SsangYong XAVL je koncept korejské Škody Kodiaq, ošklivý znovu nebude

Koncept pro Ženevu sice dostane design odkazující na kořeny korejského SUV, jeho ošklivosti se ale nepřiblíží. Slibuje sedm sedadel za příznivou cenu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

SsangYong XAVL je koncept korejské Škody Kodiaq, ošklivý znovu nebude

20.2.2017 | Petr Prokopec | 2 příspěvky

Koncept pro Ženevu sice dostane design odkazující na kořeny korejského SUV, jeho ošklivosti se ale nepřiblíží. Slibuje sedm sedadel za příznivou cenu.

Stávající generace SsangYongu Korando je na trhu již od roku 2010. Její vzhled přitom není tak tragický jako u předchůdce, ostatně design měla na starosti společnost Italdesign. Ta se ale nejspíše pod nové provedení, které bychom měli v produkčním hávu očekávat někdy v roce 2019, už nepodepíše. Současné Korando tedy čeká devítiletý životní cyklus, proto nám korejská automobilka před nedávnem ukázala facelift.

Novou generaci předznamenává koncept XAV, který se ukázal před dvěma lety ve Frankfurtu. SsangYong spolu se standardním provedením přijde také s prodlouženou variantou. Její předzvěstí je studie XAVL, jíž si aktuálně můžeme prohlédnout na prvních oficiálních ilustracích a která se naživo ukáže za patnáct dní na autosalonu v Ženevě. A v nabídce firmy bude představovat něco podobného jako Kodiaq u Škody - relativně velké sedmimístné auto stojící na relativně malých základech.

Z vizualizací se zdá, že Korejci budou pokračovat v liniích, jež nám ukázali již před časem. To můžete a nemusíte vnímat jako povzbudivou zprávu - XAV se poněkud vracelo ke druhé generaci SsangYongu Korando, která očima Evropana nebyla zrovna nejkrásnější, vytvářel ale přece jen atraktivnější výsledek. Design nicméně nechme být, jednak jde o koncept a jednak je vnímání designu vždy subjektivní.

Pro SsangYong budou hrát jiné silné stránky, kterými může klientelu přitáhnout do showroomů, a sice nízká cena kombinovaná s vysokou úrovní výbavy a u delší verze také se sedmi sedadly. V interiéru navíc máme počítat s nemalým prostorem pro cestující ve dvou u základních i ve všech třech řadách u prodloužené varianty. Obě pak mají disponovat moderními multimediálními systémy, jejichž základem bude rozměrný středový displej. Pod kapotou se objeví benzinové i dieselové motory, nejspíše o maximálně dvoulitrovém objemu.

Pod povrchem bude příští Korando spoléhat na zcela novou platformu monokokového typu, žebřinové rámy si SsangYong schovává pouze pro větší modely, jež se mají právě touto ortodoxní technologií zaměřovat na jízdu v terénu a tedy náročnou klientelu. Korando ale půjde jinou cestou, stejně jako spřízněné MPV, které se objeví do pěti let.

Aktuálně tak jen dodáme, že za zkratkou XAVL se skrývá označení eXciting Authentic Vehicle Long SUV (neboli Vzrušující autentické vozidlo, dlouhé SUV). Jeho produkční verze by přitom do prodeje měla dorazit krátce po pětimístném provedení a přispět má ke splnění interního cíle, jenž počítá s 500 tisíci registracemi ročně.

SsangYong XAVL je koncept korejské Škody Kodiaq, ošklivý znovu nebude - 1 - SsangYong XAVL Concept 2017 prvni ilustrace 01SsangYong XAVL je koncept korejské Škody Kodiaq, ošklivý znovu nebude - 2 - SsangYong XAVL Concept 2017 prvni ilustrace 02SsangYong XAVL je koncept korejské Škody Kodiaq, ošklivý znovu nebude - 3 - SsangYong XAVL Concept 2017 prvni ilustrace 03SsangYong XAVL je koncept korejské Škody Kodiaq, ošklivý znovu nebude - 4 - SsangYong XAVL Concept 2017 prvni ilustrace 04
Nový koncept SsangYong XAVL se prozatím ukázal jen na prvních ilustracích, naživo jej ovšem uvidíme již za dva týdny v Ženevě

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 2 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše