Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Souboj vrcholných německých limuzín skončil přesně opačně, než se čekalo
8.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V obou případech jde jistě o špičkové stroje, jeden z nich je ale na konci svého životního cyklu s a novějším by měl přirozeně prohrát. Nestalo se.
Pokud si dnes chcete koupit Audi A8, musíte se spokojit s naftovým motorem. Důvodem je příchod [[0000029142 nového měřícího cyklu WLTP], podle kterého musí být homologovány všechny prodávané varianty. Audi nestíhá, proto tímto procesem prozatím podrobilo jen nejžádanější verzi. Otázkou je, kdy se tak stane u jiných motorizací, nicméně ani poté nebude portfolio zrovna lákavé pro ty zákazníky, kteří s luxusem chtějí spojit sportovnost.
Zadostiučinění se ovšem již chystá, ve vývoji je nejen provedení S8, ale také verze S8 E-Tron. Ta má dostat hybridní pohonné ústrojí Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid. Stejnou pohonnou jednotku by mělo vyfasovat i Audi RS Q8, otázkou však je, s jakým výkonem můžeme počítat - 680 koní z Zuffenhausenu ale zřejmě překonáno nebude.
Pokud tedy aktuálně toužíte po čtyřkruhovém vrcholu, musíte se vrátit lehce do minulosti a vzít zavděk modelem S8 Plus, který jako nový seženete již jen jako skladový vůz. Rozhodně se však neobávejte toho, že byste vedle moderních konkurentů hráli druhé housle. Tato úloha překvapivě připadne na majitele mnohem novějšího BMW M760Li, které navíc disponuje i vyšším výkonem.
V případě mnichovské limuzíny je možné počítat s přeplňovaným 6,6litrovým dvanáctiválcem, jenž na všechna čtyři kola posílá 610 koní a 800 Nm. Audi oproti tomu působí na první pohled jako chudý příbuzný, k dispozici totiž má „pouze“ čtyřlitrový osmiválec biturbo, 605 koní a 750 Nm. Teoreticky by tedy při sprintu nemělo mít šanci, nicméně opak je pravdou po stránce teoretické i v praxi.
Dle technických parametrů má S8 Plus zvládnout sprint na stovku za 3,7 sekundy, M760Li potřebuje o dvě desetiny déle. Jak je přitom patrné z nového videa, oba vozy ve skutečnosti vyžadují čas o trochu kratší. Stále je to ovšem Audi, které nakonec cílovou pásku protíná jako první, a to i v jakýchkoli vyšších rychlostech. Zejména převaha S8 kolem rychlosti 300 km/h je překvapivá. Jak se tedy zdá, v Mnichově, kde rovněž probíhá příprava na WLTP, by měli na svém vrcholu ještě trochu zapracovat...
Souboj německých limuzín překvapivě vyzněl ve prospěch staršího a méně výkonného Audi S8 Plus
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
před 4 hodinami - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
včera - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
včera
Nejnovější články
- Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
před 2 hodinami - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
před 3 hodinami - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
před 4 hodinami - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
před 5 hodinami - Rusové chvíli před premiérou poprvé ukázali inovovanou Putinovu limuzínu, dostala citelně jiný vzhled
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva