Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Renault Clio III RS: poslední kus vyroben, jedna etapa je u konce
29.10.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Renault Sport vyrobil poslední kus Clia RS třetí generace. Snad vědom si rozporuplných reakcí na specifikace té čtvrté se tímto krokem ani moc nepochlubil.
A přitom by bylo čím se chlubit. Ačkoli modely Renaultu primárně cílí na docela jinou klientelu, třetí generace Clia RS si dokázala získat srdce mnoha příznivců ryzích sporťáků, třebaže v malém balení. Stačil na to mimo jiné skvělý atmosférický motor, manuální převodovka, nízká hmotnost a dobře naladěný podvozek. Ostatně nejen o tom se můžete dočíst v našem dřívějším testu Renaultu Clio RS Gordini.
Jak už to ale dnes chodívá, výrobce se nechal strhnout choutkami na oslovení jistě ne tak loajálního, ale rozhodně širšího auditoria připraveného naslouchat o něco lacinější symfonii stavící na přeplňování, automatu a více kompromisním ladění mířícím více k jakémusi GT než skutečnému malému sporťáku. Ačkoli jsme novým Cliem RS zatím nejeli, z jeho představení je podobné zaměření více než zřejmé a leccos napovídají i choutky Renault Sportu postavit Clio Estate RS, tedy vůbec první kombík v jeho historii.
Minimálně mezi odbornou veřejností není podobná překotná změna vnímána zcela libě, a tak byla výroba dosavadního malého eReSa ukončena vcelku potichu. Žádná tisková zpráva, žádná pompa, pouze krátké sdělení na Facebooku konstatující, že 24. října, tedy na konci minulého týdne, sjel z výrobní linky poslední exemplář v červeném laku. To je vše.
Jedna významná etapa v historii Renaultu je tím u konce. Automobilka se podle nás v nejnešťastnější moment zařadila do proudu, ve kterém všichni bojují o stejného zákazníka, místo toho, aby se „držela svého” a snažila se na neustále zmenšujícím se trhu prosadit s produktem, který nikdo jiný nenabízí. Jestli jsou naše obavy pravdivé ale teprve uvidíme - zatím si už i u nás můžete pořídit standardní Clio, model RS přijde ke slovu až začátkem příštího roku.
Clio III RS odchází do zaslouženého odpočinku, žezlo ale předává úplně jinak koncipovanému autu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
včera - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
včera - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva