Podívejte se, jak prťavě vypadá staré Porsche 904 i vedle obyčejného VW Touran

26.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Touran není žádný obr, je to jedno z nejmenších MPV. Legendárnímu kupé Porsche vede něj přesto vypadá jako trpaslík, jako dětská hračka.

Prakticky u každého nového vozu zmiňujeme zvětšení rozměrů ve srovnání s jeho předchůdcem. Na jedné straně jde o kýžený posun, neboť počítat tak lze s větším prostorem pro nohy, hlavu i zavazadla. Na straně druhé to ovšem znamená, že si namísto obratného prcka kupujete pomalu mastodonta. Pravda, těch pár centimetrů mezigeneračního posunu takovou změnu neudělá, když se ale na auta podíváte perspektivou několika generací, jako na těchto 10 fotkách, takovému dojmu se ubráníte jen stěží.

Dnes se pro změnu můžeme podívat na Porsche 904 Carrera GTS. Tento vůz mohl být v době svého vzniku, tedy v roce 1964, považován za velikána. Na délku totiž měřil 4 090 milimetrů, tedy jen o necelých deset centimetrů méně než Audi 80, které se objevilo o pár let později. V případě rozvoru pak kupé z Zuffenhausenu počítalo s 2 300 mm mezi nápravami, čímž opětovně takřka dosáhlo na čtyřdveřový sedan se čtyřmi kruhy ve znaku.

Dnes jsme ovšem o 50 let dále a Porsche 904 působí jako skutečný drobeček, a to jej stačí zaparkovat vedle Volkswagenu Touran. Na délku oba vozy dělí necelých 40 centimetrů, ještě více odlišná je ovšem šířka a výška. Zatímco totiž MPV naměříte 1,8 metru, respektive 1,65 metru, Carrera GTS dává do placu 1 540 a 1 065 milimetrů. I proto opticky působí spíše jako hračka než jako skutečný automobil.

Kde se ovšem Touran nemůže s kupátkem ze Zuffenhausenu měřit, to je aktuální cena. Zatímco MPV Volkswagenu můžete dnes jako ojetinu pořídit již za nějakých 50 000 Kč - a růst ceny tady nelze očekávat - Porsche mění majitele za diametrálně odlišné částky. Kupříkladu loni byl totiž jeden exemplář na aukci RM Sotheby‘s prodán za 1 650 000 USD (40 490 000 Kč). I proto je pravděpodobné, že nafocený exemplář je jednou z (beztak drahých) replik, ale kdo ví.

Zmínit ještě můžeme, že většina exemplářů 904, jenž Porschde vyrobila, dostala do vínku dvoulitrový čtyřválec. Kromě toho ale vzniklo i pár exemplářů se šestiválcem a osmiválcem. V jejich případě však již nebylo možné počítat s muší vahou, která poukazuje na další propastný rozdíl vůči VW Touran (650 vs cca 1 500 kg)...

Podívejte se, jak prťavě vypadá staré Porsche 904 i vedle obyčejného VW Touran - 1 - Porsche 904 Carrera GTS na ulici 01Podívejte se, jak prťavě vypadá staré Porsche 904 i vedle obyčejného VW Touran - 2 - Porsche 904 Carrera GTS na ulici 02Podívejte se, jak prťavě vypadá staré Porsche 904 i vedle obyčejného VW Touran - 3 - Porsche 904 Carrera GTS na ulici 03Podívejte se, jak prťavě vypadá staré Porsche 904 i vedle obyčejného VW Touran - 4 - Porsche 904 Carrera GTS na ulici 04Podívejte se, jak prťavě vypadá staré Porsche 904 i vedle obyčejného VW Touran - 5 - Porsche 904 Carrera GTS na ulici 05Podívejte se, jak prťavě vypadá staré Porsche 904 i vedle obyčejného VW Touran - 6 - Porsche 904 Carrera GTS na ulici 06Podívejte se, jak prťavě vypadá staré Porsche 904 i vedle obyčejného VW Touran - 7 - Porsche 904 Carrera GTS na ulici 07Podívejte se, jak prťavě vypadá staré Porsche 904 i vedle obyčejného VW Touran - 8 - Porsche 904 Carrera GTS na ulici 08Podívejte se, jak prťavě vypadá staré Porsche 904 i vedle obyčejného VW Touran - 9 - Porsche 904 Carrera GTS na ulici 09Podívejte se, jak prťavě vypadá staré Porsche 904 i vedle obyčejného VW Touran - 10 - Porsche 904 Carrera GTS na ulici 10
Porsche 904 Carrera GTS vypadá vedle Volkswagenu Touran opravdu drobně, skoro jako hračka

Zdroj: Autojunk

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze Přidat příspěvek

Reklama

Autobazar

zobrazit vše

Reklama