Nepřekonaný rychlostní rekord ze silnice na motorce stále drží brazilský dobrodruh

Rychlostní rekordy aut už jsou dál, ale na motorce na veřejné silnici stále nikdo nejel. Při pohledu na to, jak za takových podmínek vypadá 392 km/h, se není ani čemu divit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nepřekonaný rychlostní rekord ze silnice na motorce stále drží brazilský dobrodruh

30.5.2019 | Mirek Mazal

Nepřekonaný rychlostní rekord ze silnice na motorce stále drží brazilský dobrodruh

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Rychlostní rekordy aut už jsou dál, ale na motorce na veřejné silnici stále nikdo nejel. Při pohledu na to, jak za takových podmínek vypadá 392 km/h, se není ani čemu divit.

Platný rychlost rekord sériově vyráběného silničního auta při jízdě po běžné silnici předloni stanovil Koenigsegg Agera RS. Jeho 457 km/h dosažených v listopadu 2017 stačilo na překonání Bugatti Veyron Super Sport i 80 let starého zápisu nacistického monstra. Švédové tak mohli slavit oficiální stanovení nového limitu možností a mohou se z něj těšit stále - do dnešních dnů nikdo po běžné silnici nejel rychleji.

To se ale bavíme o autech, ve kterých se z pohledu obyčejného člověka může zdát zmíněná rychlost extrémní, pokud je na ni ale vůz řádně připraven, nejde o zase tak dramatické představení. Ve světě dvou kol, kde jste v permanentním kontaktu s okoloproudícím vzduchem, platí jiná měřítka a i citelně nižší rychlost působí mnohem extrémněji.

Připomíná nám to brazilský motocyklista, který stanovil dodnes nepřekonaný (nutno dodat neoficiální) rekord v jízdě po veřejné silnici s upravenou Kawasaki Ninja H2. Špička mezi dvoukolovými stroji má objem jednoho litru, ze kterého vychází výkon 146 kW (198 koní) při 11 000 ot./min a 133,5 Nm v maximu 13 600 ot./min. Řadový čtyřválec DOHC chlazený kapalinou spolupracuje s šestistupňovou manuální převodovkou.

Akcelerace na stovku je otázkou jednoho lusknutí prstu a maximální rychlost můžeme odečíst z tachometru přímo za jízdy na hranici možností Kawasaki i samotného jezdce. Ten se rozhodl hazardovat se životem a na běžné komunikaci pořádně vzal za plyn. Výsledkem bylo 392 km/h. I když se cifra o 65 km/h vzdálila rekordní jízdě Koenigseggu, vidět rozmazaný svět z pozice za řídítky je trochu jiný zážitek.

Ninja dokázala držet stabilně tempo nad 385 km/h, což je zkouška osudu i na prázdné dálnici. Klasická dopravní letadla vzlétají ze země při rychlosti cca 250 km/h, motorkář by mohl takto předjet i Jumbo Jet v plném tahu těsně před odlepením z ranveje. Je to stále fascinující podívaná a není divu, že za stejných podmínek znovu nikdo nic takového nepředvedl, alespoň ne před objektivy kamer - letět skoro 400 km/h na dvou kolech na silnici jen lehce připravené na podobný pokus chce dobrodruha první kategorie.


Nepřekonaný rychlostní rekord ze silnice na motorce stále drží brazilský dobrodruh - 1 - Kawasaki Ninja H2 jela skoro 400 kmh foto 01Nepřekonaný rychlostní rekord ze silnice na motorce stále drží brazilský dobrodruh - 2 - Kawasaki Ninja H2 jela skoro 400 kmh foto 02Nepřekonaný rychlostní rekord ze silnice na motorce stále drží brazilský dobrodruh - 3 - Kawasaki Ninja H2 jela skoro 400 kmh foto 03Nepřekonaný rychlostní rekord ze silnice na motorce stále drží brazilský dobrodruh - 4 - Kawasaki Ninja H2 jela skoro 400 kmh foto 04Nepřekonaný rychlostní rekord ze silnice na motorce stále drží brazilský dobrodruh - 5 - Kawasaki Ninja H2 jela skoro 400 kmh foto 05Nepřekonaný rychlostní rekord ze silnice na motorce stále drží brazilský dobrodruh - 6 - Kawasaki Ninja H2 jela skoro 400 kmh foto 06Nepřekonaný rychlostní rekord ze silnice na motorce stále drží brazilský dobrodruh - 7 - Kawasaki Ninja H2 jela skoro 400 kmh foto 07Nepřekonaný rychlostní rekord ze silnice na motorce stále drží brazilský dobrodruh - 8 - Kawasaki Ninja H2 jela skoro 400 kmh foto 08Nepřekonaný rychlostní rekord ze silnice na motorce stále drží brazilský dobrodruh - 9 - Kawasaki Ninja H2 jela skoro 400 kmh foto 09
Auta jsou pořád rychlejší, 392 km/h na motorce ale vypadá přece jen bláznivěji

Zdroj: Race 93@Youtube

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše