Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes W125 Rekordwagen: v roce 1938 jezdil 433 km/h, teď je klenotem muzea Mercedesu
26.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud se rychlostní speciál z roku 1938 rozhodnete spatřit na vlastní oči, možná uslyšíte zařehtat i jeho 736 koní. Ale pouze z reproduktorů.
Nejvyšší možná rychlost fascinovala automobilky se sportovními ambicemi odjakživa. Absolutní vrchol mezi auty určenými pro běžný provoz sice přišel v posledních letech s vozy jako McLaren F1, Bugatti Veyron, Hennessey Venom GT nebo Koenigsegg Agera R, k podobným metám se ale auta připravená speciálně pro tento účel blížila již ve 30. letech minulého století. Jak jsme podrobně vykreslili v článku o Mercedesu T80, s nástupem Adolfa Hitlera k moci přišly i výrazné státní dotace „stříbrným šípům“ v podobě týmu třícípé hvězdy a Auto Unionu. Byl to přitom právě Mercedes-Benz, který nakonec v kláních zvítězil a 28. ledna 1938 nastolil hodnotou 432,7 km/h dodnes nepřekonaný světový rekord dosažený na běžné silnici.
Za volantem rychlostního speciálu seděl Rudolf Caracciola, který v té době byl týmovou jedničkou Mercedesu. Náš předchozí článek se přitom zmiňuje o jeho strastiplných osudech, které jízdě na dálničním úseku mezi Frankfurtem a Darmstadtem předcházely, stejně jako o voze samotném - Mercedesu W125 Rekorwagen poháněném 5,6litrovým motorem V12 o výkonu 736 koní. Proč tedy ona dnešní zmínka?
Z jednoho prostého důvodu. Rychlostní speciál s koeficientem odporu vzduchu pouhých 0,157 se totiž opět stává součástí kolekce modelů Mercedesu vystavených v muzeu ve Stuttgartu. Vystaven je ve společnosti šesti dalších „stříbrných šípů“ v hale č. 7, která by měla uzavírat prohlídku. Zvukový doprovod pak připomíná atmosféru 30. let.
V případě zájmu vám postačí 8 Eur (cca 200 Kč) na vstupné, přičemž svou návštěvu neplánujte na pondělí, kdy má muzeum Mercedesu zavřeno.
Mercedes-Benz W125 Rekordwagen dosáhl v roce 1938 rychlosti 432,7 km na veřejné silnici. Dnes je součástí kolekce firemního muzea
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 9 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 11 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva