Koenigsegg Agera R Zijin: purpurový sporťák dekorovaný pravým zlatem

Švédský supersport se proměnil k obrazu svého majitele. Zvenčí i uvnitř tak najdete vzácný žlutý kov, který doplňuje výkon až 1 156 koní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Koenigsegg Agera R Zijin: purpurový sporťák dekorovaný pravým zlatem

21.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Koenigsegg Agera R Zijin: purpurový sporťák dekorovaný pravým zlatem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Švédský supersport se proměnil k obrazu svého majitele. Zvenčí i uvnitř tak najdete vzácný žlutý kov, který doplňuje výkon až 1 156 koní.

Životní dráhy malosériových značek Koenigsegg a Pagani jsou v jednom směru propojeny - jak Švédové, tak Italové vycházejí opravdu vstříc movité klientele. To u druhé jmenované značky znamená, že si můžete pořídit i Zondu, přestože se oficiálně již dávno nevyrábí. Neznamená to ovšem, že by limitované verze té první zmíněné měly menší váhu. V případě posledního zástupce omezených sérií, modelu Agera R Zijin, je tomu spíše naopak. Exteriér a interiér totiž zdobí pravé zlato.

Právě se žlutým kovem souvisí i název limitované edice. Společnost Zijin Mining Group Ltd. je totiž největší čínskou společností těžící zlato. Dá se tedy předpokládat, že unikátní Koenigsegg si pořídil některý z členů jejího vedení. Prodán byl mimochodem skrze čínského dealera FFF, tedy toho stejného, který v loňském roce objednal i další speciální Koenigsegg, model One:1.

Co tedy očekávat za změny oproti sérii? V prvé řadě purpurový lak, který doplňují zakázkové zlaté pruhy. Ze stejného materiálu je i ručně vyvedený nápis na boku. Více se upravovalo v interiéru, kde byla žlutým kovem potažena středová konzole. Zlato se pak objevuje i na volantu či lemech koberce, přičemž doplněno je kůží, Alcantarou a karbonem.

Pod kapotou již vše zůstává věrné standardu. To znamená pětilitrový motor V8 twin-turbo, který v případě běžného benzínu s oktanovým číslem 93 produkuje 973 koní. Pokud ovšem sáhnete po biopalivu E85, dostanete pod pravou nohu výkon 1 156 koní. V takovém případě můžete počítat se zrychlením z klidu na stovku za 2,9 sekundy a nejvyšší rychlostí přes 420 km/h.

Cena upraveného Koenigseggu pak zůstává neznámou, s částkou přesahující 40 milionů bez čínských cel a daní by ovšem nový majitel měl počítat. S ohledem na výdělky firmy Zijin Mining by ovšem ani dvakrát taková suma nebyla nedosažitelná, ostatně právě clo a daně ji v rámci čínských sazeb hned zněkolikanásobí.


Koenigsegg Agera R Zijin: purpurový sporťák dekorovaný pravým zlatem - 1 - Koenigsegg Agera R Zijin 1Koenigsegg Agera R Zijin: purpurový sporťák dekorovaný pravým zlatem - 2 - Koenigsegg Agera R Zijin 2Koenigsegg Agera R Zijin: purpurový sporťák dekorovaný pravým zlatem - 3 - Koenigsegg Agera R Zijin 3Koenigsegg Agera R Zijin: purpurový sporťák dekorovaný pravým zlatem - 4 - Koenigsegg Agera R Zijin 4Koenigsegg Agera R Zijin: purpurový sporťák dekorovaný pravým zlatem - 5 - Koenigsegg Agera R Zijin 5Koenigsegg Agera R Zijin: purpurový sporťák dekorovaný pravým zlatem - 6 - Koenigsegg Agera R Zijin 6Koenigsegg Agera R Zijin: purpurový sporťák dekorovaný pravým zlatem - 7 - Koenigsegg Agera R Zijin 7
Koenigsegg Agera R Zijin je zvenčí i uvnitř dekorován pravým zlatem. Výkon 1 156 koní ale zůstává standardní

Zdroj: Shmee150

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.