Monstrozita nových BMW zašla tak daleko, že starší vedle nich vypadají jako angličáky

Že moderní bavoráky nestihla zrovna redukční dieta, víme dobře, jen zřídka je ale možné vidět auta dělená desítkami let bok po boku. Rozdíly jsou ohromné a hypertrofie ledvinek dává všemu korunu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Monstrozita nových BMW zašla tak daleko, že starší vedle nich vypadají jako angličáky

4.11.2019 | Mirek Mazal

Že moderní bavoráky nestihla zrovna redukční dieta, víme dobře, jen zřídka je ale možné vidět auta dělená desítkami let bok po boku. Rozdíly jsou ohromné a hypertrofie ledvinek dává všemu korunu.

Nové modely aut všech významnějších značek jsou vždy o něco rozměrnější, než ty starší. Lidé očekávají více prostoru, komfortu a bezpečnosti, čehož bez zvětšení vnějších rozměrů stěží docílíte. Rozdíly naštěstí neprobíhají skokově, a tak si velkých změn během několika generací není snadné všimnout. Navíc designéři se obvykle snaží auta črtat tak, aby se velkými nezdála, i když velká jsou. Tedy někteří designéři, ti mnichovští mezi ně rozhodně nepatří.

Jako by nestačilo, že se samotná BMW stávají většími, v posledních letech dostávají také stále mohutnější čelní partie, které dojem z jejich obrovitosti jen umocňují. Nejvíce je to nyní patrné na nové řadě X7 a faceliftované řadě 7, které pomalu děsí malé děti, kdekoli se naskytnou.

Právě největší dosud prodávané SUV s bavorským rodným listem schytává kritiku, že zabírá zbytečně moc místa. Uštěpačné komentáře směrem k bavorskému autobusu už se staly koloritem, znovu je ale připomínají záběry nového mastodonta vedle staršího sourozence stejného původu.

BMW X7 se málem nevešlo do záběru při parkování vedle lehkonohé řady 3 generace E30 v provedení Touring. Už obrovské ledvinky gigantického SUV mají velikost snad čelního okna jednoduše střiženého kombi. Menší, ale o to přijatelnější Touring úplně zaniká, vedle X7 připomíná spíše hračku pro děti.

Kromě rozměrů se ztrácí i díky šedé barvě s minimem chromu vedle zářivých ledvin s chromovaným vertikálním žebrováním. Největší mnichovské SUV je zhruba o 400 milimetrů širší, střecha končí dokonce o 450 milimetru výše než u sourozence z přelomu 80. a 90. let. Vážně tedy nelze říci, že fotky klamou...


Monstrozita nových BMW zašla tak daleko, že starší vedle nich vypadají jako angličáky - 1 - BMW 3 E30 vs BMW X7 vedle sebe 01Monstrozita nových BMW zašla tak daleko, že starší vedle nich vypadají jako angličáky - 2 - BMW 3 E30 vs BMW X7 vedle sebe 02Monstrozita nových BMW zašla tak daleko, že starší vedle nich vypadají jako angličáky - 3 - BMW 3 E30 vs BMW X7 vedle sebe 03Monstrozita nových BMW zašla tak daleko, že starší vedle nich vypadají jako angličáky - 4 - BMW 3 E30 vs BMW X7 vedle sebe 04Monstrozita nových BMW zašla tak daleko, že starší vedle nich vypadají jako angličáky - 5 - BMW 3 E30 vs BMW X7 vedle sebe 05
Poněkud smutné srovnání téměř skoro neviditelného BMW 3 E30 vedle dominantní X7. Moderní BMW jsou stále většími monstry, mimo jiné kvůli svým obřím ledvinkám

Zdroj: GlobalAutoExchange@Facebook

Mirek Mazal

 

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše