Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Pagani Zonda Cinque: okruhový speciál pro normální silnice
8.6.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Superspeciální verze supersportovního auta, to je Pagani Zonda Cinque.
Horacio Pagani začal s výrobou supersportovních aut z hlediska historie jeho konkurence před velmi krátkou dobou a přesto si jeho Zonda získala své místo na výsluní. A jak plynul čas, přicházely její silnější a rychlejší verze. Začalo to verzí S s 555 koňmi, pokračovalo sportovnější F (602 koní) a prozatím skončilo okruhovou verzí R s motorem o výkonu 750 koní.
Objevilo se ale několik zákazníků, kteří by právě Zondu R chtěli mít možnost prohánět i po normálních silnicích. Pan Horacio je vyslyšel a vytvořil Zondu Cinque (italsky číslovka pět). Proč Cinque? Protože jich bude vyroběno jen pět a všechny už jsou zadané.
Jako vůbec první auto v krátké historii značky bude Zonda Cinque vybavena sekvenční převodovkou s řazením pádly pod volantem i pákou na středovém tunelu. A premiéru si zde odbudou také díly z nového materiálu, uhlíko-titanových vláken.
Karoserie auta je vyvedena v kombinaci speciální stříbrné a černé barvy s červenými detaily. Na přídi je umístěn delší spoiler, na zádi nové křídlo, nad kabinou je nový centrální vstup vzduchu pro motor a po stranách přídavné vstupy chladicího vzduchu pro zadní brzdy. Spodní část vozu je úplně plochá a zásluhou řešení zádní části dosahuje aerodynamický přítlak 750 kg při rychlosti 300 km/h. Celkově je Zonda Cinque o 20 kg lehčí, než model F.
O pohon se stará motor o objemu 7,3 l, výkonu 678 koní a krouticím momentu 780 Nm, který má původ u AMG. Akcelerace 0-100 km/h trvá 3,4 s, 0-200 km/h 9,6 s a maximální rychlost je přes 350 km/h.
Díly podvozku pomohl vyvinout švédský specialista, firma Öhlins, a jsou vyrobeny z hořčíku a titanu. Jednodílná kola od firmy APP jsou kovaná ze slitininy hliníku a hořčíku (9x19" vepředu, 12,5x20" vzadu) a jsou na nich obuty pneu Pirelli PZero se speciálním složením (255/35 R19 vepředu, 350/30 R20 vzadu).
V interiéru najdeme sportovní sedadla z uhlíkových vláken od firmy Toora čalouněná kůží, volant z uhlíkových vláken, čtyřbodové pásy a ocelovou ochrannou klec.
Vybrané technické detaily:
Motor: Mercedes Benz AMG, 678 koní
Výfuk: titanový vyvložkovaný keramikou
Převodovka: sekvenční 6stupňová od firmy Cima, robotizovaná firmou Automac enginnering
Brzdy: Brembo s uhlíko-keramickými větranými kotouči o velikosti 380x34 mm vepředu a 380x34 mm vzadu. Jednodílné 6pístkové brzdiče vpředu, 4pístkové vzadu.
Hmotnost: 1210 Kg
Rozdělení hmotnosti: 47%/53%
Brzdná dráha: 100-0 km/h 2,1 s, 200-0 km/h 4,3 s
Maximální boční přetížení: 1,45 G (se silničními pneu)
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 7 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Čínští komunističtí pohlaváři dostanou novou luxusní limuzínu, odporná není jen tím, komu bude sloužit
před 3 hodinami - Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před 4 hodinami - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 6 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 7 hodinami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 12:40 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda