Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Renault Twingo RS definitivně nebude, motorový prostor nepojme dost koní
1.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pro verzi od Renaultsportu by Francouzi potřebovali zhruba 150 koní. Čtyřválec se ale dozadu nevejde, přepracování tříválce by bylo nákladné.
Prakticky od odhalení třetí generace Renaultu Twingo se mluví o příchodu ostré varianty. Tu by asi řada začínajících „rychlíků” dozajista přivítala, neboť francouzský hatchback dostal na rozdíl od předchůdce neobvyklou koncepci „vše vzadu“. Stejně jako u Porsche 911 tu tedy máme pohon zadní nápravy, nad kterou se nachází pohonná jednotka. Tato koncepce je ale zároveň pro Renault značně omezující.
Důvodem je především velikost motorového prostoru, do kterého se nic jiného než tříválcová jednotka o malém objemu nevejde. A právě proto bude nedávno odhalená varianta GT naprostým vrcholem řady, na příchod verze RS lze víceméně zapomenout. Šéf divize Renaultsport Patrice Ratti řekl, že výroba ještě ostřejšího modelu je „takřka nemožná“.
„Myslíme, že GT má ten správný poměr mezi výkonem, agilitou a cenou. S daným výkonem a změnami na řízení či podvozku je zábavné jej řídit, přičemž všechny tyto modifikace jsme byli schopni učinit, aniž by výsledek byl příliš komplikovaný a tudíž nákladný,“ dodává Ratti na adresu Renaultu Twingo GT, jehož tříválec dává k dobru 110 koní.
„Pro RS bychom ovšem potřebovali zhruba 150 koní, což představuje nemalou výzvu. Není tu prostor pro čtyřválec, který by byl nejsnazší cestou k navýšení výkonu. Abychom ale dostali 150 koní z tříválce, museli bychom motor přepracovat a v takovém bodě by se projekt stal příliš nákladným - především na poměry hot hatche segmentu A.“
Příchod nového Twinga RS je tedy prakticky jistě nereálný, ačkoliv změna koncepce naznačovala pravý opak. Žně tedy čekají mnohé tuningové firmy, i když sklizeň bude záviset zejména na zájmu zákazníků. Jak totiž Ratti naznačil, s vyšším výkonem bude spojena o poznání vyšší cena.
Renault Twingo GT je nakonec absolutním vrcholem řady, verzi RS kvůli stísněnému motorovému prostoru nejspíše čekat nemáme
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 6 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 8 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 9 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 10 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva