Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Souboj vrcholných německých limuzín skončil přesně opačně, než se čekalo
8.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V obou případech jde jistě o špičkové stroje, jeden z nich je ale na konci svého životního cyklu s a novějším by měl přirozeně prohrát. Nestalo se.
Pokud si dnes chcete koupit Audi A8, musíte se spokojit s naftovým motorem. Důvodem je příchod [[0000029142 nového měřícího cyklu WLTP], podle kterého musí být homologovány všechny prodávané varianty. Audi nestíhá, proto tímto procesem prozatím podrobilo jen nejžádanější verzi. Otázkou je, kdy se tak stane u jiných motorizací, nicméně ani poté nebude portfolio zrovna lákavé pro ty zákazníky, kteří s luxusem chtějí spojit sportovnost.
Zadostiučinění se ovšem již chystá, ve vývoji je nejen provedení S8, ale také verze S8 E-Tron. Ta má dostat hybridní pohonné ústrojí Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid. Stejnou pohonnou jednotku by mělo vyfasovat i Audi RS Q8, otázkou však je, s jakým výkonem můžeme počítat - 680 koní z Zuffenhausenu ale zřejmě překonáno nebude.
Pokud tedy aktuálně toužíte po čtyřkruhovém vrcholu, musíte se vrátit lehce do minulosti a vzít zavděk modelem S8 Plus, který jako nový seženete již jen jako skladový vůz. Rozhodně se však neobávejte toho, že byste vedle moderních konkurentů hráli druhé housle. Tato úloha překvapivě připadne na majitele mnohem novějšího BMW M760Li, které navíc disponuje i vyšším výkonem.
V případě mnichovské limuzíny je možné počítat s přeplňovaným 6,6litrovým dvanáctiválcem, jenž na všechna čtyři kola posílá 610 koní a 800 Nm. Audi oproti tomu působí na první pohled jako chudý příbuzný, k dispozici totiž má „pouze“ čtyřlitrový osmiválec biturbo, 605 koní a 750 Nm. Teoreticky by tedy při sprintu nemělo mít šanci, nicméně opak je pravdou po stránce teoretické i v praxi.
Dle technických parametrů má S8 Plus zvládnout sprint na stovku za 3,7 sekundy, M760Li potřebuje o dvě desetiny déle. Jak je přitom patrné z nového videa, oba vozy ve skutečnosti vyžadují čas o trochu kratší. Stále je to ovšem Audi, které nakonec cílovou pásku protíná jako první, a to i v jakýchkoli vyšších rychlostech. Zejména převaha S8 kolem rychlosti 300 km/h je překvapivá. Jak se tedy zdá, v Mnichově, kde rovněž probíhá příprava na WLTP, by měli na svém vrcholu ještě trochu zapracovat...
Souboj německých limuzín překvapivě vyzněl ve prospěch staršího a méně výkonného Audi S8 Plus
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024
Živá témata na fóru
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB