Nová vrcholná BMW s obřími ledvinkami bok po boku vás donutí oblíbit si SUV

Kontroverzní modernizace vlajkové lodi BMW předcházená premiérou nového vrcholného SUV X7 vyvolala debaty. Teď si oba vozy můžeme prohlédnout vedle sebe, nadšení opět nevzbuzují.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nová vrcholná BMW s obřími ledvinkami bok po boku vás donutí oblíbit si SUV

31.3.2019 | Petr Prokopec

Nová vrcholná BMW s obřími ledvinkami bok po boku vás donutí oblíbit si SUV

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kontroverzní modernizace vlajkové lodi BMW předcházená premiérou nového vrcholného SUV X7 vyvolala debaty. Teď si oba vozy můžeme prohlédnout vedle sebe, nadšení opět nevzbuzují.

Prozatím zřejmě nejkontroverznější novinka letošního roku je spojena s BMW. Mnichovská automobilka se u faceliftu řady 7 rozhodla zvětšit čelní ledvinky na takovou úroveň, že je za nový orientační bod mohou považovat i astronauté. Za tímto krokem podle značky stálo nově představené SUV X7, které stejně jako limuzína okupuje vrchol nabídky bavorského výrobce. A jelikož Mnichov nechtěl dopustit, aby sedan vedle SUV vypadal méněcenně, neměl prý jinou možnost, než přijít s monstrózními ledvinkami i v jeho případě.

Nyní se oba modely setkaly bok po boku v Portugalsku, jejich čelním partiím tedy můžeme pořádně podívat na zoubek. A znovu musíme zvedat obočí, neboť na první pohled vypadají záběry obou vozů jako vytvořené ve Photoshopu, jsou ale skutečné. Jak je patrné, u SUV použilo BMW ledvinky se sedmi vertikálními lamelami, zatímco řada 7 jich dostala osm. Tradiční designový prvek automobilky kvůli tomu musel být ještě výrazně rozšířen, oproti předchozí předfaceliftové verzi navíc narostl o 50 milimetrů do výšky.

Díky tomu jsou čelní ledvinky definujícím prvkem přídě, zvláště díky tomu, že je doprovází poměrně úzké světlomety. V případě BMW X7 je jejich velikost ještě vcelku akceptovatelná, i proto, že SUV má přeci jen vyšší stavbu karoserie. Z toho důvodu se po jeho představení kritika čelních partií dostavil v mnohem menší míře. Na řadě 7 ale působí rušivě, zbytek vozu přeci jen definuje hlavně atletická štíhlost.

Je samozřejmě jen na vás, kterému mnichovskému vozu budete aplaudovat. My sice nepatříme mezi příznivce SUV, nicméně v tomto případě pohled na příď skutečně nutí oblíbit si BMW X7. To navíc v tomto případě skrývá o trochu výkonnější pohonné ústrojí, a sice čtyřikrát přeplňovaný šestiválcový diesel, který dává k dobru 400 koní a 760 Nm. Stovka za 5,4 sekundy tak není problémem.

Řada 7 oproti tomu páruje benzinový šestiválec s přeplňováním a elektromotorem, což stačí „pouze“ na 394 koní a 600 Nm. Sprint se pak natáhl na 5,6 sekundy, respektive na čas delší ještě o jednu desetinu, neboť před kamerami zapózovala prodloužená verze BMW 745e iPerformance. Ta se ale na druhou stranu chlubí zvětšenou baterií umožňující delší dojezd čistě na elektřinu. Zapůsobit tedy zvládne i technicky, pročež je škoda, že to s řešením ledvinek prostě přehání.


Nová vrcholná BMW s obřími ledvinkami bok po boku vás donutí oblíbit si SUV - 1 - BMW 7-Series vs X7 2019 videoscreen 01Nová vrcholná BMW s obřími ledvinkami bok po boku vás donutí oblíbit si SUV - 2 - BMW 7-Series vs X7 2019 videoscreen 02Nová vrcholná BMW s obřími ledvinkami bok po boku vás donutí oblíbit si SUV - 3 - BMW 7-Series vs X7 2019 videoscreen 03Nová vrcholná BMW s obřími ledvinkami bok po boku vás donutí oblíbit si SUV - 4 - BMW 7-Series vs X7 2019 videoscreen 04Nová vrcholná BMW s obřími ledvinkami bok po boku vás donutí oblíbit si SUV - 5 - BMW 7-Series vs X7 2019 videoscreen 05Nová vrcholná BMW s obřími ledvinkami bok po boku vás donutí oblíbit si SUV - 6 - BMW 7-Series vs X7 2019 videoscreen 06Nová vrcholná BMW s obřími ledvinkami bok po boku vás donutí oblíbit si SUV - 7 - BMW 7-Series vs X7 2019 videoscreen 07Nová vrcholná BMW s obřími ledvinkami bok po boku vás donutí oblíbit si SUV - 8 - BMW 7-Series vs X7 2019 videoscreen 08
BMW dle svých slov pouze přiblížilo čelní ledvinky faceliftované řady 7 na úroveň X7. Jak se ale ukazuje, SUV bylo limuzínou dokonce překonáno

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše