Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Polaris Slingshot má problémy se zákonem, není to ani auto, ani motorka
22.12.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
V několika amerických státech, nově v Connecticutu, nelze tříkolku Polarisu registrovat, protože to není ani auto, ani motorka. Legislativa dozná úpravy.
O tříkolce Polaris Slingshot jsme už psali, představila se letos v létě a rovnou šla ve Spojených státech, své domovině, do prodeje. Základní model tam přijde na zhruba 400 tisíc korun a nabídne 2,4litrový benzinový čtyřválec z produkce General Motors, který produkuje 175 koní a 220 Nm točivého momentu. Na 764 kilogramů hmotnosti to jsou zajímavá čísla.
Slingshot je ale tříkolka a původně měla být registrovatelná jako motocykl. Jenže má tři kola a volant, ne dvě kola a řidítka, což je v některých státech legislativně na obtíž - není možné Slingshot registrovat. K Marylandu, Havaji a Indianě přibyl nově také Connecticut. Vyjádření tamního vedení dopravních inspektorátů znělo, že Slingshot vykazuje ovládací prvky automobilu, proto nemůže být motorkou.
Podobný problém byl i v Texasu, kde úřady říkaly, že motocykl musí mít sedlo, nikoliv sedadla jako auto, která má Slingshot. Tam se však prý už zádrhel podařilo vyřešit, půjde o to, jak bude nazvána kategorie, do níž se nový stroj zařadí. Firma Polaris údajně spolupracuje se všemi dotčenými státy na úpravě legislativy tak, aby jejich stroj mohl legálně jezdit po silnicích. „Nemyslím si, že to bude problém. Máme podporu několika senátorů a zastupitelů v Kongresu. Může to chvíli trvat, ale podaří se to,” uvedl Damon Libby, jeden z connecticutských dealerů Polarisu. Texaský úspěch hovoří podobně.
Polaris Slingshot však nebude jedinou tříkolkou, která bude z případné úpravy těžit. Po změně legislativy, přesněji pravděpodobně vytvoření nové kategorie na pomezí auta a motorky, se bude do Connecticutu moci exportovat také britský Morgan Three-Wheeler. Ten funguje na podobném principu jednoho kola vzadu a dvou vepředu ovládaných volantem v částečně otevřeném kokpitu se sedačkami podobnými těm ve čtyřkolých autech, jen sází na retrodesign.
Tříkolka Polaris Slinshot je v prodeji od léta, v některých státech ale má problémy s legislativou, protože to není ani motorka, ani auto
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před hodinou - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 2 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva