Silnější VW Golf R se postavil slabšímu Seatu Leon Cupra. A nestačil se divit

V tomto srovnání hraje skoro všechno do karet Golfu R. Je silnější, má pohon 4x4 a je to VW, vůz mateřského koncernu. Jenže ne ve všem má navrch.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Silnější VW Golf R se postavil slabšímu Seatu Leon Cupra. A nestačil se divit

16.11.2017 | Petr Prokopec | 10 příspěvků

V tomto srovnání hraje skoro všechno do karet Golfu R. Je silnější, má pohon 4x4 a je to VW, vůz mateřského koncernu. Jenže ne ve všem má navrch.

Když dva dělají totéž, nemusí to být totéž. Staré známé přísloví lze beze zbytku aplikovat na dva koncernové vozy, Volkswagen Golf R a Seat Leon Cupra. V obou případech jde o modely postavené na platformě MQB, pokaždé je pak k dispozici tří a pětideřový hatchback a kombík. Oba mají pod kapotou přeplňovaný dvoulitr, jeho výkon se ovšem o 10 koní liší. Navíc u španělského vozu je pohon všech kol k mání pouze u nejpraktičtějšího provedení.

My se podíváme na pětidveřové hatchbacky, jež se svou koncepcí výrazně liší. Golf R má standardně systém pohonu všech kol, se kterým páruje 310 koní a 400 Nm točivého momentu. Očekávat lze tedy zrychlení z klidu na stovku za 4,6 sekundy, zatímco Leon Cupra díky jedné poháněné nápravě a „pouze“ 300 koním a 380 Nm zvládá dané mety dosáhnout až za 5,7 sekundy.

Takže jasná věc? Ani trochu. I přes vyšší výkon a pohon 4x4 začíná Golf R postupně ztrácet dech - na začátku má navrch, pak už ani trochu. Velmi jasně patrné je to při pohledu na dvojici tachometrů vedle sebe, kde na metě 100 km/h je Golf jasně rychleji, už 200 km/h ale dosáhne španělský vůz o chlup rychleji (Volkswagen v daný moment jede 199 km/h). Při vyšším tempu je pak rozdíl ještě patrnější.

Hlavním důvodem je to, že Leon Cupra je s předním pohonem lehčí a od stovky výš už čtyřkolka nemá žádný pozitivní efekt. Navíc je tu rozdílné zpřevodování šestistupňového DSG Leonu a sedmistupňového DSG Golfu.

Právě hlavně hmotnost a zpřevodování tedy nakonec hraje více do karet španělskému zástupci, stejně jako cenová politika. Pětidveřový Leon Cupra osazený automatem vyjde na 817 900 Kč, zatímco za Golf R se stejnou koncepcí dáte o podstatných 242 tisíc korun více. Stran toho se Seat chlubí i jadrnějším zvukem, zatímco VW je lépe utlumen. Už jsme říkali, že když dva dělají totéž, není to vždy totéž?

Silnější VW Golf R se postavil slabšímu Seatu Leon Cupra. A nestačil se divit - 1 - VW Golf R versus Seat Leon Cupra 2017 videoscreen 01Silnější VW Golf R se postavil slabšímu Seatu Leon Cupra. A nestačil se divit - 2 - VW Golf R versus Seat Leon Cupra 2017 videoscreen 02Silnější VW Golf R se postavil slabšímu Seatu Leon Cupra. A nestačil se divit - 3 - VW Golf R versus Seat Leon Cupra 2017 videoscreen 03Silnější VW Golf R se postavil slabšímu Seatu Leon Cupra. A nestačil se divit - 4 - VW Golf R versus Seat Leon Cupra 2017 videoscreen 04Silnější VW Golf R se postavil slabšímu Seatu Leon Cupra. A nestačil se divit - 5 - VW Golf R versus Seat Leon Cupra 2017 videoscreen 05Silnější VW Golf R se postavil slabšímu Seatu Leon Cupra. A nestačil se divit - 6 - VW Golf R versus Seat Leon Cupra 2017 videoscreen 06
O deset koní slabší Seat Leon Cupra se postavil Volkswagenu Golf R. Při akceleraci na stovku sice prohrál, poté se ovšem děly věci

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 10 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše