Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Designér BMW se pokusil vysvětlit, proč má nová řada 7 tak monstrózní ledvinky
13.3.2019 | Petr Prokopec
Jen málokterý facelift si v posledních letech získal tolik pozornosti jako modernizace BMW řady 7. A v dobrém slova smyslu to nebylo. Podle Alexeje Kezhy z BMW ale Mnichov s tímto řešením přijít musel.
Na stále probíhajícím ženevském autosalonu narazíte i na stánek BMW. Německá automobilka tam skoro již tradičně nepřivezla žádnou zásadní novinku, ve švýcarské metropoli ale mimo jiné ukazuje inovovanou řadu 7, jejíž ledvinky můžete pomalu považovat za stěžejní navigační bod - při jejich velikosti je uvidíte pomalu už od hranic Švýcarska s okolními zeměmi. Jde o jeden z možná nejkontroverznějších prvků historie BMW, který fanoušky mnichovské limuzíny rozdělil na dva nesmiřitelné tábory. Ten početnější mu dává palec dolů, proto se BMW rozhodlo vyslat do Ženevy designéra Alexeje Kezhu, aby se s většinovým názorem pokusil něco udělat.
Dle Kezhy zvětšení čelních ledvinek o 50 milimetrů směrem vzhůru slouží hned dvěma účelům. Zaprvé je tím jasně narýsované portfolio německé značky, ve které řada 7 okupuje vrchol mezi sedany, stejně jako třeba X7 je tím nej mezi SUV. A z toho důvodu v podstatě musela dostat majestátní čelní masku, s jakou jezdí i vlajkové lodi u konkurence, třeba Audi A8 či Mercedes-Benz třídy S. K nim však výrazné proporce tak nějak patří, zatímco BMW máme spojené s atletickou štíhlostí.
Automobilka přitom dle původního receptu fungovala ještě u minulé generace F01, která byla mnohými majiteli považována spíše za velký sportovní sedan než pohodlnou limuzínu. Nicméně stejně tak bylo dané provedení spojeno i s řadou technických problémů, jež Němci vyřešili s příchodem nástupce generace G11. Jelikož se tím však skutečně již hodně vzdálili od svých sportovních kořenů, rozhodli se řadu 7 posunout i viditelně na úroveň vozů, jako je nejen výše zmíněná třída S, ale třeba i Rolls-Royce.
Ve srovnání s britskou ikonou je maska nového BMW o poznání menší, Kezha navíc tvrdí, že její zvětšení vůči předfaceliftovanému modelu mu pomohlo vytvořit čistší nárazník. Ten se po stranách pyšní specifickými trojúhelníky, které nahrazují tradiční mlhovky. Designér značky pak dodává, že jejich tvar napomáhá se vháněním vzduchu do úzkých štěrbin na bocích vozu, jež zlepšují aerodynamiku a snižují vztlak na přední nápravě.
Zajímavé přitom je, že příznivci novinky, kteří proti zvětšeným ledvinkám neprotestovali, zase mívají námitky vůči zmíněným trojúhelníkům. Po Kezhově vysvětlení je ale prý tento prvek dráždí daleko méně. A jelikož ona maska je konečně v souladu s konkurencí, koupi novinky se rozhodně bránit nebudou. Na rozdíl od kritiků, kteří prý ve většině případů stejně na koupi řady 7 ani nemají.
Je tedy otázkou, jestli Kezha vůbec něco vysvětlil - skoro mohl říci, že BMW takto příď udělalo proto, že mu to přišlo jako dobrý nápad a vyznělo by to podobně. Technickou podstatu nové řešení pochopitelně nemá a všechno ostatní je subjektivní. Otázkou tak nyní je hlavně to, kam se BMW vydá dále, neboť stávající velikost je tak enormní, že skoro nemůže být větší. Vše ale nakonec bude záviset hlavně na tom, jak na novinku zareagují zákazníci - designér může něco tvrdit, čas a prodeje ale mohou ukázat pravý opak.
Designér BMW Alexej Kezha se pokusil vysvětlit, proč má nová řada 7 takové čelní partie, jaké má. Ani vodopádem slov ale aspoň naše vnímání nikam neposunul
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Fermín Aldeguer na 2 roky za Ducati včera 22:08
- Pre WorldSSP300: 5 favoritů a 5 ev. překvapení o titul WorldSSP300 v roce 2024 včera 16:00
- V Portimau také bez Davida Almansy včera 10:35
- Harley-Davidson Tobacco Fade Enthusiast: rock´n´roll pod sedlem včera 08:00
- Brit Jake Dixon opouští Katar a letí domů: konečně je to v pořádku 17.3.2024
Nejnovější články
- Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
před 10 hodinami - Němci vyzkoušeli novou Mazdu 3 Sedan pořád s velkým motorem bez turba. Auto jako ze staré školy je neohromilo
včera - Rakouský architekt se nemůže zbavit sbírky nejlepších Porsche i s kamionem na jejich převoz, jeho dětský sen si jiní splnit nechtějí
včera - Šéf Rimacu si převzal svou vlastní Neveru. Je to odměna? Anebo projev toho, že auto nikdo jiný nechce?
včera - Tesla hledá manažera servisních operací, který zajistí, že firma nebude provádět zbytečné servisní operace
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva