Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Na WRC by se dívalo lépe, kdyby v něm jezdila tahle moderní monstra
13.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Přijde vám dnešní světový šampionát v rallye nudný? Kdyby v něm jezdilo těchto 10 strojů, určitě by to platilo méně, už kvůli autům samotným.
Fanoušci rallye se jistě těší na novou sezónu WRC. Odstartuje zhruba za týden proslulou Rallye Monte Carlo a potrvá až do druhé půlky listopadu, kdy skončí podnikem Coates Hire Rally Australia. Věhlasná britská zastávka bude tentokrát předposlední a v září se můžeme těšit na úplně novou rallye v Číně. Pokud máte nyní chuť znovu nainstalovat nějakou verzi Colin McRae Rally, nejste sami.
Nicméně v té hře bude patrně k dispozici mnohem více aut, než uvidíme ve skutečnosti na erzetách, a to včetně třídy Junior WRC. V posledních letech totiž z královské disciplíny automobilových soutěžích zmizela hromada značek a zůstává v podstatě jen Volkswagen, Citroën a Hyundai, už účast Fordu je trochu polovičatá. Ty tam jsou legendy jako Subaru, Mitsubishi, Toyota nebo Lancia a dávno pryč jsou zlaté časy skupiny B. Je to skoro k nevíře, ale před 30 léty chtěl být ve WRC skoro každý, od Lady přes Porsche až po Ferrari.
Tyhle časy se už těžko někdy vrátí, to nám ale nebrání snít. Britští kolegové z Carwow se pustili přesně do toho a dali za vznik obrázkům deseti současných aut upravených do podoby, v níž by se mohly vydat na trati světových rallye. Některá by jistě šlo postavit a značky by tím dosáhly větší popularity, jiná jsou ryzí fantazií. A ze čtyř zmíněných legend tu tři chybí ve prospěch aut, která jsou tak trochu nesmysly. Obrázky jsou v každém případě velmi povedené. Už ale nezdržujme, tady je ona desítka.
1. Alfa Romeo Giulia
Alfa se tak vysokých pater rallyových klání nikdy neúčastnila a nedá se čekat, že by s tí nyní začala. Přesto stroj postavený na nové Giulii by mohl být zajímavý. Není tomu tak dávno, co BMW řady 3 ještě v rallye bylo běžně k vidění i na vyšších úrovních, než tomu je dnes a Giulia chce být konkurentem jeho současné inkarnace. Což ale také znamená, že by pro rallye byla nejspíš příliš velká.
2. Audi TT Quattro
Pokud vám výše chybělo mezi legendami Audi, tady je - moderní inkarnace původního Quattra, postavená na modelu TT, která už bude mít motor vpředu napříč, tj. ne tak daleko před přední nápravou. Z Quattra si tato ilustrace bere kromě válečného zbarvení také některé prvky aerodynamiky. A bylo by fajn tuto značku v rallye opět vidět. Jenže zrovna tohle patří k těm méně reálným nápadům, koncern VW už má v rallye... VW. Těžko říci, proč vlastně, matky s litrovým Polem asi při volbě tohoto vozu na Sebastiana Ogiera nemyslely, leda na jeho krásné oči...
3. Fiat 500 Abarth
Fiat také patří ke značkám, které v minulosti rallye jezdily a byly docela úspěšné. Na vývoji závodních vozů spolupracoval Abarth. A každý si jistě vzpomene na závodní „pětistovku” s motorem vzadu, která měla z víka motoru udělané skoro-křídlo pro pomoc aerodynamice i chlazení. Ze současného Fiatu 500 Abarth by mohl také vzniknout soutěžní speciál, jen by měl vzadu normální křídlo. Označme ho za méně nereálný.
4. Ford Mustang RS200
Původní Ford RS200 byl soutěžním speciálem, stavěným jen za tímto účelem. Mustang je všechno, jen ne auto pro rallye. Mimo jiné je příliš velký a těžký, třeba na utažené vlásenky na Col de Turini. Přesto je idea Mustangu v rallye zajímavá a proto je nereálná.
5. Lancia Delta Integrale
Také snad největšímu jménu v rallye ze všech jsme kdysi věnovali samostatný článek. Značka Lancia získala světový šampionát jedenáctkrát, ať už to bylo s Deltou, 037 nebo Stratosem. Její prakticky úplný konec je smutný, ale je důsledkem trochu nepochopitelné změny směrování začátkem 90. let, která jí podepsala rozsudek smrti. Dnešní Delta už na slavném jméně jen parazituje a na erzetách ji stoprocentně neuvidíme, bohužel.
6. Mercedes-Benz třídy S "Rudá svině"
„Rote Sau” není ani tak červená Octavia RS, je to legendární závodní Mercedes s motorem AMG, postavený na základě třídy S - ale před několika dekádami. Že by dnes Mercedes začal závodit s čímkoliv na bázi třídy S, je krajně nepravděpodobné, zejména proto, že pro závodění má jiná auta, která jsou menší, lehčí a obratnější. A ač by to mohlo být zajímavé, tohle auto je reálné skoro nejméně z celého seznamu. Skoro.
7. Porsche 911 Rothmans
Modrobílé zbarvení a loga Rothmans jsou typické pro jiné Porsche, model 959, který se v roce 1986 účastnil dakarské rallye, ještě předtím ale měla 959 působit právě v rallyovém mistrovství světa. Jak to dopadlo, víme. V současnosti v nižších soutěžích občas vidíme nějakou devětsetjedenáctku, většinou generace 996, kterak bojuje s nástrahami rychlostních zkoušek. Tak proč by se nemohla ukázat i v nejvyšší třídě?
8. Renault Alpine
Renaultu není rallye zcela cizí, vzpomeňme např. na Jeana Ragnottiho v Renaultu Clio, kterak létal po erzetách; na YouTube najdete hromady velmi působivých videí. A i původním Alpine se v automobilových soutěžích dařilo. Proč na to tedy nenavázat s novinkou, která se plně odhalí letos? Bylo by to zajímavé...
9. Rolls-Royce Wraith
Proč byl onen Mercedes výše skoro nejméně reálný? Protože tu je tohle, soutěžní verze Rolls-Royce Wraith. Značka Rolls-Royce toho vyrábí spoustu i mimo automobily, ale do rallye se rozhodně nepohrne. Až na jeden případ z historie, kdy se dakarské rallye účastnil upravený Corniche Coupé a právě ten je inspirací pro nový Wraith.
10. Volkswagen Touran Rally Car
VW Touran je asi tak to poslední, co by člověka napadlo při hledání auta vhodného k přestavbě na soutěžní speciál v nabídce Volkswagenu. Zejména, když Polo R získává jedno vítězství za druhým. Vzpomeňme ale na VW Touareg, který dvakrát vyhrál Dakar. Ovšem podobně jako onen Touareg, i Touran by musel být tak moc přestavěný, že by z něj zbyla sotva horní půlka karoserie.
Zdroj: Car Wow
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- „Bezemisní nafta” prolomila klíčovou cenovou hranici, elektromobily dávají ještě menší smysl
před hodinou - Údajně revoluční čínské baterie pro elektromobily až tak revoluční nejsou, i proto je Nio nikomu neprodá
před 2 hodinami - Uctívaný nezničitelný kombík Mercedesu se dá koupit skoro nejetý po 1. majiteli, stojí pakatel díky kosmetické vadě
před 4 hodinami - Automobilka Tesla žaluje výrobce baterií Tesla kvůli zneužití jejího jména, ale kdo na něj má vlastně právo?
před 5 hodinami - Náklady na provoz elektromobilů dramaticky převyšují ty spojené s provozem spalovacích aut, říká konečně komplexní studie
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 05.05. 10:44 - Truck Daškam
- Politický koutek 05.05. 08:48 - jerry
- Elektromobily a vse kolem nich 05.05. 07:11 - honziss
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.04. 17:59 - Filip
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Rychlodotazy 05.04. 15:07 - pavproch
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch