Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen ukončil výrobu Scirocca R. Vrátí se až s faceliftem, s 300 koňmi
18.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modernizované „šíro“ se ukáže v Ženevě. Oproti stávajícímu provedení ale dostane jen jinou masku, světlomety a v případě „eRka“ také nový motor.
Životní cyklus Volkswagenu Scirocco asi ze všeho nejvíc připomíná jízdu na horské dráze. Jednou je totiž dole, jednou nahoře. Zatímco třeba v takovém Holandsku si vůz nevydělá ani na tištění katalogů, v Německu představují jednu limitovanou edici za druhou. Za dva roky bychom se pak měli dočkat zcela nové generace, která již nebude na první pohled připomínat hatchback, ale spíše dorazí s tvary skutečného kupé. To je ovšem hudba vzdálenější budoucnosti.
Ta nám bližší se vztahuje k březnovému autosalonu v Ženevě, kde se objeví facelift stávajícího provedení. Jak ovšem naznačují špionážní fotografie, o žádné větší změny nepůjde. Vůz totiž nadále používá platformu PQ35, se kterou dorazí prakticky jen pozměněná příď. Vše ostatní zůstane na svém místě, včetně pohonných jednotek, tedy až na motor EA113 vyhrazený provedení Scirocco R.
Volkswagen totiž nedávno přestal tento agregát vyrábět, což se logicky odrazilo také na dočasném zastavení výroby samotného „eRka“. Rozhodně to ovšem neznamená absolutní konečnou tohoto modelu. Podle zpráv z automobilky se vrcholné Scirocco vrátí, přičemž pod kapotou nabídne nový motor EA888 (opět přeplňovaný dvoulitr), jež bude produkovat 300 koní a 380 Nm.
Momentálně ovšem není jasné, kdy bychom se vrcholu nabídky měli dočkat - zda rovnou v Ženevě, nebo někdy později. Jisté ovšem je, že v jeho případě se zrevidovaná čelní maska a pozměněné světlomety dočkají ještě jinak stylizovaných nárazníků a možná i bočních prahů a litých kol.
Špionážní záběry naznačují, že v rámci faceliftu Volkswagenu Scirocco půjde hlavně o přední část
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
dnes - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
včera - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Cremoně skončily testy WomenWCR včera 22:44
- Musíme počkat na Ducati a... MM93 včera 15:00
- Test Kymco CV3 550i ABS vs. AK 550i ABS Premium: dvě nebo tři kola? včera 08:00
- Test šampionátu WomenWCR - 1. den 16.5.2024
- Mugello-MotoGP-Test: Alex Rins s nejlepším časem 16.5.2024
Nejnovější články
- Světu už 5 let chybí největší automobilový manažer všech dob, druhý takový se těžko někdy narodí
před 10 hodinami - Honda i v této době oznamuje, že do elektromobility napěchuje 1,46 bilionu Kč, nevyřeší tím vůbec nic
před 11 hodinami - Nový čínský unikátní osmiválec našel své využití, je podobně fascinující jako motor sám
dnes - Porsche 911 Turbo má přejít zpět na manuál a pohon zadních kol. Zdánlivá absurdita dává jistý smysl
dnes - Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva