Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen ruší plány na 10stupňový automat, je příliš náročný a drahý
17.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Koncern VW upouští od plánu zastavět desetistupňovou převodovku do aut s tří- a čtyřválci vpředu napříč. Máme jiné priority, uvedl zdroj z VW.
Deset stupňů je pro převodovku malého auta příliš, zjistil Volkswagen a uložil plány na takovou skříň do šuplíku. Po více než dvou letech od ohlášení, že koncern VW vyvine desetistupňovou dvouspojku DSG, tak tento německý gigant otáčí. Přitom už příští rok se měla tato nová převodovka objevit v modelech Golf a Polo, ale také v Audi, Seatech a Škodovkách - zkrátka všude tam, kde jsou tří- a čtyřválcové motory umístěné vpředu napříč.
Motivace byla jasná - dále snížit normovanou spotřebu paliva. Jenže „vývoj je velmi drahý, je to velmi náročné,” uvedl zdroj z Volkswagenu na frankfurtském autosalonu. „Museli jsme zvážit priority a některé jiné věci jsou nyní podstatnější a urgentnější, než nová převodovka,” dodal. Pochopitelně; postavit de facto manuální převodovku - DSG je uvnitř velmi podobná manuálu, jen není manuálně ovládaná - s deseti stupni dost malou na to, aby mohla sedět v autě s motorem napříč, určitě není jednoduché ani levné, což by znamenalo mimo jiné vysokou prodejní cenu.
Převodovka měla existovat i ve variantě, ve které by se mohla zastavět do auta s motorem podélně, a měla zvládnout až 500 Nm točivého momentu. To není úplně moc, zejména když leckterý šestiválcový diesel dnes tolik nabídne, a také měla být v nabídce pro Golf R400 s výkonem 420 koní. Tam by tak byl nový desetikvalt nejspíš na hranici svých možností.
Přestože Volkswagen desetistupňovou dvouspojku vzdal, není to nereálná věc. Automobilky Hyundai a Ford na deseti- a jedenáctistupňových skříních také pracují a zatím to nevypadá, že by chtěly s vývojem skončit. Spotřebu paliva pro katalog totiž nejspíš budou schopny snížit a také by mohly být schopny snáze udržet motory v nejvhodnějším pásmu otáček pro jakýkoliv styl jízdy.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotek přímo z dějiště IAA.
Desetikvalt by byl příliš drahý, zjišťuje Volkswagen (ilustrační foto)
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 3 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před 29 minutami - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před hodinou - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 3 hodinami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 4 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 10:12 - honziss
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 08:59 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda