Muž, který stvořil moderní Volkswagen, jde definitivně od válu. Trhá poslední nitky

4.4.2017 | Petr Prokopec | 2 příspěvky

Vnuk Ferdinanda Porsche prodá svůj podíl ve firmě, která de facto vlastní Volkswagen. Aktuálně má hodnotu 27 miliard korun.

Koncern VW Group byl po dlouhá desetiletí spojován s jedním mužem. Není to nikterak překvapivé, Ferdinand Piëch totiž ze sice významné, ale klíčové soupeře nepřevyšující automobilky stvořil globální moloch, pod který časem spadly nejen luxusní značky jako Bugatti, Lamborghini či Bentley, ale i ty masové jako Škoda i Seat. V roce 2015, pár měsíců před zveřejněním kauzy Dieselgate, ovšem došlo k překvapivému rozkolu ve vedení koncernu, a to právě mezi Piëchem a jeho dosavadním chráněncem Dr. Martinem Winterkornem.

Následky této pře jsou dostatečně známé, Piëch totiž svou pozici neobhájil a musel z postu předsedy VW Group odstoupit. Zda za tím skutečně stála kauza Dieselgate či nikoliv, se s jistotou asi nikdy nedozvíme, vnuk Ferdinanda Porsche ovšem nedávno uvedl, že tomu tak bylo. A že o podvodech se softwarem věděl i jeho bratranec Wolfgang Porsche a zbytek vedení - ti všichni se přesto nebo možná právě proto postavili za „Wika“.

Vedoucí manažeři VW Group ale označili Piëchovo slova za nesmysl a zároveň pohrozili bývalému šéfovi žalobou. Kromě toho bylo naznačeno, že se jej obě rodiny ovládající většinový podíl koncernu - tedy Piëchovi i Porscheovi - snaží vyštvat právě z vedení společnosti Porsche Holding SE, jenž drží 52,2 procenta hlasovacích práv Volkswagenu a firmu efektivně ovládá.

Tato osamocenost i neochota budovat dále impérium, které o něj zjevně už nestojí, Piëchovi zlomily vaz. Někdejší šéf koncernu tak nyní uvedl, že souhlasí s prodejem svého 14,7procentního podílu, který má aktuální tržní hodnotu jedné miliardy Eur (cca 27 mld. Kč). Odkupovat jej budou obě zmiňované rodiny, zatím však není jisté, za kolik.

Než se přitom prodej, který zároveň ještě musí být posvěcen regulačními úřady, stane realitou, bude Piëch i nadále součástí představenstva Porsche Holding SE. Pak nepochybně opustí i tuto pozici a zůstane „jen” velmi bohatou soukromou osobou. Úplně ze hry ale přesto být nemusí - menší podíl ve společnosti totiž drží ještě jeho fond Karl Beta a ten podle dostupných informací předmětem prodeje není.

Muž, který stvořil moderní Volkswagen, jde definitivně od válu. Trhá poslední nitky - 1 - Ferdinand Piech historicke 01Muž, který stvořil moderní Volkswagen, jde definitivně od válu. Trhá poslední nitky - 2 - Ferdinand Piech historicke 02Muž, který stvořil moderní Volkswagen, jde definitivně od válu. Trhá poslední nitky - 3 - Ferdinand Piech historicke 03Muž, který stvořil moderní Volkswagen, jde definitivně od válu. Trhá poslední nitky - 4 - Ferdinand Piech historicke 04Muž, který stvořil moderní Volkswagen, jde definitivně od válu. Trhá poslední nitky - 5 - Ferdinand Piech historicke 05Muž, který stvořil moderní Volkswagen, jde definitivně od válu. Trhá poslední nitky - 6 - Ferdinand Piech historicke 06Muž, který stvořil moderní Volkswagen, jde definitivně od válu. Trhá poslední nitky - 7 - Ferdinand Piech historicke 07Muž, který stvořil moderní Volkswagen, jde definitivně od válu. Trhá poslední nitky - 8 - Ferdinand Piech historicke 08Muž, který stvořil moderní Volkswagen, jde definitivně od válu. Trhá poslední nitky - 9 - Ferdinand Piech historicke 09Muž, který stvořil moderní Volkswagen, jde definitivně od válu. Trhá poslední nitky - 10 - Ferdinand Piech historicke 10Muž, který stvořil moderní Volkswagen, jde definitivně od válu. Trhá poslední nitky - 11 - Ferdinand Piech historicke 11Muž, který stvořil moderní Volkswagen, jde definitivně od válu. Trhá poslední nitky - 12 - Ferdinand Piech historicke 12Muž, který stvořil moderní Volkswagen, jde definitivně od válu. Trhá poslední nitky - 13 - Ferdinand Piech historicke 14Muž, který stvořil moderní Volkswagen, jde definitivně od válu. Trhá poslední nitky - 14 - Ferdinand Piech historicke 15Muž, který stvořil moderní Volkswagen, jde definitivně od válu. Trhá poslední nitky - 15 - Ferdinand Piech historicke 16Muž, který stvořil moderní Volkswagen, jde definitivně od válu. Trhá poslední nitky - 16 - Ferdinand Piech historicke 17
Ferdinand Piëch bude zakrátko koncernovou minulostí, aktuálně totiž svolil k prodeji svého 14,7procentního podílu

Zdroj: Auto News

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 2 příspěvky

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama