Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový Jaguar XK nabídne více luxusu a prostoru, na sportování bude F-Type
28.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britská značka s příchodem nových modelů upevňuje firemní hierarchii. Kvůli koncernovému Range Roveru navíc nevyrobí crossover či SUV.
Příchod třetí generace Jaguaru XK je již pomalu na spadnutí, ta stávající totiž přišla na trh už v roce 2006. O pět let později sice britská automobilka představila facelift, multimediální systém s navigací z doby kamenné je však nadále standardem, a tak se výraznější modernizace stane dříve nebo později nezbytnou. Podle šéfdesignéra Iana Calluma vedení značky „hodně jednalo“ ohledně budoucího směřování řady XK, s příchodem Jaguaru F-Type totiž tento model již nebude muset sedět na dvou židlích.
Co je tím míněno? V krátkosti řečeno nabídka firmy. Až doposud totiž Jaguar XK musel zaskakovat kategorii v komfortních modelů Grand Turismo i ryze sportovních vozů. Tuto roli však nově převezme F-Type. Callum tak naznačuje, že řada XK by se „mohla stát něčím výjimečnějším než jen klasickým členem klubu GT“.
Oficiálně prozatím nic nebylo potvzeno. Callum dokonce ani neví, zda nový Jaguar XK nadále nabídne koncepci 2+2, či zda budou zadní sedadla použitelná i pro dospělé a ne jen pro golfové bagy. Jistotou ovšem je, že novinka naroste po stránce luxusu i dimenzí. A to by v případě délky mohlo znamenat až 5 metrů.
Žádné změny však podle Calluma nečekají limuzínu XJ. Aktuální trendy trhu, které preferují SUV, jsou prý dány ekonomickou situací, nikoliv touhami zákazníků. S ohledem na vývoj amerického a čínského trhu tak šéfdesignér Jaguaru očekává návrat ke klasickému karosářskému uspořádání. Segment crossoverů a SUV přesto firma monitoruje, navzdory spekulacím však zůstává věrna předchozím prohlášením o tom, že podobný model není prioritou - koncernový Land Rover a jeho novinky jako čtvrtá generace Range Roveru nebo model Evoque ani nenechávají mnoho prostoru ke smysluplnému rozšiřování nabídky tímto směrem.
Stávající Jaguar XK je na trhu již od roku 2006. Především v interiéru je to i navzdory faceliftu z roku 2011 znát
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
dnes - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
včera - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Cremoně skončily testy WomenWCR včera 22:44
- Musíme počkat na Ducati a... MM93 včera 15:00
- Test Kymco CV3 550i ABS vs. AK 550i ABS Premium: dvě nebo tři kola? včera 08:00
- Test šampionátu WomenWCR - 1. den 16.5.2024
- Mugello-MotoGP-Test: Alex Rins s nejlepším časem 16.5.2024
Nejnovější články
- Světu už 5 let chybí největší automobilový manažer všech dob, druhý takový se těžko někdy narodí
před 10 hodinami - Honda i v této době oznamuje, že do elektromobility napěchuje 1,46 bilionu Kč, nevyřeší tím vůbec nic
před 11 hodinami - Nový čínský unikátní osmiválec našel své využití, je podobně fascinující jako motor sám
dnes - Porsche 911 Turbo má přejít zpět na manuál a pohon zadních kol. Zdánlivá absurdita dává jistý smysl
dnes - Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva