Tohle auto poznají jen velcí znalci. I když je od firmy, která u nás má továrnu

9.7.2017 | Petr Miler | 47 příspěvků

Vypadá trochu jako Mercedes, ale ten to vážně není. Na evropských silnicích je to takový exot, že vám s jeho identifikací nepomůže ani registr.

Bývaly časy, kdy jste si pomalu mohli ukroutit hlavu, když jste se ocitli na silnicích jiné země, natož pak kontinentu - tolik aut pro vás v tu chvíli nebylo k poznání. Situace se ale v tomto směru za poslední dekády hodně změnila. Nebudeme říkat, že neexistují auta specificky evropská, americká či australská, ale je jich stále méně. Touha zákazníků po stále lepších vozech za nižší ceny nutí automobilky šetřit na nákladech, kde se dá a úspory z rozsahu jsou tou nejsnáze dosažitelnou cestou. Vyvíjet a vyrábět jedno auto pro co nejvíce trhů je tak zkrátka levnější, než šít vůz na míru každému trhu zvlášť, takže když k nám zabloudí auto z opačného konce světa, je obvykle přibližně stejné jako to, které si tu běžně můžete koupit.

Přesto existují výjimky a jednu hodně exotickou teď máme před sebou, třebaže je opatřena nizozemskými registračními značkami. Z mnoha pohledů připomene předchozí Mercedes třídy S, ale je to... Však si to přečtěte, Equus přece. Že vám to nic neříká? To je dáno tím, že korejské značky mají ve zvyku nabízet své špičkové produkty na domácím tak trochu pod vlastní značkou - celým jménem je to Hyundai Equus VS460, slovo Hyundai ani logo této značky nikde na autě nenajdete. Místo padajícího H je tak na přídi jakási variace na Spirit of Ecstasy.

Bizarní je, že kdybyste o pomoc s identifikací vozu požádali nizozemský registr aut, nijak vám nepomůže. Tento model jeho databáze zjevně nezná, a tak jej úředníci asi z lenosti registrovali jako dieselové Hyundai Santa Fe. Skutečná je v registru jen cena coby základ daně, v přepočtu skoro 1,9 milionu Kč. Tolik žádné Santa Fe nestojí, pochopitelně, Equus snadno. Je to něco jako Audi, BMW a Mercedesy nejvyšších tříd.

Dnes už se Equus neprodává, nahradilo jej jiné luxusní Hyundai, po Nizozemsku se ale s únorovou registrací pořád jeden toulá. Jak se tam dostal, bez místní homologace? Vůz má diplomatickou registraci, což zřejmě i nejlépe vysvětlí laxnost úředníků při registraci - korejského diplomata policie za „menší” nesrovnalosti v papírech popotahovat jistě nikdo nebude, ani nemůže. Vy teď už na každý pád Equus bez problémů poznáte, třeba když vyrazíte v létě do Nizozemska na dovolenou. Může to dost dobře být jediný takový vůz v celé Evropě...

Tohle auto poznají jen velcí znalci. I když je od firmy, která u nás má továrnu - 1 - Hyundai Equus VS460 NL 01Tohle auto poznají jen velcí znalci. I když je od firmy, která u nás má továrnu - 2 - Hyundai Equus VS460 NL 02Tohle auto poznají jen velcí znalci. I když je od firmy, která u nás má továrnu - 3 - Hyundai Equus VS460 NL 03Tohle auto poznají jen velcí znalci. I když je od firmy, která u nás má továrnu - 4 - Hyundai Equus VS460 NL 04
Tohle je...

Tohle auto poznají jen velcí znalci. I když je od firmy, která u nás má továrnu - 5 - Hyundai Equus VS460 NL 05
...Hyundai Santa Fe, říká registr. Ale není to pravda, je to Hyundai Equus VS460, u nás nikdy neprodávaný osmiválcový luxusní křižník korejské automobilky

Zdroje: Autojunk, RDE

Petr Miler

Další zajímavé články:

Diskuze 47 příspěvků

Autobazar

zobrazit vše