Šéf Lady končí, vaz mu zlomila snaha o revitalizaci značky a boj proti korupci

Bo Andersson jako první cizinec vydržel u kormidla AvtoVAZu něco málo přes dva roky. Čelit přitom musel zejména kolabujícímu trhu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Šéf Lady končí, vaz mu zlomila snaha o revitalizaci značky a boj proti korupci

8.3.2016 | Petr Prokopec | 7 příspěvků

Bo Andersson jako první cizinec vydržel u kormidla AvtoVAZu něco málo přes dva roky. Čelit přitom musel zejména kolabujícímu trhu.

Na sklonku roku 2013 Lada oznámila příchod nového šéfa. Tím se stal Bo Andersson, dnes šedesátiletý automobilový veterán, který v čele ruské značky stanul jako vůbec první cizinec v historii. Jeho kariéra v AvtoVAZu ale nyní končí, alespoň podle informací mateřské aliance Renault-Nissan. Nástupce švédského manažera prozatím není znám, ohlášen by totiž měl být až 15. března u příležitosti setkání dozorčí rady ruské automobilky.

Je přitom otázkou, jakým směrem bude nyní Lada směřovat. Andersson byl totiž zastáncem relativně tvrdé politiky, která měla značku ozdravit a přivést opětovně k zisku, a to i za stávající ekonomické situace. Tyto kroky ale mnoho lidí neslo s nelibostí, neboť švédský manažer nejprve zredukoval v AvtoVAZu pracovní místa a následně přistřihl křídla síti dodavatelů, jenž prorostlá korupcí a špatnou efektivitou.

Finálním střípkem do celé mozaiky bylo oznámení rekordní ztráty značky za loňský rok ve výši 73,85 miliard rublů (cca 25,37 miliard korun). Ta byla ve srovnání s předchozím obdobím trojnásobná, což ale nelze přičíst na vrub Anderssonovi, nýbrž kolapsu trhu, který bylo obtížně možné předvídat. Švédský manažer přitom akcionářům oznámil, že potřebuje dodatečnou finanční injekci, aby Ladě zajistil přežití.

Bližší informace o jeho konci prozatím známy nejsou, pročež můžeme jen spekulovat, zda Andersson zamíří na jiný post v rámci aliance nebo zvolí jinou automobilku či dokonce odchod do ústraní. Ještě více nás ovšem zajímá osud Lady, která má s příchodem modelů Vesta a X-Ray konečně konkurenceschopnou nabídku. Jestli s ní ale prorazí, to závisí na řadě neznámých.


Šéf Lady končí, vaz mu zlomila snaha o revitalizaci značky a boj proti korupci - 1 - AvtoVAZ Bo Andersson 01Šéf Lady končí, vaz mu zlomila snaha o revitalizaci značky a boj proti korupci - 2 - AvtoVAZ Bo Andersson 02Šéf Lady končí, vaz mu zlomila snaha o revitalizaci značky a boj proti korupci - 3 - AvtoVAZ Bo Andersson 03
Bo Andersson vydržel v čele Lady jako první cizinec v historii jen něco málo přes dva roky

Zdroj: Auto News

Petr Prokopec

Diskuze 7 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama