Alfa Romeo Stelvio v detailech: QV chce rekord Ringu, s čím přijde základ?

17.11.2016 | Petr Prokopec | 27 příspěvků

Italská novinka se zatím ukázala jen ve vrcholném provedení QV. O tom teď víme více, stejně tak vám můžeme říci něco nového i o běžnějších verzích.

Premiéra Alfy Romeo Stelvio byla horkou novinkou včerejšího dne. Jelikož jde ovšem o možná nejdůležitější model v celé moderní historii italské automobilky, budeme se k němu pravidelně vracet. Firma nám toho prozatím mnoho neodhalila - na světě jsou totiž jen tři varianty osazené dvěma motory. Vždy jde přitom o benzinové agregáty, mimo ně lze ovšem - především v Evropě - očekávat také dieselové verze.

O těch ale dnes řeč nebude, místo toho se vrátíme ke třem včerejším debutantům. K dispozici máme několik doplňujících informací. Začneme u základních variant Stelvio a Stelvio Ti, jejichž vzhled je stále zahalen rouškou tajemství. To ale neplatí o přeplňované dvoulitrové pohonné jednotce, jež v obou případech produkuje 280 koní a 415 Nm točivého momentu.

Tento motor dostal elektro-hydraulické variabilní ovládání ventilů MultiAir, jeho vstřikovací soustava pracuje s tlakem až 2 900 psi. K tomu je vybaven vodou chlazeným mezichladičem a dvouvětvovými výfukovými svody před turbodmychadlem turbodmychadel. To vše přispívá k plošší křivce točivého momentu.

Standardně jsou oba modely osazeny osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Základní Stelvio je osazeno 18palcovými litými koly (za příplatek budou k mání devatenáctky a dvacítky), sedadly v kůži, zadními parkovacími senzory, zpětnou kamerou, elektricky ovládaným víkem zavazadelníku, volantem se zploštělou spodní částí či startovacím tlačítkem.

Provedení Stelvio Ti (Turismo internazionale, jak jinak) už sériově má 19palcová kola, dřevěné dekory a 8,8palcový displej multimediálního systému, jenž nahrazuje standardní 6,5palcový. Kromě toho si zákazníci budou moci připlatit za pakety Sport či Lusso, které mají dále umocnit charakter tohoto SUV. Jednotlivé položky ovšem zatím známy nejsou.

Přesunout se můžeme k vrcholnému provedení Stelvio QV poháněnému 2,9litrovým celohliníkovým šestiválcem twin-turbo s přímým vstřikováním paliva. Tento motor produkuje 510 koní a 600 Nm, o jejichž přenos na všechna čtyři kola se rovněž stará automat. Sprint na stovku (resp. 96 km/h) zabere 3,9 sekundy, nejvyšší rychlost pak činí 284 km/h.

O spotřebě se značka nerozepisuje, dodává ovšem, že pohonná jednotka může kvůli jejímu snížení deaktivovat část válců. Vrcholné výkony pak podává v jízdním režimu Race, který lze navolit otočným ovladačem DNA Pro. Tento mód přitom základní modely nemají, vybírat lze z režimů Dynamic, Natural a Advanced Efficiency.

Standardně je Quadrifoglio Verde vybaveno sportovním podvozkem i většími brzdami, kůží obšitým volantem a palubní deskou, karbonovými dekory nebo sedadly stavitelnými ve 12 směrech. Za příplatek lze pak sáhnout po závodních skořepinách Sparco, karbon-keramických kotoučích nebo mechanickém samosvorném zadním diferenciálu.

Právě touto doplňkovou výbavou osazené Stelvio QV má dominovat na Nordschleife, kde chce Alfa Romeo ukázat záda i Porsche Cayenne Turbo S. To slavný okruh zvládlo za 7 minut a 59,74 sekundy, Italové ovšem chtějí dosáhnout nejhůře mety 7:59. I když uspějí, již příští rok mohou čekat odpověď od zcela nového německého SUV.

O bezpečnost se u všech tří odhalených modelů Alfy Romeo Stelvio bude starat plejáda airbagů společně s radarem řízeným tempomatem, autonomními brzdami či monitoringem jízdních pruhů. Brzdy pak mají nabízet rychlejší odezvu díky elektrickému asistenčnímu programu namísto běžného hydraulického systému.

Alfa Romeo Stelvio v detailech: QV chce rekord Ringu, s čím přijde základ? - 1 - Alfa Romeo Stelvio zive dalsi 01
Alfa Romeo touží po dalším úspěchu na Ringu, to je teď zcela nepochybné

Alfa Romeo Stelvio v detailech: QV chce rekord Ringu, s čím přijde základ? - 2 - Alfa Romeo Stelvio vs Giulia 01Alfa Romeo Stelvio v detailech: QV chce rekord Ringu, s čím přijde základ? - 3 - Alfa Romeo Stelvio vs Giulia 02Alfa Romeo Stelvio v detailech: QV chce rekord Ringu, s čím přijde základ? - 4 - Alfa Romeo Stelvio vs Giulia 03Alfa Romeo Stelvio v detailech: QV chce rekord Ringu, s čím přijde základ? - 5 - Alfa Romeo Stelvio vs Giulia 04Alfa Romeo Stelvio v detailech: QV chce rekord Ringu, s čím přijde základ? - 6 - Alfa Romeo Stelvio vs Giulia 05Alfa Romeo Stelvio v detailech: QV chce rekord Ringu, s čím přijde základ? - 7 - Alfa Romeo Stelvio vs Giulia 06Alfa Romeo Stelvio v detailech: QV chce rekord Ringu, s čím přijde základ? - 8 - Alfa Romeo Stelvio vs Giulia 07Alfa Romeo Stelvio v detailech: QV chce rekord Ringu, s čím přijde základ? - 9 - Alfa Romeo Stelvio vs Giulia 08Alfa Romeo Stelvio v detailech: QV chce rekord Ringu, s čím přijde základ? - 10 - Alfa Romeo Stelvio vs Giulia 09
Je přitažlivější Stelvio...

Alfa Romeo Stelvio v detailech: QV chce rekord Ringu, s čím přijde základ? - 11 - Alfa Romeo Stelvio vs Giulia 10Alfa Romeo Stelvio v detailech: QV chce rekord Ringu, s čím přijde základ? - 12 - Alfa Romeo Stelvio vs Giulia 11Alfa Romeo Stelvio v detailech: QV chce rekord Ringu, s čím přijde základ? - 13 - Alfa Romeo Stelvio vs Giulia 12Alfa Romeo Stelvio v detailech: QV chce rekord Ringu, s čím přijde základ? - 14 - Alfa Romeo Stelvio vs Giulia 13Alfa Romeo Stelvio v detailech: QV chce rekord Ringu, s čím přijde základ? - 15 - Alfa Romeo Stelvio vs Giulia 14Alfa Romeo Stelvio v detailech: QV chce rekord Ringu, s čím přijde základ? - 16 - Alfa Romeo Stelvio vs Giulia 15Alfa Romeo Stelvio v detailech: QV chce rekord Ringu, s čím přijde základ? - 17 - Alfa Romeo Stelvio vs Giulia 16Alfa Romeo Stelvio v detailech: QV chce rekord Ringu, s čím přijde základ? - 18 - Alfa Romeo Stelvio vs Giulia 17Alfa Romeo Stelvio v detailech: QV chce rekord Ringu, s čím přijde základ? - 19 - Alfa Romeo Stelvio vs Giulia 18
...nebo Giulia?

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 27 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše