Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Extrém pro extrém: takhle probíhá servis Porsche Carrera GT
10.8.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tohle je jedna z mála příležitostí podívat se Carreře GT dokonale pod sukni. Ukáže i spojku nebo sedla ventilů svého úžasného desetiválce.
Když si člověk koupí supersport, je potřeba počítat s většími nároky na servis. A to ať už z hlediska času, který vůz stráví napůl rozebraný, nebo z hlediska peněz, které takové zásahy budou stát. Porsche Carrera GT je rozhodně z jedním z takových strojů, i kdyby to mělo být jen kvůli keramické spojce nebo karbon-keramickým brzdám. Jsou tu ale také další věci, které je u něj potřeba hlídat.
Standardní servisní interval je jeden rok nebo 15 tisíc kilometrů s tím, že podle stylu jízdy a prostředí je potřeba něco dělat častěji - třeba vyměňovat vzduchové filtry. Pak tu jsou také věci, označené jako „malý” nebo „velký” servis, které se provádějí v různých časových intervalech a střídá se malý s velkým, pochopitelně.
U téhle červené Carrery GT byl zrovna čas na onen velký servis a mechanik se s majitelem dohodl na tom, že celý postup nafotí a stručně popíše. Díky tomu, a také díky zveřejnění na internetu, vidíme, co všechno onen velký servis znamená - a je toho vážně hodně. Tenhle konkrétní servisní zásah ovšem nebyl „jen” velkým servisem, také se měnila spousta dalších věcí, která v seznamu pro velký servis nejsou.
Motor ale musí v každém případě ven, aby se seřídily ventilové vůle - na „hydroštely” zapomeňte. V tomhle případě do motoru putovaly i nové vačkové hřídele, a to z důvodu odlupování kousků kovu z vaček. Očividně to není ojedinělý problém, zejména u prvních vyrobených kusů, protože cenu tohoto zákroku platilo Porsche, nikoliv majitel této Carrery GT. Není to levná věc - bez práce údajně asi 17 tisíc dolarů (413 tisíc korun).
Také sem byly namontovány nové přední tlumiče, kvůli čemuž se musí odmontovat celá přední část karoserie. Spousta práce, to ano, ale zase se můžeme podívat na karbonové šasí Carrery GT. A ostatně, i na ty tlumiče Sachs je nádherný pohled. Měnilo se také těsnění u spojky, které netěsnilo dobře. A samozřejmostí je dotahování každého šroubu přesně na specifikovaný moment, proto jsou červeně poznačeny, aby bylo vidět, které už jsou dotaženy a které ne.
Motor dostal nové zapalovací cívky, protože ty u Carrery GT prý také rády praskají, a pak už zbývalo „jen” ho očistit, kde bylo třeba, a namontovat zpátky do auta. Byla také seřízena geometrie a auto bylo ručně umyto a vyleštěno. A my se na celý proces můžeme podívat na 62 fotografiích - dokumentují spoustu práce, ale opravdu krásné...
Tenhle servis Carrery GT se dá označit za extra velký
Zdroj: Rennlist
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před hodinou - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 3 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 4 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 6 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 14:32 - pavproch
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1