Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Koenigsegg One:1: vrcholný sporťák nechyběl na FoS, vyrobil i trochu kouře (foto, videa)
2.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
I přes cenu okolo 60 milionů korun a úzkou trať si švédský supersport neodpustil pálení gum. Na nejvyšší rychlost 450 km/h se ovšem nerozjel.
Ještě donedávna bylo za pomyslnou laťku pro všechny supersporty považováno Bugatti Veyron, s příchodem Koenigseggu One:1 však má svět rázem novou modlu. Je tak jasné, že kdekoliv se švédský extrém objeví, tam je i záplava fanoušků s fotoaparáty a kamerami a výjimkou nebyl ani letošní Festival of Speed (FoS) v Goodwoodu, kde se Koenigsegg One:1 ukázal nejen na stánku značky, ale také během souboje s časem při jízdě do vrchu. To ovšem nebyla jediná laskomina, jakou jste mohli na panství lorda Marche shlédnout.
Mimo to se řidič supersportu rozhodl diváky počastovat také několika „donuty“, tedy otáčením se na místě za doprovodu zběsilého jekotu pneumatik. Zmizení vozu v oblacích kouře ovšem neočekávejte, na to jsou přeci jen cestičky v Goodwoodu příliš úzké. Sem tam se ovšem spálená guma do ovzduší dostala, za což Koenigsegg One:1 sklidil oprávněný potlesk. S vozem, jehož cena činí přibližně 60 milionů korun, si totiž podobné řádění dovolí jen málokdo.
Pokud ovšem čekáte na nějakou informační bombu, která doposud nezazněla, musíme vás bohužel zklamat. Veškerá data již Koenigsegg do éteru poslal před několika měsíci, momentálně tak můžeme pouze rekapitulovat. O pohon vozu se tedy stará notně upravený pětilitrový osmiválec, který zadní kola zásobuje 1 360 koňmi, tedy megawattovým výkonem. V kombinaci s hmotností, která by u produkční verze neměla dosahovat ani 1 360 kilogramů, by pak model One:1 měl zvládnout akceleraci z klidu na 400 km/h za pouhých 20 sekund a nejvyšší rychlost okolo 450 km/h. Otázkou je samozřejmě v tu chvíli životnost pneumatik, přítlak by ovšem měl být dostatečný - při 440 km/h vůz produkuje 810 kilo.
Vzniknout má jen šest exemplářů, přičemž pět z nich již svého majitele má. Díky tomu by jeden kousek měl zůstávat volný, což poněkud kontrastuje s předchozími informacemi, že vyprodaná je celá produkce. Ať však již pravda před Goodwoodem byla jakákoliv, po jízdě na Festivalu rychlosti se dá předpokládat, že poslední zájemce se stoprocentně našel.
Koenigsegg One:1 se v Goodwoodu ukázal na stánku značky v celokarbonovém provedení...
...i při jízdě do vrchu, kdy jej zdobila známá pololakovaná kamufláž
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
včera - Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
14.5.2024 - Policisté se pochlubili novým služebním Rolls-Roycem, od lidí teď schytávají ránu za ranou
12.5.2024
Nejnovější články
- Úplně poslední VW Golf s dieselem bez turba se pořád dá koupit hezký, je neuvěřitelné, že vůbec vznikl
před 8 hodinami - Rusové říkají, že inovovaná Putinova limuzína má lepší světla než Mercedes třídy S, obešli patent Helly
před 9 hodinami - Faceliftu se dočkal i levnější Leon s logem Seatu, zamával v prvé řadě problematickému motoru
před 11 hodinami - Majitelé Tesel Model 3 a Y mají novou noční můru. Kód BMS_a079 říká, že s baterií je amen a musí se vyměnit
včera - BMW poprvé ukázalo novou M5 na rozmazaných záběrech. Nevypadá zle, bude ale extrémně těžké
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva