Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Monstrozita nových BMW zašla tak daleko, že starší vedle nich vypadají jako angličáky
4.11.2019 | Mirek Mazal
Že moderní bavoráky nestihla zrovna redukční dieta, víme dobře, jen zřídka ale lze spatřit auta dělená dekádami bok po boku. Rozdíly jsou ohromné a obří ledvinky dávají všemu korunu.
Nové modely aut všech významnějších značek jsou vždy o něco rozměrnější, než ty starší. Lidé očekávají více prostoru, komfortu a bezpečnosti, čehož bez zvětšení vnějších rozměrů stěží docílíte. Rozdíly naštěstí neprobíhají skokově, a tak si velkých změn během několika generací není snadné všimnout. Navíc designéři se obvykle snaží auta črtat tak, aby se velkými nezdála, i když velká jsou. Tedy někteří designéři, ti mnichovští mezi ně rozhodně nepatří.
Jako by nestačilo, že se samotná BMW stávají většími, v posledních letech dostávají také stále mohutnější čelní partie, které dojem z jejich obrovitosti jen umocňují. Nejvíce je to nyní patrné na nové řadě X7 a faceliftované řadě 7, které pomalu děsí malé děti, kdekoli se naskytnou.
Právě největší dosud prodávané SUV s bavorským rodným listem schytává kritiku, že zabírá zbytečně moc místa. Uštěpačné komentáře směrem k bavorskému autobusu už se staly koloritem, znovu je ale připomínají záběry nového mastodonta vedle staršího sourozence stejného původu.
BMW X7 se málem nevešlo do záběru při parkování vedle lehkonohé řady 3 generace E30 v provedení Touring. Už obrovské ledvinky gigantického SUV mají velikost snad čelního okna jednoduše střiženého kombi. Menší, ale o to přijatelnější Touring úplně zaniká, vedle X7 připomíná spíše hračku pro děti.
Kromě rozměrů se ztrácí i díky šedé barvě s minimem chromu vedle zářivých ledvin s chromovaným vertikálním žebrováním. Největší mnichovské SUV je zhruba o 400 milimetrů širší, střecha končí dokonce o 450 milimetru výše než u sourozence z přelomu 80. a 90. let. Vážně tedy nelze říci, že fotky klamou...
Poněkud smutné srovnání téměř skoro neviditelného BMW 3 E30 vedle dominantní X7. Moderní BMW jsou stále většími monstry, mimo jiné kvůli svým obřím ledvinkám
Zdroj: GlobalAutoExchange@Facebook
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 6 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 2 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 3 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 5 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 6 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva