Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Renault mění priority, opouští projekt samostatné luxusní značky Initiale Paris
13.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Koncern Renault-Nissan se myšlenky na luxusní auta konkurující modelům DS zcela nevzdává, momentálně je však prioritou sportovní Alpine.
Značný komerční úspěch francouzského koncernu PSA s Citroëny DS pro náročnější klientelu (a ochotnou platit za stejnou techniku více) donutil k zamyšlení nad podobnou „podznačkou” také jeho domácího rivala. Že Renault chystá vlastní řadu luxusních aut nazvanou Initiale Paris, se počátkem loňského roku nejdříve špitalo pouze v tamním tisku. V červenci však tomu všemu udělal výkonný ředitel automobilky Carlos Tavares utrum a dodal, že Renault opravdu začne na tomto programu intenzivně pracovat.
Jsou to jen neověřené informace, ale mluvilo se o svébytném designu, ale také technice použité od alianční automobilky Daimler. Prvním automobilem měl být údajně vůz založený na základech Mercedesu třídy E. I kdyby to ale byla pravda, v tuto chvíli už na tom už nesejde. Podle amerického Wall Street Journal koncern Renault-Nissan od těchto plánů ustupuje a místo toho se bude orientovat na vylepšení stávajícího portfolia aut a rovněž vývojovým pracím na sportovní značce Alpine.
„Nenašli jsme funkční obchodní model,“ přiznal novinářům z amerického deníku v souvislosti s Initiale Paris Carlos Tavares. Výkonný ředitel přesto naznačil, že chystaná samostatná luxusní značka nezanikne, ale bude se dále vyvíjet jako nejvyšší výbava pro současné i budoucí Renaulty. Pokud se osvědčí a byl by o ni zájem, vedení firmy je dále ochotno přemýšlet nad její transformací a případném osamostatnění. Takový proces však může trvat i desítky let, uznal v rozhovoru s lidmi z Wall Street Journal Tavares. Plné soustředění firmy tím pádem získává projekt Alpine, nastartovaný ve spolupráci s britskou značkou Caterham.
Jako samostatná řada vozů se Initiale Paris může se svou budoucností rozloučit, zatím si bude muset vystačit s pozicí zvláštní výbavy - třeba i pro Lagunu Coupe
Zdroj: WSJ
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
18.5.2024 - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024 - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
19.4.2024 - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
19.4.2024 - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
19.4.2024 - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
19.4.2024 - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
20.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva