Koenigsegg One:1: vrcholný sporťák nechyběl na FoS, vyrobil i trochu kouře (foto, videa)

I přes cenu okolo 60 milionů korun a úzkou trať si švédský supersport neodpustil pálení gum. Na nejvyšší rychlost 450 km/h se ovšem nerozjel.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Koenigsegg One:1: vrcholný sporťák nechyběl na FoS, vyrobil i trochu kouře (foto, videa)

2.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Koenigsegg One:1: vrcholný sporťák nechyběl na FoS, vyrobil i trochu kouře (foto, videa)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

I přes cenu okolo 60 milionů korun a úzkou trať si švédský supersport neodpustil pálení gum. Na nejvyšší rychlost 450 km/h se ovšem nerozjel.

Ještě donedávna bylo za pomyslnou laťku pro všechny supersporty považováno Bugatti Veyron, s příchodem Koenigseggu One:1 však má svět rázem novou modlu. Je tak jasné, že kdekoliv se švédský extrém objeví, tam je i záplava fanoušků s fotoaparáty a kamerami a výjimkou nebyl ani letošní Festival of Speed (FoS) v Goodwoodu, kde se Koenigsegg One:1 ukázal nejen na stánku značky, ale také během souboje s časem při jízdě do vrchu. To ovšem nebyla jediná laskomina, jakou jste mohli na panství lorda Marche shlédnout.

Mimo to se řidič supersportu rozhodl diváky počastovat také několika „donuty“, tedy otáčením se na místě za doprovodu zběsilého jekotu pneumatik. Zmizení vozu v oblacích kouře ovšem neočekávejte, na to jsou přeci jen cestičky v Goodwoodu příliš úzké. Sem tam se ovšem spálená guma do ovzduší dostala, za což Koenigsegg One:1 sklidil oprávněný potlesk. S vozem, jehož cena činí přibližně 60 milionů korun, si totiž podobné řádění dovolí jen málokdo.

Pokud ovšem čekáte na nějakou informační bombu, která doposud nezazněla, musíme vás bohužel zklamat. Veškerá data již Koenigsegg do éteru poslal před několika měsíci, momentálně tak můžeme pouze rekapitulovat. O pohon vozu se tedy stará notně upravený pětilitrový osmiválec, který zadní kola zásobuje 1 360 koňmi, tedy megawattovým výkonem. V kombinaci s hmotností, která by u produkční verze neměla dosahovat ani 1 360 kilogramů, by pak model One:1 měl zvládnout akceleraci z klidu na 400 km/h za pouhých 20 sekund a nejvyšší rychlost okolo 450 km/h. Otázkou je samozřejmě v tu chvíli životnost pneumatik, přítlak by ovšem měl být dostatečný - při 440 km/h vůz produkuje 810 kilo.

Vzniknout má jen šest exemplářů, přičemž pět z nich již svého majitele má. Díky tomu by jeden kousek měl zůstávat volný, což poněkud kontrastuje s předchozími informacemi, že vyprodaná je celá produkce. Ať však již pravda před Goodwoodem byla jakákoliv, po jízdě na Festivalu rychlosti se dá předpokládat, že poslední zájemce se stoprocentně našel.


Koenigsegg One:1: vrcholný sporťák nechyběl na FoS, vyrobil i trochu kouře (foto, videa) - 1 - Koenigsegg One to 1 Goodwood 01Koenigsegg One:1: vrcholný sporťák nechyběl na FoS, vyrobil i trochu kouře (foto, videa) - 2 - Koenigsegg One to 1 Goodwood 02Koenigsegg One:1: vrcholný sporťák nechyběl na FoS, vyrobil i trochu kouře (foto, videa) - 3 - Koenigsegg One to 1 Goodwood 03Koenigsegg One:1: vrcholný sporťák nechyběl na FoS, vyrobil i trochu kouře (foto, videa) - 4 - Koenigsegg One to 1 Goodwood 04Koenigsegg One:1: vrcholný sporťák nechyběl na FoS, vyrobil i trochu kouře (foto, videa) - 5 - Koenigsegg One to 1 Goodwood 05Koenigsegg One:1: vrcholný sporťák nechyběl na FoS, vyrobil i trochu kouře (foto, videa) - 6 - Koenigsegg One to 1 Goodwood 06Koenigsegg One:1: vrcholný sporťák nechyběl na FoS, vyrobil i trochu kouře (foto, videa) - 7 - Koenigsegg One to 1 Goodwood 07Koenigsegg One:1: vrcholný sporťák nechyběl na FoS, vyrobil i trochu kouře (foto, videa) - 8 - Koenigsegg One to 1 Goodwood 08Koenigsegg One:1: vrcholný sporťák nechyběl na FoS, vyrobil i trochu kouře (foto, videa) - 9 - Koenigsegg One to 1 Goodwood 09
Koenigsegg One:1 se v Goodwoodu ukázal na stánku značky v celokarbonovém provedení...

Koenigsegg One:1: vrcholný sporťák nechyběl na FoS, vyrobil i trochu kouře (foto, videa) - 10 - Koenigsegg One to 1 Goodwood 10Koenigsegg One:1: vrcholný sporťák nechyběl na FoS, vyrobil i trochu kouře (foto, videa) - 11 - Koenigsegg One to 1 Goodwood 11Koenigsegg One:1: vrcholný sporťák nechyběl na FoS, vyrobil i trochu kouře (foto, videa) - 12 - Koenigsegg One to 1 Goodwood 12Koenigsegg One:1: vrcholný sporťák nechyběl na FoS, vyrobil i trochu kouře (foto, videa) - 13 - Koenigsegg One to 1 Goodwood 13Koenigsegg One:1: vrcholný sporťák nechyběl na FoS, vyrobil i trochu kouře (foto, videa) - 14 - Koenigsegg One to 1 Goodwood 14Koenigsegg One:1: vrcholný sporťák nechyběl na FoS, vyrobil i trochu kouře (foto, videa) - 15 - Koenigsegg One to 1 Goodwood 15Koenigsegg One:1: vrcholný sporťák nechyběl na FoS, vyrobil i trochu kouře (foto, videa) - 16 - Koenigsegg One to 1 Goodwood 16Koenigsegg One:1: vrcholný sporťák nechyběl na FoS, vyrobil i trochu kouře (foto, videa) - 17 - Koenigsegg One to 1 Goodwood 17Koenigsegg One:1: vrcholný sporťák nechyběl na FoS, vyrobil i trochu kouře (foto, videa) - 18 - Koenigsegg One to 1 Goodwood 18Koenigsegg One:1: vrcholný sporťák nechyběl na FoS, vyrobil i trochu kouře (foto, videa) - 19 - Koenigsegg One to 1 Goodwood 19Koenigsegg One:1: vrcholný sporťák nechyběl na FoS, vyrobil i trochu kouře (foto, videa) - 20 - Koenigsegg One to 1 Goodwood 20Koenigsegg One:1: vrcholný sporťák nechyběl na FoS, vyrobil i trochu kouře (foto, videa) - 21 - Koenigsegg One to 1 Goodwood 21Koenigsegg One:1: vrcholný sporťák nechyběl na FoS, vyrobil i trochu kouře (foto, videa) - 22 - Koenigsegg One to 1 Goodwood 22Koenigsegg One:1: vrcholný sporťák nechyběl na FoS, vyrobil i trochu kouře (foto, videa) - 23 - Koenigsegg One to 1 Goodwood 23Koenigsegg One:1: vrcholný sporťák nechyběl na FoS, vyrobil i trochu kouře (foto, videa) - 24 - Koenigsegg One to 1 Goodwood 24Koenigsegg One:1: vrcholný sporťák nechyběl na FoS, vyrobil i trochu kouře (foto, videa) - 25 - Koenigsegg One to 1 Goodwood 25Koenigsegg One:1: vrcholný sporťák nechyběl na FoS, vyrobil i trochu kouře (foto, videa) - 26 - Koenigsegg One to 1 Goodwood 26Koenigsegg One:1: vrcholný sporťák nechyběl na FoS, vyrobil i trochu kouře (foto, videa) - 27 - Koenigsegg One to 1 Goodwood 27
...i při jízdě do vrchu, kdy jej zdobila známá pololakovaná kamufláž

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.