Reklama

Špatný den v práci? Řekněte to mechanikovi, který zničil vzácný sporťák za miliony

Věříme, že se vám dnes nevede dobře, jak ale praví klasik, nikdy není tak špatně, aby nemohlo být ještě hůř. A u tohoto mechanika bylo vážně zle.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Špatný den v práci? Řekněte to mechanikovi, který zničil vzácný sporťák za miliony

4.5.2018 | Petr Prokopec | 2 příspěvky

Věříme, že se vám dnes nevede dobře, jak ale praví klasik, nikdy není tak špatně, aby nemohlo být ještě hůř. A u tohoto mechanika bylo vážně zle.

Pokud jste automobilovým mechanikem, pak jistě víte, že oprava vozu nespočívá pouze v nahrazení některých komponentů či nahrání nového software. Vše je třeba následně ještě vyzkoušet a povětšinou se tak děje v běžném provozu, neboť málokterý servis má k dispozici zázemí s vlastní testovací tratí. Není na tom tedy nic špatného, existuje ale riziko, že se auto připlete k nějaké nehodě.

Může se tak stát i zaviněním někoho druhého, také k tomu ale může dojít vinou samotného řidiče, který nemusí být vždy připraven na specifické chování toho kterého auta. Zvláště u těch dražších, výkonnějších a rychlejších může dojít k politováníhodným situacím, které bohužel nastávají daleko častěji než jednou za 10 let. Ostatně mechanik opravující tento Wiesmann by mohl vyprávět...

Aktuálně máme k nehodě pouze velmi kusé informace, nicméně podle nich opravdu došlo na selhání lidského faktoru. Mechanik jednoduše sešlápl plynový pedál příliš razantně, což nebylo to pravé u auta s více jak 400 koňmi na zadních kolech a mokrou vozovkou pod nimi. Kupé MF4 GT se tedy rozhodlo, že namísto silnice vyrazí prozkoumat nejbližší příkop a přilehlé stromořadí.

Vypadá to, že vůz utrpěl hlavně v zadních partiích, stejně jako na levém boku. Motor uložený vpředu, kterým není nic jiného než přeplňovaný 4,4litrový osmiválec BMW naladěný na 407 koní a 600 Nm točivého momentu tak nejspíše bude v pořádku. Obdobně lze smýšlet o vpředu uložené šestistupňové automatické převodovce, kardan by ale již zásah dostat mohl, stejně jako diferenciál.

Jakkoliv se tedy nejspíše nebavíme o totálce, rozhodně nepůjde o levnou opravdu. Wiesmann totiž aktuálně již není mezi živými, firma v důsledku špatného finančního toku musela své operace v roce 2014 zabalit. To ve výsledku jen navýšilo hodnotu již existujících exemplářů, pročež jedno kupé bylo nedávno k mání za 124 750 Eur (cca 3,2 mil. Kč). Levná chyba to tedy jistě nebyla...

Špatný den v práci? Řekněte to mechanikovi, který zničil vzácný sporťák za miliony - 1 - Wiesmann MF4 GT 2018 crash 01Špatný den v práci? Řekněte to mechanikovi, který zničil vzácný sporťák za miliony - 2 - Wiesmann MF4 GT 2018 crash 02Špatný den v práci? Řekněte to mechanikovi, který zničil vzácný sporťák za miliony - 3 - Wiesmann MF4 GT 2018 crash 03Špatný den v práci? Řekněte to mechanikovi, který zničil vzácný sporťák za miliony - 4 - Wiesmann MF4 GT 2018 crash 04Špatný den v práci? Řekněte to mechanikovi, který zničil vzácný sporťák za miliony - 5 - Wiesmann MF4 GT 2018 crash 05Špatný den v práci? Řekněte to mechanikovi, který zničil vzácný sporťák za miliony - 6 - Wiesmann MF4 GT 2018 crash 06
Prověření čerstvě opraveného Wiesmannu MF4 GT neskončilo zrovna k radosti majitele, mechanik jej totiž poslal mimo silnici

Foto: De Vries Media

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 2 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše