Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hyundai Veloster Turbo: pro Evropu jen se 186 koňmi (+ živé foto)
2.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pokud jde o výkonové parametry jinak totožných vozů, můžeme jako Evropané obvykle na Američany dělat dlouhý nos. V případě Velosteru Turbo tomu bude přesně naopak.
Tvrdí to alespoň kolegové z holandského Autoblogu, kteří vynesli na světlo technické parametry evropské verze Velosteru Turbo. Ten jsme vám v americkém provedení poprvé představili již v lednu a od té doby jsme jen čekali na jeho premiéru na starém kontinentu.
Ta se nikoli překvapivě odehraje na ženevském autosalonu, její parametry už ale překvapivé budou. A to ne zrovna příjemně. Vůz sice dostane stejný motor 1,6 Turbo GDI, namísto amerických 204 koní jich ale evropské provedení nabídne jen 186. Proč? O tom se Holanďané nezmiňují, uvádí ale, že i přes tento handicap zrychlí vůz na stovku za 8,4 sekundy s manuální a 8,1 sekundy s dvoupojkovou automatickou převodovkou. Maximální rychlost má pak v obou případech činit 214 km/h.
Poslední zmíněná slova by ostatně mohla vysvětlovat onen výkonový rozdíl - americká verze totiž používá automat s hydrodynamickým měničem, který jako jediný bez problémů zvládá točivý moment nového turbomotoru. Pro Evropu mohlo Hyundai chtít za každou cenu dostat do vozu dvoupojkovou skříň, a tak muselo s točivým momentem i výkonem dolů, neboť ta už si s tím původním neporadí. A nebo je to ještě jinak, neboť výše zmíněná slova by tak docela nevysvětlovala, proč by byl výkon snížen i u manuálu. Aby si obě verze neměly co závidět? Možná, to všechno teprve uvidíme.
Vizuálně by se evropské provedení nemělo výrazně lišit, pokud si tedy odmyslíte pár amerických specifik, níže přiložené fotografie by jej měly zachycovat více než věrně.
Oficiální informace můžeme očekávat každým dnem, tak si na ně počkejme.
Tip: Přečtěte si náš test Velosteru s motorem 1,6 GDI.
Veloster Turbo v evropském provedení již in natura v Ženevě
Toto je Hyundai Veloster Turbo v americkém provedení. Evropské by se mělo odlišovat jen v nepodstatných detailech
Zdroj: Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 6 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 2 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 4 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 5 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 6 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva