Reklama

Obří ledvinky nového BMW řady 7 nakonec nemusí být katastrofa, ukazují fotky z ulice

Jedna z nejvíce kontroverzních novinek světa aut posledních měsíců nedává zejména tradičním příznivce BMW spát. Jsou ale obří ledvinky sedanu řady 7 opravdu takový problém?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Obří ledvinky nového BMW řady 7 nakonec nemusí být katastrofa, ukazují fotky z ulice

11.4.2019 | Petr Prokopec

Jedna z nejvíce kontroverzních novinek světa aut posledních měsíců nedává zejména tradičním příznivce BMW spát. Jsou ale obří ledvinky sedanu řady 7 opravdu takový problém?

Nabídka inovovaného BMW řady 7 konečně začíná vypadat zajímavě. Zatímco zpočátku byla mnichovská limuzína k dispozici jen se šestiválcovými motory, nyní již můžete sáhnout také po osmiválcovém provedení 750i. To stejně jako verze před modernizací disponuje 4,4litrovým přeplňovaným osmiválcem, pohonná jednotka však kvůli přísnějším emisním normám prošla řadou úprav. Ty jí mimo jiné přisoudily i filtr pevných částic, jenž si naštěstí nevyžádal snížení výkonu. Ten naopak vylétl ze 449 na 530 koní.

Krom benzinových jednotek je možné pátrat také mezi diesely, kde momentálně figuruje pouze třílitrový agregát. Disponuje přitom jedním, dvěma nebo rovnou čtyřmi turbodmychadly, což ovlivňuje i výkon. Ten startuje na 265 koních, střed nabídky představuje 320 koní, na vrcholu je 400koňová verze 50d. U ní je možné počítat se sprintem za 4,6 sekundy, za osmiválcovou benzinovou verzí tak zaostáváte pouze o šest desetin. V showroomech přitom pokaždé necháte stejně, tedy 2 930 200 Kč.

Stinnou stránkou celé věci mohou být čelní ledvinky, jejichž velikost po faceliftu nabobtnala na takovou úroveň, že spatřit je mohou i astronauté. Na dosavadních snímcích příď kvůli nim vypadala spíše odpudivě než přitažlivě, zvláště ve chvíli, kdy se limuzína postavila po bok BMW X7. Ani v případě SUV automobilka nešetřila na velikosti, ovšem ledvinky omezila na šířce. Ty jsou i vzhledem k výšce vozu vizuálně přijatelnější a lidé s nimi snadněji smiřují.

Totéž nakonec lze učinit i u limuzíny, nikoliv však ve chvíli, kdy si budete listovat oficiální brožurou. Relativně pohledně vypadá řada 7 především naživo, jak je ostatně patrné z nově publikovaných snímků. Ty byly pořízeny v nizozemském Groningenu, kde si někdo již faceliftované provedení pořídil. Jistě záleží i na úhlu pohledu, z těch přirozených v přirozeném prostředí ale ony obří ledvinky nevypadají jako taková katastrofa, jak se dosud zdálo.

Dodejme, že majitel tohoto stroje nesáhnul po benzinovém osmiválci či dieselu se čtyřmi turby, ale držel se spodního patra nabídky a tedy takřka základního modelu. Nafoceným vozem je provedení 730d xDrive, které má ve výbavě jedno dvoukomorové turbo a tedy 265 koní. Stovku s ním zvládne za 5,8 sekundy, tedy o tři desetiny rychleji než provedení 730d. Na druhou stranu však musíte zaplatit 2 428 400 Kč místo 2 338 700 Kč. Kritizovaných ledvinek se nakonec možná není třeba až tak moc bát, nebo jsme si jen zvykli?


Obří ledvinky nového BMW řady 7 nakonec nemusí být katastrofa, ukazují fotky z ulice - 1 - BMW 730d xDrive 2019 na ulici 01Obří ledvinky nového BMW řady 7 nakonec nemusí být katastrofa, ukazují fotky z ulice - 2 - BMW 730d xDrive 2019 na ulici 02
Obří ledvinky nového BMW řady 7 nakonec nemusí být katastrofa, ukazují fotky z ulice - 3 - BMW 730d xDrive 2019 na ulici 03Obří ledvinky nového BMW řady 7 nakonec nemusí být katastrofa, ukazují fotky z ulice - 4 - BMW 730d xDrive 2019 na ulici 04
Sedmičkové BMW po faceliftu nemusí drásat oči, alespoň na ulici z přirozených pohledů neděsí

Zdroj: Auto Junk

Petr Prokopec

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

zobrazit vše

Reklama