86, kde proti takovému systému hrály především vysoké náklady, jež by si následně vyžádaly navýšení ceny. V takovém případě by ovšem vůz byl neprodejným, což rozhodně není záměr Toyoty. „S danou technologií sice dokáže vyvinout požadovaný produkt, ale ten musí také dávat patřičný obchodní smysl. Zkrátka musíme mít jasně nastavené priority,“ dodal k celé věci marketingový ředitel japonské automobilky Fabio Capano.

Je tedy zjevné, že Toyotě k navyšování výkonu zůstaly k dispozici pouze dva směry. Jelikož jak přeplňování, tak navyšování objemu nejde ruku v ruce s nízkou cenou či přímočarými jízdními zážitky, dá se předpokládat, že technici značky budou muset objevit novou cestu. Jinak na zadní kola bude i nadále proudit „jen“ 200 koní.


Hybridní Toyota GT 86 je mimo hru, neoslovila by dostatek zákazníků - 1 - Test Toyota GT 86 CZ 02Hybridní Toyota GT 86 je mimo hru, neoslovila by dostatek zákazníků - 2 - Test Toyota GT 86 CZ 03Hybridní Toyota GT 86 je mimo hru, neoslovila by dostatek zákazníků - 3 - Test Toyota GT 86 CZ 01Hybridní Toyota GT 86 je mimo hru, neoslovila by dostatek zákazníků - 4 - Test Toyota GT 86 CZ 04Hybridní Toyota GT 86 je mimo hru, neoslovila by dostatek zákazníků - 5 - Test Toyota GT 86 CZ 06Hybridní Toyota GT 86 je mimo hru, neoslovila by dostatek zákazníků - 6 - Test Toyota GT 86 CZ 05Hybridní Toyota GT 86 je mimo hru, neoslovila by dostatek zákazníků - 7 - Test Toyota GT 86 CZ 39Hybridní Toyota GT 86 je mimo hru, neoslovila by dostatek zákazníků - 8 - Test Toyota GT 86 CZ 40Hybridní Toyota GT 86 je mimo hru, neoslovila by dostatek zákazníků - 9 - Test Toyota GT 86 CZ 41Hybridní Toyota GT 86 je mimo hru, neoslovila by dostatek zákazníků - 10 - Test Toyota GT 86 CZ 45Hybridní Toyota GT 86 je mimo hru, neoslovila by dostatek zákazníků - 11 - Test Toyota GT 86 CZ 47Hybridní Toyota GT 86 je mimo hru, neoslovila by dostatek zákazníků - 12 - Test Toyota GT 86 CZ 46Hybridní Toyota GT 86 je mimo hru, neoslovila by dostatek zákazníků - 13 - Test Toyota GT 86 CZ 17Hybridní Toyota GT 86 je mimo hru, neoslovila by dostatek zákazníků - 14 - Test Toyota GT 86 CZ 19Hybridní Toyota GT 86 je mimo hru, neoslovila by dostatek zákazníků - 15 - Test Toyota GT 86 CZ 50
Hybridní Toyota GT 86 je mimo hru, nenaplnila by úspěšný obchodní model

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.