Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hyundai i30 GTi alias Turbo 2014: v Paříži není, ale jinak bude, možná i s dvoulitrem
27.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Prezentace i30 Turbo musí počkat. Přednost má přeplňovaný Veloster a projekt WRC. Pak má ale dorazit skutečný soupeř nejostřejších hatchbacků.
Do začátku tiskové konference automobilky Hyundai zůstávají necelé dvě hodiny a už jsme vám stihli představit modernizovanou ix35 s palivovým článkem nebo nabroušenou i20 WRC připravenou porvat se v příštím roce s VW Polo WRC, Fordem Fiesta, Mini JCW nebo Citroënem DS3 o titul mistra světa v rallye. Než budou mít Korejci oficiality za sebou, můžeme si také říci, co Hyundai v Paříži mít nebude.
K modelům důležitým spíše z pohledu image než celkových prodejných čísel můžeme směle zařadit také novou třídveřovou variantu i30. Ve městě pod nejznámější ocelovou věží na světě je přítomna a svým decentně pozměněným designem nás už asi nepřekvapí, zarazí ovšem nepřítomnost už delší dobu slibovaného modelu s benzínovým turbomotorem.
Podle nejnovějších informací od britských kolegů z Autocaru bude existence připravovaného vozu - pracovně označovaného jako i30 GT nebo GTi - oznámena počátkem příštího roku na ženevském autosalonu, netušíme ovšem, či firma potvrdí tuto informaci konceptem. Korejský „warm hatch“ se pak prodeji ukáže až v roce 2014.
Je poněkud zvláštní, že by zástavba známě šestnáctistovky z Velosteru Turbo měla trvat tak dlouho, takže pokud mají Britové pravdu, nepochybně půjde o umělé pozdržení. Anebo je tady ještě druhá možnost a to ta, že Hyundai ve skutečnosti vyvíjí vůz s mnohem výkonnějším dvoulitrem, který by se pak mohl postavit nejen Golfu GTI ale i těžším kalibrům jako je Opel Astra OPC, Renault Mégane RS nebo Ford Focus ST. Tomu by ostatně odpovídaly i záměry Korejců „být plně konkurenceschopný mezi evropskou špičkou“.
Strategie koncernu je momentálně taková, že přednost má Veloster Turbo, pak i20 WRC a až poté bude následovat i30 GTi.
Příznivcům značky bude muset v Paříži přítomnost třídveřové i30, GTi je pozdrženo
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 2 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 5 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejčtenější články
- Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva