Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Vrcholné Audi předvedlo, s jakou noblesou se dá jet 267 km/h v běžném provozu
29.8.2019 | Mirek Mazal
Žádné drama, jen ticho, klid, luxus a naprostý nadhled předvedlo nové Audi A8 při své maximální rychlosti na německé dálnici. Ani v základní benzinové verzi nemá problém pokořit metu 250 km/h.
Audi A8 už čtvrt století rozmazluje své posádky tím nejlepším, co automobilka čtyř kruhů dokáže nabídnout. Generace D2, D3, D4 a D5 vždy vytáhly z rukávu německých designérů a techniků ta největší esa a pokusily se splnit i ta nejtajnější přání náročných zákazníků. Čtvrtá generace čtyřdveřového polykače kilometrů se opět cítí nejlépe na dálnici, kde ani jeden z nejslabších motorů nemá problém pohnout téměř dvěma tunami hmotnosti a vykouzlit úsměv na tváři svým nadhledem.
Pohodlný expres s motorizací označenou 55 TFSI nabídne tichý motor se šesti válci do V a necelými třemi litry přeplňovaného objemu. Vzhledem k výkonu 250 kW (340 koní) a 500 Nm u 1 995 kilogramů deklarované hmotnosti se agregát projevuje docela čile a na německém Autobahnu protočí digitální tachometr až na cifru 267 km/h. Dvoustovka padne za 22 sekund, což je více než dostačující pro ovládnutí levého pruhu.
Při akceleraci jako by hmotnost vozu nehrála velkou roli, A8 nabírá tempo sebejistě až k osmému rychlostnímu stupni automatické převodovky. Akcelerace na stovku se má podle technických parametrů odehrát za 5,6 sekundy a realita jen utvrzuje, že už základní benzin 55 TFSI obstojí ve službách spěchajících nadřízených.
Čím ale vůz ohromí především, je noblesa, s jakým něco takového předvádí. Rychlost přes 250 km/h rozhodně není nízká a ač při ní v rámci dnešní produkce obstojí kde co, málokteré auto ji zvládá s takovým nadhledem. Řidič sotva musí cokoli provádět, stabilita v přímém směru neochvějná, hluk od obtékajícího vzduchu nebo pneumatik minimální. Tohle je prostě rychlé cestování ve velkém stylu.
Audi A8 D5 s označením 55 TFSI nabízí překvapivě rychlé a ne až tak překvapivě noblesní svezení po německé dálnici. Momentálně jej koupit nelze, v nabídce je jediná naftová verze 50 TDI, do prodeje se ale časem jistě opět vrátí
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 2 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 4 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch