Poslední vyrobený Jaguar XJ220 vyšel lacino, vydražen byl za 6 milionů Kč

Kupé s 3 578 najetými kilometry, motorem o výkonu 550 koní a nejvyšší rychlostí 350 km/h vyšlo nového majitele na „babku“.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Poslední vyrobený Jaguar XJ220 vyšel lacino, vydražen byl za 6 milionů Kč

13.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Poslední vyrobený Jaguar XJ220 vyšel lacino, vydražen byl za 6 milionů Kč

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kupé s 3 578 najetými kilometry, motorem o výkonu 550 koní a nejvyšší rychlostí 350 km/h vyšlo nového majitele na „babku“.

Není tomu dlouho, co jsme se mohli posadit za volant Jaguaru F-Type V8 R Coupé, tedy aktuálně nejdynamičtějšího modelu, jaký si u britské automobilky můžete dovolit. Stovku tento kousek zvládne za 4,2 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 300 km/h. Brzdou silničního provozu bychom jej tedy mohli nazvat jen sotva, k titulu nejrychlejšího Jaguaru všech dob však má přece jen poněkud daleko. Kupé XJ220 z roku 1992 totiž metu 96 km/h pokořilo za pouhých 3,6 sekundy, zatímco jeho maximálka činila 350 km/h. Pod kapotou přitom nabízelo identických 550 koní.

Ani tyto výkony ovšem nezajistily britské legendě poklidný život, a to především kvůli konceptu, který jej předcházel. Původně měl totiž Jaguar XJ220 ve svých útrobách nabízet dvanáctiválcový motor, jehož pohon by mířil na obě nápravy. Interiér čalouněný kůží Connolly pak odhalovala celoprosklená střecha, díky čemuž nadšení návštěvníků na autosalonu v Birminghamu v roce 1988 nebralo mezí. Složeno tak bylo neskutečných 1 500 kaucí ve výši 50 000 GBP (cca 1,65 milionu korun).

Přechod od konceptu v produkční verzi však zdaleka nebyl jednoduchý. Zapeklitým oříškem byla hlavně koncepce motoru uprostřed a pohonu všech kol. Jaguar proto nakonec rozhodl, že chystané kupé bude zadokolka. Nedostatek financí pak navíc znamenal, že namísto dvanáctiválce pod kapotu zamířil 3,5litrový šestiválec, jež měl své kořeny v závodním speciálu MG Metro 6R4. Tedy sice ve schopném rallyovém nářadí, ale pro řadu kupců plebejském voze.

Pokud k tomu pak ještě přičteme pokles zájmu o supersporty, jež souvisel se zmíněnou recesí, pak asi nebude překvapením, že valná většina klientely od smlouvy nakonec ustoupila. Zvláště kdy nakonec měla zaplatit o poznání vyšší kupní cenu, než bylo původně oznámeno (v roce 1990 byla stanovena suma 290 000 GBP/9,57 milionu korun, ta však nakonec o dva roky později vyšplhala na 470 000 GBP/15,5 mil. Kč).

Z původně plánovaných 350 exemplářů tak nakonec výrobní linku opustilo 278 kusů, přičemž ten úplně poslední vyrobený se minulý týden objevil na serveru eBay. Jeho americký majitel za něj přitom požadoval pouhých 299 220 USD (5 984 400 Kč), což se s ohledem na výše zmíněné zdá být jako opravdu výhodná nabídka. Otázkou je však původní cena tohoto exempláře - v roce 1997 byl totiž poslední nový kus prodán jen za 127 550 GBP (4 210 000 Kč).

Ať však již původní cena tohoto modelu byla jakákoliv, rozhodně šlo o zajímavou nabídku. Vůz má totiž na tachometru jen 3 578 najetých kilometrů, přičemž podle majitele je v prvotřídní kondici. Novému vlastníkovi tedy můžeme pouze závidět, i přes zmíněné čachry totiž zakoupil kus historie.


Poslední vyrobený Jaguar XJ220 vyšel lacino, vydražen byl za 6 milionů Kč - 1 - Jaguar XJ220 aukce 01Poslední vyrobený Jaguar XJ220 vyšel lacino, vydražen byl za 6 milionů Kč - 2 - Jaguar XJ220 aukce 02Poslední vyrobený Jaguar XJ220 vyšel lacino, vydražen byl za 6 milionů Kč - 3 - Jaguar XJ220 aukce 03Poslední vyrobený Jaguar XJ220 vyšel lacino, vydražen byl za 6 milionů Kč - 4 - Jaguar XJ220 aukce 04
Takhle vypadá poslední vyrobený Jaguar XJ220. Od minulého týdne má nového majitele

Zdroj: eBay

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.