Renault Twingo RS definitivně nebude, motorový prostor nepojme dost koní

Pro verzi od Renaultsportu by Francouzi potřebovali zhruba 150 koní. Čtyřválec se ale dozadu nevejde, přepracování tříválce by bylo nákladné.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Renault Twingo RS definitivně nebude, motorový prostor nepojme dost koní

1.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Renault Twingo RS definitivně nebude, motorový prostor nepojme dost koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pro verzi od Renaultsportu by Francouzi potřebovali zhruba 150 koní. Čtyřválec se ale dozadu nevejde, přepracování tříválce by bylo nákladné.

Prakticky od odhalení třetí generace Renaultu Twingo se mluví o příchodu ostré varianty. Tu by asi řada začínajících „rychlíků” dozajista přivítala, neboť francouzský hatchback dostal na rozdíl od předchůdce neobvyklou koncepci „vše vzadu“. Stejně jako u Porsche 911 tu tedy máme pohon zadní nápravy, nad kterou se nachází pohonná jednotka. Tato koncepce je ale zároveň pro Renault značně omezující.

Důvodem je především velikost motorového prostoru, do kterého se nic jiného než tříválcová jednotka o malém objemu nevejde. A právě proto bude nedávno odhalená varianta GT naprostým vrcholem řady, na příchod verze RS lze víceméně zapomenout. Šéf divize Renaultsport Patrice Ratti řekl, že výroba ještě ostřejšího modelu je „takřka nemožná“.

„Myslíme, že GT má ten správný poměr mezi výkonem, agilitou a cenou. S daným výkonem a změnami na řízení či podvozku je zábavné jej řídit, přičemž všechny tyto modifikace jsme byli schopni učinit, aniž by výsledek byl příliš komplikovaný a tudíž nákladný,“ dodává Ratti na adresu Renaultu Twingo GT, jehož tříválec dává k dobru 110 koní.

„Pro RS bychom ovšem potřebovali zhruba 150 koní, což představuje nemalou výzvu. Není tu prostor pro čtyřválec, který by byl nejsnazší cestou k navýšení výkonu. Abychom ale dostali 150 koní z tříválce, museli bychom motor přepracovat a v takovém bodě by se projekt stal příliš nákladným - především na poměry hot hatche segmentu A.“

Příchod nového Twinga RS je tedy prakticky jistě nereálný, ačkoliv změna koncepce naznačovala pravý opak. Žně tedy čekají mnohé tuningové firmy, i když sklizeň bude záviset zejména na zájmu zákazníků. Jak totiž Ratti naznačil, s vyšším výkonem bude spojena o poznání vyšší cena.


Renault Twingo RS definitivně nebude, motorový prostor nepojme dost koní - 1 - Renault Twingo GT 2016 2017 prvni 01Renault Twingo RS definitivně nebude, motorový prostor nepojme dost koní - 2 - Renault Twingo GT 2016 2017 prvni 02Renault Twingo RS definitivně nebude, motorový prostor nepojme dost koní - 3 - Renault Twingo GT 2016 2017 prvni 03Renault Twingo RS definitivně nebude, motorový prostor nepojme dost koní - 4 - Renault Twingo GT 2016 2017 prvni 04Renault Twingo RS definitivně nebude, motorový prostor nepojme dost koní - 5 - Renault Twingo GT 2016 2017 prvni 05Renault Twingo RS definitivně nebude, motorový prostor nepojme dost koní - 6 - Renault Twingo GT 2016 2017 prvni 06Renault Twingo RS definitivně nebude, motorový prostor nepojme dost koní - 7 - Renault Twingo GT 2016 2017 prvni 07Renault Twingo RS definitivně nebude, motorový prostor nepojme dost koní - 8 - Renault Twingo GT 2016 2017 prvni 08Renault Twingo RS definitivně nebude, motorový prostor nepojme dost koní - 9 - Renault Twingo GT 2016 2017 prvni 09Renault Twingo RS definitivně nebude, motorový prostor nepojme dost koní - 10 - Renault Twingo GT 2016 2017 prvni 10Renault Twingo RS definitivně nebude, motorový prostor nepojme dost koní - 11 - Renault Twingo GT 2016 2017 prvni 11Renault Twingo RS definitivně nebude, motorový prostor nepojme dost koní - 12 - Renault Twingo GT 2016 2017 prvni 12
Renault Twingo GT je nakonec absolutním vrcholem řady, verzi RS kvůli stísněnému motorovému prostoru nejspíše čekat nemáme

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.