Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche Cayman GT4 a 911 GT3 RS mají české ceny, nízké pochopitelně nejsou
12.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Malé kupé s výkonem 385 koní může být vaše za 2 441 000 Kč, větší schopné sprintu na stovku za 3,3 sekundy stojí přes pět milionů korun.
Německá automobilka představila na ženevském autosalonu hned dva modely, které zcela jistě zvýšily tep nejen jejím fanouškům. A ačkoliv od výstavního debutu uteklo něco málo přes týden, k dispozici jsou již české ceny. Nízké ovšem rozhodně nejsou, i když to se s ohledem na nemalý dynamický potenciál této dvojice dalo očekávat. Koneckonců, své již naznačily i ceny platné pro německý trh, které byly k dispozici během představení obou vozů. Vůči těm tuzemským jsou sice o trochu nižší, to je však dáno jiným daňovým prostředím v obou zemích.
Nebudeme ale zbytečně chodit okolo horké kaše a rovnou přejdeme k tomu podstatnému, tedy samotným částkám a výbavě, jíž za ně dostanete. Jako první si přitom vezmeme na paškál menší kupé, tedy Cayman GT4. Ten startuje na sumě 2 441 000 Kč, za což dostáváte 3,8litrový motor naladěný na 385 koní. S tímto výkonem je spojena vždy jen šestistupňová manuální převodovka, přičemž zrychlení z klidu na stovku zabere 4,4 sekundy a nejvyšší rychlost vrcholí hodnotou 295 km/h.
Ve standardu přitom můžete počítat kupříkladu se specifickým bodykitem, 20palcovými litými koly, čalouněním v kombinaci kůže/Alcantara, dekoracemi z broušeného hliníku a sportovními sedadly nastavitelnými elektronicky ve dvou směrech. Za příplatek je pak možné sáhnout třeba po karbon-keramických brzdách nebo paketu Clubsport, který zahrnuje ochrannou klec, dvoukilový hasicí přístroj nebo šestibodové závodní pásy. V té chvíli však musíte objednávat i závodní skořepiny.
Jelikož ceny příplatků nejsou aktuálně volně k dispozici, můžeme se přesunout k většímu kupé. To je k mání od 5 139 000 Kč, přičemž jeho základní mechanická výbava zahrnuje čtyřlitrový motor o výkonu 500 koní a sedmistupňový automat PDK. Stokilometrovou metu Porsche 911 GT3 RS pokoří již za 3,3 sekundy, zatímco maximálně se rozjedete na 310 km/h. Tedy pro něoho možná překvapivě na rychlost nižší o 5 km/h, než jaké dosahuje GT3, které v českých luzích a hájích vychází na 3 883 000 Kč. To je ale dáno trochu jiným zaměřením RS a většímu přítlaku generovanému jeho aerodynamikou.
Srovnávání s méně výkonným sourozencem ale nyní ponechme stranou a projděme si standardní doplňky, které počítají třeba s výše zmíněným paketem Clubsport, kovanými 20palcovými předními a 21palcovými zadními koly, kompozitními brzdami nebo audio systémem se 7palcovým dotykovým displejem. I v tomto případě je možné sáhnout po extra doplňcích, kdy za zmínku stojí především převzetí vozu v továrně v Lipsku, jež zahrnuje také instruktáž na okruhu.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Palexpa.
Porsche Cayman GT4
Porsche 911 GT3 RS
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin zajel nový rekord včera 17:03
- V Moto3 nejrychlejším Alonso, v Moto2 Garcia - 14. Salač včera 15:41
- Ve Francii začal nejrychleji Martin před Acostou včera 12:05
- Známe první letošní vítěze NW200 včera 11:02
- Test Cardo Packtalk Edge: interkom se skvělým zvukem včera 08:00
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
včera - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
včera - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
včera - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
včera - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva