Peugeot 108 GTi: a co takhle postavit 800kilový sporťáček? (ilustrace)

Nový Peugeot 108 je venku, výkonnějšího motoru se ale stejně jako jeho předchůdce zatím nedočkal. Co na jeho základech postavit nejmenší GTi?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Peugeot 108 GTi: a co takhle postavit 800kilový sporťáček? (ilustrace)

16.2.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Peugeot 108 GTi: a co takhle postavit 800kilový sporťáček? (ilustrace)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nový Peugeot 108 je venku, výkonnějšího motoru se ale stejně jako jeho předchůdce zatím nedočkal. Co na jeho základech postavit nejmenší GTi?

Závěr nedávno skončivšího pracovního týdne se nesl ve znamení premiér francouzských mini, když záhy po odhalení nového Renaultu Twingo spatřil světlo světa i nástupce „kolínského” Peugeotu 107, model 108. Od té doby jsme jej mohli spatřit i na videu a jistě o něm ještě párkrát uslyšíme. Však automobilka zatím neukázala ani jeho vnitřek, ani detailní technické parametry, obojí nám zřejmě předestře až na autosalonu v Ženevě.

My se ale dnes odpoutáme od oficiálně uvolňovaných, nebo alespoň slibovaných informací a podíváme se na to, co by jednou být mohlo, ale také nemuselo. Z předchozích představení 108 už víme, že vůz dostane pod kapotu tříválcové motory 1,0 a 1,2 s výkonem nejvýše 82 koní. Zejména druhé zmiňované číslo není úplně směšné, pokud uvážíme, že vůz má vážit jen 840 kilogramů, jenže na trhání asfaltu to dozajista nebude. A tak nám už dobře známého a co do množství vytvářených ilustrací velmi plodného maďarského designéra X-Tomiho napadlo, že by automobilka mohla vdechnout život také verzi GTi.

Myslíte si, že je to nesmysl? Nejsme si tak jistí, však Francouzi poslední dobou touží přifouknout svou sportovní image, nabízí model 208 GTi, potvrdili větší 308 GTi a nepochybně bodují s kupé RCZ, tak proč nenabídnout 108 GTi? Navíc jsou tu i jiné důvody - nová stoosma evidentně chce být více jako stylová konkurenční supermini a pro ta nejsou ostré verze tabu - Abarth 500 nebo Twingo RS jsou naopak docela oblíbenými vozy.

Z někdejšího testu Škody Rapid 1,2 TSI na Nordschleife navíc víme, že nemusíte mít pod palcem obrovské stádo koní, abyste s nízkou hmotností bodovali i ve vemi konkurenčním sportovním prostředí, a tak by 108 GTi s nějakým malým, ale potentním turbočtyřválcem dávala docela slušný smysl. Nebo to vidíte jinak? Svůj pohled nám můžete nastínit v diskuzi, předtím se ale podívejte na X-Tomiho dílo, který 108 osadil dnes už skoro typickými detaily ostrých Peugeotů. Špatně podle nás nevypadá...

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.


Peugeot 108 GTi: a co takhle postavit 800kilový sporťáček? (ilustrace) - 1 - Peugeot 108 GTi 01
Peugeot 108 GTi je zatím jen snem X-Tomiho, splnit se ale může

Zdroj: X-Tomi Design

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.