Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin Vanquish 2012: unikly klíčové specifikace i oficiální fotky
19.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Britské značce unikla první sada oficiálních obrázků druhé generace modelu Vanquish, který se zároveň stane nástupcem Bondova DBS.
Projekt následníka Astonu Martin DBS byl definitivně zbaven tajemství poté, co jej čtenáři italského Autoblogu nedávno nafotili v Padově a Benátkách při pořizování obrázků do firemního katalogu. Záběry to ale nebyly moc překvapivé. Nový Vanquish jsme měli možnost vidět jako koncept AM 310 na letošním Concours d'Eleganza Villa d'Este a později byl zčásti zachycen nemaskovaný sériový vůz v Británii, kdy došlo k odhalení jeho jména. To je asi první důvod, proč první tovární obrázky neposadí na zadek nikoho, kdo v poslední době jen trochu sledoval Autoforum.cz.
Druhým důvodem nebýt překvapený je to, že se již z dostupných oficiálních dat do puntíku potvrzují parametry vidlicového dvanáctiválce pod přední kapotou. Pohonná jednotka o objemu 5 935 cm3 s variabilním časováním ventilů se může pochlubit výkonem 573 koní při 6 750 ot./min. a nejvyšším točivým momentem 620 newtonmetrů při 5 500 ot./min.
Podélně uložený agregát je spřažen se šestistupňovou automatickou převodovkou se sekvenčním řazením Touchtronic posílající výkon nejdříve na samosvorný diferenciál a odtud na kola zadní nápravy. Nový Vanquish je schopen akcelerovat z místa na 100 km/h za 4,1 sekundy, což je o dvě desetiny lepší čas, než mělo DBS vybavené manuálem. Maximální rychlost novinky činí 295 km/h, což je pro změnu disciplína, ve které Vanquish o 10 km/h za DBS zaostává. Předpokládáme ale, že čísla budou vypadat trochu jinak, pokud Vanquish dostane třetí pedál a klasickou řadicí páku. Jen automat ale bude osazen novým systémem kontroly rozjezdu Launch Control, vůbec poprvé použitým v sériovém Astonu.
Nové dvoudveřové kupé bylo navrženo a rovněž bude vyráběno v centrále Astonu v britském Gaydonu. Z informací, které již zveřejnila samotná automobilka, víme, že Vanquish bude k mání ve dvou variantách. Jako verze 2+0 pro zákazníky, kteří se nenalhávají, že by vzadu mohlo být dost místa pro další dvojici cestujících a 2+2 pro ty ostatní.
Aston dále uvádí, že Vanquish byl postaven na nové generaci platformy VH (vertical-horizontal). Větší část karoserie je vyrobena stejně jako u dalších modelů z hliníku, zde ale došlo k masivnějšímu nasazení hořčíku a karbonových kompozitů. Hmotnost je dosud neznámá veličina, ale víme, že třeba přední náprava s pomocným rámem je o třináct procent lehčí. Přesto konstruktéři zvýšili torzní tuhost karoserie o pětadvacet procent.
Nová typová řada bude postavena na dvacetipalcových kolech se šířkou devět a jedenáct a půl palce a pneumatikách Pirelli P Zero o rozměru 255/35 ZR20 vpředu a 305/30 ZR20 vzadu. Impozantně se tváří také brzdový systém. Přední karbon-keramické, ventilované kotouče o průměru 398 milimetrů kombinované se šestipístkovými třmeny pochází z vlajkové lodi One-77. K těm zadním zmínka o supersportu chybí, ale patrně mají také leccos společné - průměr zadní karbon-keramiky činí 360 milimetrů a brzdiče jsou čtyřpístkové.
Ne že by to u sportovního vozu byla ta nejdůležitější věc na světě, ale někoho by mohlo zajímat, že Britové mysleli také na praktickou stránku novinky. Věřte nebo ne, ale Vanquish bude moci nabídnout zavazadlový prostor o objemu 368 litrů, což je o rovných šedesát procent více ve srovnání s DBS. Jinak majitel může v kabině počítat s hýčkáním ve všech myslitelných směrech, ať už jde o špičkové audio, kožené čalounění sešívané z nejjemnějších materiálů nebo volant potažený alcantarou.
Aston Martin Vanquish se objeví nejdříve v Británii a na evropských trzích. S prodejem se počítá ještě letos, někdy před koncem roku. A cena? I ta je známa. Byla stanovena na 189 995 liber, v přepočtu to dělá téměř přesně šest milionů korun.
Na kompletní set obrázků Astonu zatím čekáme, automobilka zveřejnila pouze technická data a k nim i tyto čtyři první záběry. Vše zřejmě jen omylem...
Zdroj: GT Spirit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 42 minutami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 11 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva