Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Clio RS 2013 otáčí, bude jen s turbem a automatem
27.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Nové Clio RS jde s proudem. Místo atmosféry dostalo turbo, manuál nahradil automat. A zvuk? Ten obstará akustický generátor.
Respektovaný a mezi příznivci malých ostrých hatchbacků značně oblíbený Renault Clio RS se ve své nové podobě patrně stane předmětem mnoha zasvěcených i hospodských debat o tom, co je pro zábavnou jízdu skutečně důležité. Kdo obvykle zvedá ruku pro vysokootáčkovou atmosférickou jednotku spojenou s manuální převodovkou, měl Clio téměř jistě ve svém žebříčku oblíbenců. Po dnešku ale spoustě podobně orientovaným motoristům chuť na tento vůz poněkud zhořkne.
Že se pod přední kapotou nejsilnějšího Clia objeví namísto dvoulitrové pily přeplňovaný čtyřválec, jsme již poměrně dlouho věděli a ještě déle tušili. Pohled mezi přední kola Meganu RS a politika EU byl evidentní nápovědou, kam svět spěje a popravdě, u většího sourozence jsme zklamáni nebyli. Trochu větší pozdvižení dnes však asi vyvolá rozhodnutí Renaultu nabídnout ke své novince pouze šestistupňovou dvouspojkovou převodovku EDC.
„Zážitek ze sportovní jízdy se dostává na další úroveň,“ řekl na autosalonu v souvislosti s vyřazením manuálu generální ředitel divize Renaultsport Patrice Ratti. Na další (rozumějte jinou) možná, na vyšší dost těžko.
Nové Clio RS je tedy poháněné motorem o objemu 1,6 litru a pomocí turbodmychadla z něj řidič bude moci vyždímat stejných 200 koní, které měl k dispozici i výběhový model. Akorát už ne při 7 100, nýbrž při 6 000 otáčkách za minutu. Nejvyšší točivý moment 240 newtonmetrů (+ 35 Nm) bude dostupný od 1 750 do 5 600 ot./min.
Renault dynamiku ještě nepotvrdil, ale s automatem EDC schopným řadit za 150 milisekund a sériově dodávanými pádly pod volantem se předpokládá, že akcelerace na stovku by neměla trvat déle než 6,5 sekundy a pokud Clio nabídne i systém launch control, mohlo by se přiblížit šestivteřinové hranici. Nejvyšší rychlost současné generace činí 225 km/h, takže novinka pomalejší jistě nebude. Náš tip je 230 až 235 km/h.
Co se týče porušování dosavadních zvyků, držel se Renault zkrátka alespoň u podvozku. Jinak řečeno automobilka bude opět nabízet standardní zavěšení „Sport“ a příplatkové „Cup“ snižující světlou výšku o 5 mm a přitvrzující odpružení o 15 procent. Co je jinak nového v konstrukci zavěšení a použitých materiálech, do této chvíle nevíme, můžeme ale potvrdit, že oddělení v Dieppe zvětšilo průměr předních brzdových kotoučů o 8 mm na celkových 320 mm.
Stylisticky Clio RS z řady svých obyčejnějších sourozenců příliš nevystupuje. Charakteristická pro něj budou pozměněná světla, stříbrná lamela s LED v nasávání nárazníku upozorňující na spojení Renaultu s F1, nový zadní nárazník s difuzorem, zdvojená koncovka výfuku a 17“ nebo 18“ kola. Vnitřek vizuálně naplňují sportovním duchem sedačky s lepším bočním vedením, hliníkové pedály a ostře červené detail v kombinaci s černou kabinou.
Z výbavy snad stojí za zmínku, že také Renault podlehl módě nabízet různé elektronicky ovládané režimy, takže pokud si to budete přát, můžete příslušným tlačítkem přepnou Clio do módů Normal, Sport a Race, které upraví reakce motoru, převodovky, plynového pedálu a řízení. A nejen to. Systém R-Sound Effect vám do reproduktorů pustí simulovaný zvuk, jehož hlasitost bude také možné upravovat.
Žlutou barvu si ostré Renaulty nárokují již pěkně dlouho. Nepřekvapí proto, že se nové Clio RS předvedlo na autosalonu právě v tomto odstínu
O výkon a rychlost Clio RS rozhodně nepřijde, jaký ale bude jeho charater?
Zdroje: Renault, Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejčtenější články
- Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024 - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024 - Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024 - Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch