Nový Wankel Mazdy asi nebude, musel by dosáhnout 100tisícové roční produkce

Masa-Michi Kogai řekl, že aby značka opět začala sériově vyrábět motor s rotačními písty, musel by celý projekt být jasně rentabilní. A to je potíž.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nový Wankel Mazdy asi nebude, musel by dosáhnout 100tisícové roční produkce

21.11.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Nový Wankel Mazdy asi nebude, musel by dosáhnout 100tisícové roční produkce

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Masa-Michi Kogai řekl, že aby značka opět začala sériově vyrábět motor s rotačními písty, musel by celý projekt být jasně rentabilní. A to je potíž.

I když se ještě nedávno hovořilo o znovuzrození Wankelu, nejnovější informace naznačují pravý opak. Nový ředitel automobilky Mazda, Masa-Michi Kogai, řekl, že by takový motor musel být ziskový. A aby byl, muselo by se ho ročně prodat aspoň 100 tisíc.

Připomeňme, že Mazdu RX-8 zabily regulace emisí, které však s ekologií nemají vždy mnoho společného. Nový rotační motor by musel vyřešit tři problémy starého - velkou spotřebu paliva, obrovský apetit po oleji ve vysokých otáčkách a mizerný výkon v nízkých otáčkách. Mělo to jít vyřešit větší dráhou rotačního pístu, tedy větším objemem motoru. Jak ale se zdá, Mazda od těchto plánů upouští.

Ještě minulý rok se spekulovalo o použití Wankelu jako generátoru elektřiny pro nějaký hybridní model, avšak ani z těchto nápadů nakonec nebylo nic. Mazda však dle Kogaie na Wankel nezanevřela zcela - pracuje na nich i nadále, i když nejspíš ne tak intenzivně a rozhodně neočekávejme nástupce RX-8 do dvou let, jak bylo avizováno nedávno. Výhodou Wankelu totiž je možnost spalovat různá paliva - kromě běžného benzínu nemá tento motor problém ani s kerosenem či dokonce s vodíkem.


Nový Wankel Mazdy asi nebude, musel by dosáhnout 100tisícové roční produkce - 1 - Mazda RX-8 01Nový Wankel Mazdy asi nebude, musel by dosáhnout 100tisícové roční produkce - 2 - Mazda RX-8 02Nový Wankel Mazdy asi nebude, musel by dosáhnout 100tisícové roční produkce - 3 - Mazda RX-8 03Nový Wankel Mazdy asi nebude, musel by dosáhnout 100tisícové roční produkce - 4 - Mazda RX-8 04Nový Wankel Mazdy asi nebude, musel by dosáhnout 100tisícové roční produkce - 5 - Mazda RX-8 05Nový Wankel Mazdy asi nebude, musel by dosáhnout 100tisícové roční produkce - 6 - Mazda RX-8 06Nový Wankel Mazdy asi nebude, musel by dosáhnout 100tisícové roční produkce - 7 - Mazda RX-8 07Nový Wankel Mazdy asi nebude, musel by dosáhnout 100tisícové roční produkce - 8 - Mazda RX-8 08Nový Wankel Mazdy asi nebude, musel by dosáhnout 100tisícové roční produkce - 9 - Mazda RX-8 09
Mazda RX-8 byla velmi zajímavá zejména svým motorem, dnešní doba posedlá nízkou spotřebou jí však nepřála

Zdroj: Autonews

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.