BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h

(+ videa) Deset válců se pod kapotu řady 1 nikdy nemontovalo. Toto auto bylo původně 120d, motor V10 S85B50 se do něj ale vešel snadno.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h

3.11.2015 | Marek Bednář | 2 příspěvky

(+ videa) Deset válců se pod kapotu řady 1 nikdy nemontovalo. Toto auto bylo původně 120d, motor V10 S85B50 se do něj ale vešel snadno.

Dvanáctiválcové hatchbacky normálně nepořídíte, ale lze je postavit. Existují jako starší projekty zavedených tunerů a vznikají i dnes a ne zas tak ojediněle. To, co před sebou máme tentokrát, má ovšem o dva válce méně. Třebaže to zvenčí vypadá na obyčejnou řadu 1 třeba s čtyřválcovým dieselem.

Také to původně byl model 120d se vznětovým motorem o výkonu 163 koní. To není nic špatného, ale také to není auto, o kterém by bylo nutno psát roky po jeho zrodu. Tahle černá pětidveřová řada 1 dostala nevelkou ránu a snad se majiteli nechtělo do opravy, snad měl už delší dobu jiné plány - přesně nevíme. Do toho ovšem přišla M5 E60, také bouraná, ovšem tentokrát na zadní část auta.

Takže to, co je u této generace M5 podstatné, zůstalo v pořádku. Jistě už je jasné, kam tím míříme - německá firma KJ-Performance, která se zabývá opravami a úpravami vozů značky BMW, tahle dvě auta zkombinovala. A přidala díly ze třetího, neméně schopného stroje, aby vytvořila jeden z nejrychlejších atmosférických hatchbacků řady 1 pod sluncem.

Původní diesel se i s převodovkou stěhoval z auta ven a po opravě strukturálních částí poškozených nehodou a také zesílení, kde bylo třeba, a úpravy některých partií putoval dovnitř vidlicový desetiválec S85B50 i s poloautomatem SMG. Nebyl nový, jak stojí i výše, dostalo se mu i nějakého servisu a úpravy sání a řízení, takže nyní dává 550 koní v ukrutných 8 800 ot./min.

Tím třetím a neméně schopným strojem je BMW M3 generace E92 a je tu z něj řízení, podstatná část zadní nápravy včetně diferenciálu - který ale dostal kratší stalý převod - a poloos. Také jsou na všech čtyřech kolech brzdy z tohoto vozu a uvnitř z něj najdeme přístrojový štít, sedadla a volant. Odpružení je značky KW, je to verze Clubsport III.

Nelze se divit tachometru do 330 km/h; tohle auto nemá omezovač rychlosti a oněch 550 koní si musí poradit s rozumnými 1 590 kilogramy v plně připraveném stavu. Auto tedy zvládne 340 km/h a na stovce je za 4,4 vteřiny, jak ukáže jedno z videí níže. A kdyby vás zajímalo rozložení oné hmotnosti s destiválcovým motorem vpředu, pak je pořád skoro ideální - 55 procent na přední ose a 45 na zadní.

Výkon by se měl pohybovat někde u sériových 507 koní a 520 Nm. Není tu výfuk z M5 E60, alespoň ne z velké části, svody z tohoto vozu s největší pravděpodobností pochází. Ovšem koncovku vidíme jednu, nikoliv čtyři; potrubí má údajně průměr 90 mm, takže by to mohlo stačit, a byly odstraněny katalyzátory.

Právě výfukový systém by ještě mohl doznat nějakých změn, jak uvádí autoři tohoto projektu. Je to totiž poměrně čerstvá stavba, vůz vznikal letos v létě. A jak už to s podobnými projekty bývá, nejsou nikdy úplně hotové, vždycky se objeví něco, co ještě lze dodělat nebo vylepšit. Zatím se můžeme podívat na několik fotografií ze stavby, obrázky hotového vozu a několik videí, které ho ukazují v akci. Špatně rozhodně nejede a zní ještě lépe...

BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 1 - bmw 1 e87 v10 hatch 01BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 2 - bmw 1 e87 v10 hatch 02BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 3 - bmw 1 e87 v10 hatch 03BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 4 - bmw 1 e87 v10 hatch 03aBMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 5 - bmw 1 e87 v10 hatch 04BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 6 - bmw 1 e87 v10 hatch 05BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 7 - bmw 1 e87 v10 hatch 06BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 8 - bmw 1 e87 v10 hatch 07BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 9 - bmw 1 e87 v10 hatch 08BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 10 - bmw 1 e87 v10 hatch 09BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 11 - bmw 1 e87 v10 hatch 10BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 12 - bmw 1 e87 v10 hatch 11BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 13 - bmw 1 e87 v10 hatch 12BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 14 - bmw 1 e87 v10 hatch 13BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 15 - bmw 1 e87 v10 hatch 14BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 16 - bmw 1 e87 v10 hatch 14aBMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 17 - bmw 1 e87 v10 hatch 15BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 18 - bmw 1 e87 v10 hatch 16BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 19 - bmw 1 e87 v10 hatch 17BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 20 - bmw 1 e87 v10 hatch 18BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 21 - bmw 1 e87 v10 hatch 19BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 22 - bmw 1 e87 v10 hatch 19aBMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 23 - bmw 1 e87 v10 hatch 20BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 24 - bmw 1 e87 v10 hatch 21BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 25 - bmw 1 e87 v10 hatch 22BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 26 - bmw 1 e87 v10 hatch 23BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 27 - bmw 1 e87 v10 hatch 24BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 28 - bmw 1 e87 v10 hatch 25BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 29 - bmw 1 e87 v10 hatch 26BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 30 - bmw 1 e87 v10 hatch 27
Ze dvou sériových a lehce bouraných BMW vzniklo jedno, které má do série blízko jen vizuálně

Marek Bednář

Další zajímavé články:

Diskuze 2 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše