Mercedes SLK 250 CDI: známe spotřebu a dynamiku prvního naftového SLK (+ video)

Již od konce června víme, že Mercedes ještě letos obdaří svůj nejmenší roadster naftovým čtyřválcem. Nyní máme jasněji i v tom jak pojede a kolik paliva při tom spotřebuje.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Mercedes SLK 250 CDI: známe spotřebu a dynamiku prvního naftového SLK (+ video)

11.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Mercedes SLK 250 CDI: známe spotřebu a dynamiku prvního naftového SLK (+ video)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Již od konce června víme, že Mercedes ještě letos obdaří svůj nejmenší roadster naftovým čtyřválcem. Nyní máme jasněji i v tom jak pojede a kolik paliva při tom spotřebuje.

Doplněno 16:00: Auto Motor und Sport měl dokonce možnost SLK 250 CDI poprvé vyzkoušet a pořídil při té příležitosti první video. Chopil se jeho ztvárnění po svém, když ve zjevně vykonstruovaném srovnání nechal na okruhu v Hockenheimu porazit bývalou účastnici seriálu DTM Ellen Lohr za volantem SLK CDI rovněž expilota DTM Rolanda Asche v historickém Mercedesu 190 2,5-16V Evo. Ale jako první pohled na tento vůz v akci lze i takový snímek považovat za cenný...

Červencová zpráva o tom, že Mercedes SLK AMG si i ve své další generaci udrží atmosféricky plněný pětilitr musela znít příznivcům benzinových motorů krásně. Bohužel pro ně byla ale doprovázena informací o tom, že současně s představením nového AMG bude SLK poprvé obdařeno i naftovým motorem a to ne zrovna tím z nejvybranějších. Půjde o agregát s obchodním označením 250 CDI, což není nic jiného než „nejvyhoněnější” verze čtyřválcového dvoulitru (má o deci větší objem, ale říkejme mu tak) s výkonem až 150 kW (204 koní) a nejvyšším točivým momentem 500 Nm. To bylo vše, co jsme se v danou chvíli dozvěděli, nyní známe i podrobnější specifikace.

Nejsou zatím oficiální, německý Auto Motor und Sport je ale prý získal přímo do Mercedesu a nemáme důvod mu nevěřit. Podle těchto údajů se SLK 250 CDI pochlubí kombinovanou spotřebou pouhých 4,4 litru nafty na 100 km jízdy přičemž o lenocha rozhodně nepůjde - zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy a maximální rychlost 240 km/h nepředstavují žádné dynamické trauma. Horší to může být se zvukovou kulisou, tu ale žádné číselné vyjádření nepopíše...

Zda jsou tyto specifikace reálné se dozvíme nejpozději 13. září ve Frankfurtu, kdy se SLK 250 CDI poprvé představí veřejnosti po boku SLK 55 AMG. Jak si první malý naftový roadster povede u zákazníků uvidíme až časem.


Video z podivného představení SLK 250 CDI ze strany Auto Motor und Sport


Mercedes SLK 250 CDI: známe spotřebu a dynamiku prvního naftového SLK (+ video) - 1 - Mercedes-Benz SLK 2011 nove 32Mercedes SLK 250 CDI: známe spotřebu a dynamiku prvního naftového SLK (+ video) - 2 - Mercedes-Benz SLK 2011 nove 27Mercedes SLK 250 CDI: známe spotřebu a dynamiku prvního naftového SLK (+ video) - 3 - Mercedes-Benz SLK 2011 nove 25Mercedes SLK 250 CDI: známe spotřebu a dynamiku prvního naftového SLK (+ video) - 4 - Mercedes-Benz SLK 2011 nove 22Mercedes SLK 250 CDI: známe spotřebu a dynamiku prvního naftového SLK (+ video) - 5 - Mercedes-Benz SLK 2011 nove 23Mercedes SLK 250 CDI: známe spotřebu a dynamiku prvního naftového SLK (+ video) - 6 - Mercedes-Benz SLK 2011 nove 24Mercedes SLK 250 CDI: známe spotřebu a dynamiku prvního naftového SLK (+ video) - 7 - Mercedes-Benz SLK 2011 nove 53Mercedes SLK 250 CDI: známe spotřebu a dynamiku prvního naftového SLK (+ video) - 8 - Mercedes-Benz SLK 2011 nove 62Mercedes SLK 250 CDI: známe spotřebu a dynamiku prvního naftového SLK (+ video) - 9 - Mercedes-Benz SLK 2011 nove 67
Nový Mercedes-Benz SLK v benzinovém provedení 350

Zdroj: Auto Motor und Sport

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.