Toyota FT-86: víme více o motoru, převodovce a diferenciálu

Toyota se zjevně rozhodla, že nás v souvislosti se svým novým sportovním kupé bude ještě dlouhé měsíce udržovat ve střehu. Do mozaiky detailů o konceptu FT-86 nejnověji přidala několik dalších střípků.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Toyota FT-86: víme více o motoru, převodovce a diferenciálu

2.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Toyota FT-86: víme více o motoru, převodovce a diferenciálu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Toyota se zjevně rozhodla, že nás v souvislosti se svým novým sportovním kupé bude ještě dlouhé měsíce udržovat ve střehu. Do mozaiky detailů o konceptu FT-86 nejnověji přidala několik dalších střípků.

Naposledy minulý týden jsme si „stěžovali” na to, že Toyota spolu se Subaru chystané sportovní kupé s prozatímním označením FT-86 odhalují rychlostí kráčejícího bagru. Především Toyota svůj koncept FT-86 nejprve roky tahala po autosalonech, aby nám letos představila jeho novější provedení FT-86 II a posléze i americkou verzi Scion FR-S. Minulý týden nám pak Japonci dali okusit, jak jejich novinka zní. A tentokrát? Tentokrát nám řekli více o její technice.

Nečekejte zrovna záplavu podrobností, přesto nás může těšit, že o potenciálně zajímavém sporťáčku víme zase o něco více. Jisté tedy je, že vůz se dostane do výroby již začátkem příštího roku a to se čtyřválcovým dvoulitrovým boxerem z dílen Subaru. Tento fakt jsme tak nějak tušili, zajímavým doplněním ale je, že Toyota tomuto agregátu „nadělí” svou technologii D4-S. Jde o systém dvojitého vstřikování paliva, které pro vytvoření homogennější směsi a tedy i dosažení větší efektivity fungování motoru používá současně přímého a nepřímého vstřikování. Ačkoli automobilka zatím neřekla, jakými výkonovými parametry by takto upravený motor měl disponovat, dozvěděli jsme se, že implementace D4-S povede k „zvýšení výkonu a točivého momentu bez negativního vlivu na spotřebu paliva.” Dá se tedy očekávat, že maximum výkonu inovovaného boxeru Subaru okolo 150 koní citelně vzroste.

Toyota dále potvrdila, že vůz bude standardně vybaven šestistupňovou manuální převodovkou a vyjádřila se směrem k ní na dnešní dobu až neobyčejně lichotivě - prý nabídne „rychlé a precizni řazení v krátkých drahách”. Automatická převodovka se šesti stupni bude k dispozici jako příplatková alternativa pro pohodlnější řidiče, který bude moci převodové stupně volit i pomocí páček pod volantem.

Do třetice Toyota uvedla, že standardem u produkčního provedení FT-86 bude i přenos výkonu na kola zadní nápravy přes samosvorný diferenciál. Toto řešení má podle automobilky zajistit vozu vysokou stabilitu i manévrovatelnost a výjimečně tomu nehodláme odporovat. Jestli ve vás ale celé řešení vozu s nízkým těžištěm a vhodným rozložením hmotnosti mezi nápravy vyvolá „niterní radost z jízdy”, jak praví Toyota, to teprve uvidíme.

Zatím bohužel netušíme, jak se vůz vlastně bude jmenovat, ale krom již zmíněného data začátku výrobu sériového provedení víme i to, že jako Toyota bude prodáváno v Evropě a Japonsku kdežto do Ameriky vtrhne jako Scion. Alternativa od Subaru pak bude technicky identická, vzhledem se ale bude významně lišit.


Toyota FT-86: víme více o motoru, převodovce a diferenciálu - 1 - Toyota FT-86 II plne 01Toyota FT-86: víme více o motoru, převodovce a diferenciálu - 2 - Toyota FT-86 II plne 02Toyota FT-86: víme více o motoru, převodovce a diferenciálu - 3 - Toyota FT-86 II plne 03Toyota FT-86: víme více o motoru, převodovce a diferenciálu - 4 - Toyota FT-86 II plne 04Toyota FT-86: víme více o motoru, převodovce a diferenciálu - 5 - Toyota FT-86 II plne 05
Koncept Toyoty FT-86 II na oficiálních fotografiích

Toyota FT-86: víme více o motoru, převodovce a diferenciálu - 6 - Toyota FT-86 II zive 02Toyota FT-86: víme více o motoru, převodovce a diferenciálu - 7 - Toyota FT-86 II zive 03Toyota FT-86: víme více o motoru, převodovce a diferenciálu - 8 - Toyota FT-86 II zive 05Toyota FT-86: víme více o motoru, převodovce a diferenciálu - 9 - Toyota FT-86 II zive 06Toyota FT-86: víme více o motoru, převodovce a diferenciálu - 10 - Toyota FT-86 II zive 08
Živé fotky FT-86 II ze Zenevy

Toyota FT-86: víme více o motoru, převodovce a diferenciálu - 11 - Scion FR-S 02Toyota FT-86: víme více o motoru, převodovce a diferenciálu - 12 - Scion FR-S 04Toyota FT-86: víme více o motoru, převodovce a diferenciálu - 13 - Scion FR-S 06Toyota FT-86: víme více o motoru, převodovce a diferenciálu - 14 - Scion FR-S 09Toyota FT-86: víme více o motoru, převodovce a diferenciálu - 15 - Scion FR-S 16Toyota FT-86: víme více o motoru, převodovce a diferenciálu - 16 - Scion FR-S 25
Scion FR-S představený nedávno v New Yorku

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.